Sporthoj.com "i blåsväder" på zatzy ;) *länk*

Status
Ej öppen för fler svar.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
IronMike skrev:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227277

Slängde upp en tråd där för att få höra lite kul "så hääär stor fisk jag fånga".. Dvs, kul historier som folk hittar på, "spöat R1 med 740" tex.

En och annan rövare i den tråden...

Dtm, nu är du kändis på ett bilforum också :rolleyes: ;) behövde ett exempel, och ditt exempel är ju exemplarisk undervisning om inte annat.

Peace

Det var ju race i göterborgsområdet under säkra former för något år sedan(nåja, gatubelysning fanns längs sträckan...) med bevakning, och poliser etc etc, alla "blöjraggare" med dekaltrimmade bonnaracers mm mm, fick ju otroligt pisk, var ingen mc som fick torsk 0-201 meter, för övrigt så var den långsammaste mc:n BRA mycket enabbare än den trimmade, snabbaste bilen.

Jag för övrigt som kört på strippen en en dag med 5 repor totalt presterade som "ny" börjare där och med en i princip standard hoj förutom slip on och förgasarinställning 7,49 och 164 knyck 0-201 meeter, inte så mycket i mc-kretsar MEN HUR MÅNGA BILAR KLARAR DET; TRIMMADE/ EL OTRIMMADE!!!!???? Någon överhuvudet taget??? Förutom extrema med kanske 400-500 +hästar med turbo, lustgas mm mm(???)
 

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Det intressanta är väl ändå vad man får för pengarna. För 150.000:- får man en ny top of the line litershoj. För samma pengar får man en inte ens en Ford Ficus flexifuel.... Behöver man inte bry sig om pengar så har man ju både rolig bil och båge men måste man välja så har då jag min prioritering klar.... :squid

/Snake :fyllisar

Edit: Sen som vanligt..... :D
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
No1 skrev:
Sen att jag haft ett hett samtal med AA är inget som förnekas

Du också? Förlovningsringen ligger i toalettstolen såg jag nyss. :( Va fan hände igår egentligen?
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Och om det sätts igång med banningar (här eller på zatzy) så kan vi byta forum med varann.
Ska vi byta, ska vi byta 'forum', ska vi byta 'forum' med varann... :fyllisar :lol

För övrigt kom väl den här tråden till för att många med pimpad bil är så heta på att utmana andra (mc, bil, whatever), vid lämpliga & olämpliga tillfällen. Jag har aldrig varit med om att en mc glidit upp & tyckt att man ska rejsa vid ex.vis ett rödljus :confused:
Så det blir nog: Sporthoj zatzy 1 - 0 i mina ögon
 

Qvarnis

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Sthlm
Hoj
HD
Ta det lilla lugna så blir allt bra. Lycka till på Ringen. Smart får du nog åka själv där, låter som full gas från start till mål...

Q
No1 skrev:
Tjena på dig och välkommen herr Q...;)

Jag VET att du kört fortare i tävlings bilen :tummenupp , jag VET att du är överdjävlig på att köra bil vilket INGEN kan eller kommer att ta i från dig :Bugar , men tyvärr är du bättre på andra saker som är mindre lämpliga som ditt och mitt möte förra året på Broncos lunch restaurang som följdes upp av ett möte med dina sk vänner på Sveavägen vilket fått dig att sjunka i mångas ögon inkl mina... :tummenupp

Vad beträffar den sk berömda, förlåt ÖKÄNDA utmaningen oss emellan så rann den självklart ut i sanden efter fjolårets två möten som omnämns ovan då DU på ett normalt sätt :3freak minsann förklarade att DU hade sk ENSAMRÄTT i att göra sk bilfilmer i Sverige och INGET annat då bilar i från SMART Europa samt däck i från Dunlop i Tyskland var klara för denna utmaning- men eftersom att du har talets gåva så kanske du kan upplysa alla om dessa möten för att då ge dem en chans att själva bilda sig en uppfattning om jag backade ur denna sk utmaning av rädsla för att förlora eller om den faktiskt fanns en annan anledning... :tummenupp

Det skrevs även ett inlägg i våras om att SMART/Dunlop fortfarande var på denna utmaning men det inlägget försvann tyvärr fortare än kvickt i från Zatzy av någon anledning :rolleyes:, dock ointressant i dag då chansen till en spektakulär utmaning fortfarande finns där jag själv ser mina chanser till att vinna till ungefär 30-40% om din bil håller och du får ett fritt varv... :tummenupp

Sen att jag haft ett hett samtal med AA är inget som förnekas då han hela tiden bannar folk hit och dit bara för att kopplingar görs mellan dem och mig/våra filmer vilket är moget av en moderator på ett av Sveriges största forum... :fyllisar (Har sedan några dagar lovat min mamma att aldrig mer göra om det & hetsa upp mig över andra så till vida min familj inte hotas varför jag nu e en snäller pöjke eller nått... :banana )

Mvh,
Patrik,
SWT Racing...

Ps! Nürburg ring finns där även nästa liksom vi själva som kommer att vara där ofta varför vi kanske får chansen till lite TREVLIG bankörning i stället för gammalt groll, eller vad säger du själv Q... ;) Ds!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Nu har jag ingen aning vem Qvarnis eller No1 är men jag anar viss rivalitet mellan de två. Nästan så att man skulle kunna tro att det är en uppgörelse i undre världen med påstående om ensamrätt till bilfilmer i Sverige. Om man lämnar de moraliska aspekterna att göra sådana filmer i huvudtaget kan väl ingen komma och säga att de har ensamrätt till sånt. Man blir mörkrädd. Föreslår att ni gör upp privat istället för offentligt. Detta är fel forum för sådana diskusioner.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Qvarnis vs No1

Nåväl dessa herrar kan säkert hantera sina fordon.

Men tycker inte att det är dessa två herrar som skruvar upp trycket
i de två forum som har nämnts, snarare wannabes med båda hojar
och bilar som tror sig kunna köra sina fordon. Visst det finns mkt skit
även här på SH som i Zatzy det kommer vi aldrig ifrån. Men att hålla
på blanda in andra personer "kända i vissa filmer" och få dem att bevisa
vad som är bäst tycker jag är så patetiskt.

Qvarnis & No1 kan inte ni försöka anordna "utan att ni ska köra" en heldag på t,ex Lunda för dessa wannabes så får de dra sina egna slutsatser med sina egna fordon!
 
Last edited:

Qvarnis

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Sthlm
Hoj
HD
Gixxer 1 skrev:
Det kommer alltid att tvistas huruvida mc/bil är värst osv. Men jag har den största respekt för bilar som man kan anta är rätt potenta. Tyvärr så går ju inte en hoj så vidare fort egentligen, finns skapligt många bilar som med rätta grejer gör 300+.

Läste lite inlägg på Zatzy om "kriget mc/bil".

Qvarnis hade visst inte blivit frånåkt än i högre hastigheter :tummenupp Undra hur han hade stått sig jämfört mot en duktigt uppskruvad turbobusa med rätt drevning...

Qvarnis vs No1 ;)


En duktigt uppskruvad turbobusa med rätt drevning har nog inte mycket bil på denna sidan en Cart på en ovalbana någon chans mot. Det var inte heller det som var meningen med det jag skrev. Vad jag menade var bara att en riktigt snabb bil oftast åker ifrån en riktigt snabb (original) hoj om det är tillräckligt rakt elr kanske ännu heler småsvänger hela tiden.

Men svårt att hitta mer bang for the buck än på hoj.
 
Last edited:

Finnberg

lagom häftig
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Upplands Väsby
Hoj
xt660x
sandstream skrev:
Tycker det känns helt ointressant hurvida en bil kör ifrån en hoj eller tvärtom.
Jag har inte kommit på något billigare än min hoj som förflyttar mig från 0-300 snabbare.

För att vara värst i bil-Sverige krävs en stor plånbok och de med lite insyn bland pojkarna som visar sina fina nya bilar i Bilsport vet att det finns många som inte har rent mjöl i påsen.

Ord :tummenupp
 

Qvarnis

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Sthlm
Hoj
HD
Victor skrev:
Fast jag vill fortfarande veta hur snabbt en icke-tävlingsförare kör runt med en tex. M3a på Gelleråsen.

En duktig förare ca 1.21 på vanliga däck om vi snackar nya E46 M3.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
1:21 är ju långsammare än 125 Juniors snabbaste tider. Jerry Linden körde ju 1:19:4 på bikeweek.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Magnus skrev:
1:21 är ju långsammare än 125 Juniors snabbaste tider. Jerry Linden körde ju 1:19:4 på bikeweek.

Visst, men det är tävlingsförare. En lagom gatförare kör däromkring han med tror jag. Det är väl mellangruppstempo på en gatkörning typ, eller hur?
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Harmon Rabb skrev:
Nu har jag ingen aning vem Qvarnis eller No1 är men jag anar viss rivalitet mellan de två. Nästan så att man skulle kunna tro att det är en uppgörelse i undre världen med påstående om ensamrätt till bilfilmer i Sverige. Om man lämnar de moraliska aspekterna att göra sådana filmer i huvudtaget kan väl ingen komma och säga att de har ensamrätt till sånt. Man blir mörkrädd. Föreslår att ni gör upp privat istället för offentligt. Detta är fel forum för sådana diskusioner.


Kanskeinte så långt från sanningen?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top