Sporthoj.com "i blåsväder" på zatzy ;) *länk*

Status
Ej öppen för fler svar.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Fan att jag inte hittar bilderna har några heta pics på Qvarnis iförd ett par jätteläckra jeansshorts (säkert jättefräna på 80-talet) numera såg dom mer ut att likna hotpants. :rofl
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
Alla vet ju att en motorcykel kör ifrån allt... polis, bilar, ambulanser, JAS39 Gripen ja allt!
Jag har en polare som känner en som har en R1. Den toppar 340 Km/h!!! Helt orginal... och då finns det ändå mer att ge... :yoparty

Dessutom är det för sent för sk "uppgörelser" med bil mot mc, det har helt klart nått den punkt i diskussionen då det enda sättet att lösa tvisten är att ta till nävarna. Gör upp en sen höstkväll på nån skum bakgata i centrala sthlm, filma alltihop och så lägger ni upp resultatet här på SH så kan vi andra bedöma vem som är The Man! :tummenupp

För övrigt så tar jag 5-1 mot Qvarnis... alla bets tas emot på sedvanligt vis, och ev vinst betalas inom 5 bankdagar.

MVH BRASSARN
 

sandstream

Guest
Qvarnis skrev:
En duktig förare ca 1.21 på vanliga däck om vi snackar nya E46 M3.
Jag kör på 1.16 med min standard Suzuki GSX-R1000 -05.
Mao skulle en ganska medioker hojåkare som jag hänga av en M3 ordentligt och det känns ju bra :)
 

sandstream

Guest
No1 skrev:
Med en standard R1000K4 med race däck körde jag 1.12.7 och med race moppen 1.09.2...
Med min Impreza STI körde jag 1.17.5...
Om det ger en fingervisning eller ej vet jag inte men hyffsat tempo till trotts...
Det bevisar väl bara att du kör hoj bättre än mig, vilket jag aldrig har betvivlat.
Det visar också att du skulle få stryk med 4-5 sekunder av tex Mikael Nilsson på en standard 600 :D
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Twosaint skrev:
Fan att jag inte hittar bilderna har några heta pics på Qvarnis iförd ett par jätteläckra jeansshorts (säkert jättefräna på 80-talet) numera såg dom mer ut att likna hotpants. :rofl


Muhahahaha jag vill se :) så lägg upp bilder nu ;)
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
sandstream skrev:
Jag kör på 1.16 med min standard Suzuki GSX-R1000 -05.
Mao skulle en ganska medioker hojåkare som jag hänga av en M3 ordentligt och det känns ju bra :)

Tycker att jämföra en R1000 -05 mot en M3 E46:a är lite fel, borde ta en M3 CSL eller en Porsche GT3 eller liknande.
Har själv haft en M3 E46 och den är inte jättesnabb utan mer än bra bil som folk i alla åldrar kan köra året runt.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Är mer intresserad av att höra vad folk som styr feta hojar & bilar föredrar mest.
Själv har jag bra mycket roligare på min gammelgixxer än i min Yaris Verso :fyllisar

Dom få feta bilar man ser åker ju ändå bara runt och poserar/söndagskör.
Låt bilen stå i garaget istället så slipper jag slösa på heljuset :censored :FU
"fucking posers"
 

Tummenmittihand

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Uppsala
Hoj
crf 450r sm
Dt50

Har läst tråden med stigande intresse och bestämt mig för att göra mitt första inlägg på SH någonsin :banana

Det hela är lite som när vi gick i nian och Henke försökte bevisa att hans DT gick i 120. Vi visste ju alla att den toppade runt 80...

Därför tänkte jag istället berätta en sann historia.

Det hela började när jag precis hade fått A på lappen (ett år sen). Jag tog min nyköpta Ducce 750 Sport ur garaget och tryckte på startknappen. Mmmm. Det ljudet behöver man inte vänja sig vid. Löft höger ben och satte mig till rätta. Det här blir en härlig dag tänkte jag. Gav lite gas och lättade på kopplingen. Sakta gled jag... Åt sidan! :död Orkade inte att hålla emot och tappade hojen :( Blinkers av och självförtroendet åt fanders.

Så... Nu har jag sagt mitt.
Ha det gott!
 

Qvarnis

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Sthlm
Hoj
HD
Kleiv skrev:
Tycker att jämföra en R1000 -05 mot en M3 E46:a är lite fel, borde ta en M3 CSL eller en Porsche GT3 eller liknande.
Har själv haft en M3 E46 och den är inte jättesnabb utan mer än bra bil som folk i alla åldrar kan köra året runt.

Har en bekant som precis köpt en GT3 och körde den första gången, han åkte på 1.16.
 

IronMike

Guest
:corn

Känner mig som om jag utförde "skotten i prag", lr va det nu var, som startade 1a världskriget - iom denna tråden..

Var inte alls meningen att det skulle bli pajkastartråd, utan lite intressant surr, hoppas det inte spårar alltför mkt. Säger som Lefty from Mulberry street, if anything happen, I'm responsible..

:3freak
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tar väll kanske 2.00 för mig en bra dag ;).

Nej men en bil har inte en chans mot en mc i alla lägen så är det bara :).
Ja tkr man borde mäta

Sugmc vs sugbil
Turbomc vs turbobil

Subilen skulle ju inte ens nå 100 förrens mc'n var uppe i 200 :).
 

IronMike

Guest
Freddola skrev:
Tar väll kanske 2.00 för mig en bra dag ;).

Nej men en bil har inte en chans mot en mc i alla lägen så är det bara :).
Ja tkr man borde mäta

Sugmc vs sugbil
Turbomc vs turbobil

Subilen skulle ju inte ens nå 100 förrens mc'n var uppe i 200 :).
No offense, det där e ju lite väl mkt surr..turbo eller ej har inte att göra med sammanhanget ;) M3 som nämts mkt i sammanhanget är ingen vass sug bil. Tar vi som ex 0-402 m race, så kör carrera gt (sugmotor) på 10'or, ungefär samma tider som för en nyare sporthoj dock högre sutfarter vad jag sett. Samma villkor, start från noll bla bla

Tar man ut det på gatan, och start från lite högre farter så ser det annorlunda ut. Jag skrev någonstans om ett spontanrace jag hade mot just en carrera gt på saltisrakan, att jag hängde av den från lägre fart uppåt 180-200 bläcket, slog av när jag börja höra jordens vrål närmandes - som reste varenda hår på kroppen. Hade jag inte avstyrt det, så hade jag fått smisk ordentligt, den skulle flugit förbi mig tiondelarna senare...


:4skrika
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
lol

:tomten

viewphoto.php
 

"Rask"

Guest
Qvarnis skrev:
En duktig förare ca 1.21 på vanliga däck om vi snackar nya E46 M3.

Rekordet för en 250 på gelleråsen är 1.06,47 och då snackar vi ca 60hk! mot dina 300+hk o 4 hjul i backen :fakta
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Riktigt kul läsning, kul att se skillnade på inläggen mellan folk med en obejektiv bild och stylingfjantar(eller vad nu moppedfuckon blir på bilspråk?). :tummenupp
 

190 2.3

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
thunderace
Qvarnis skrev:
Har en bekant som precis köpt en GT3 och körde den första gången, han åkte på 1.16.

Intresseklubben antecknar!

da kan han ju skryta pa zatzy att han er snabbare en en 125:a. grattis!! :tummenupp



mvh
 
Last edited:

IronMike

Guest
Victor skrev:
Fast jag vill fortfarande veta hur snabbt en icke-tävlingsförare kör runt med en tex. M3a på Gelleråsen.
Hey Manolo, sakta i backarna, kanske inte körts än .. förrän bilen gått ned i förortspris, för att tas till bana :rolleyes:
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
IronMike skrev:
:corn

Känner mig som om jag utförde "skotten i prag", lr va det nu var, som startade 1a världskriget - iom denna tråden..

För helvete, "skotten i Sarajevo".

Men vad är grejen med att jämföra ens? Jag tycker det är fetare att köra hoj, dessutom har jag inte råd med en riktigt snabb bil. Och en rostig 1.8l Nissan Sunny med plastskärmar är inte min uppfattning om kul.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top