Sporthoj.com version 1.0 beta

Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Stefanp skrev:
2335150 Och en sak till , kommer fortfarande inte till sporthoj om jag skriver in adressen i webbläsaren , kommer bara till
etanhol.sporthoj.com.. .
Du behöver ladda om sidan alternativt tömma din cache.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
om du kikar in på bildgalleriet och ska hoppa till sida 2 t.ex så går inte det.
 

sandstream

Guest
falconiii skrev:
2335418 Kanske OT men ämnet intresserar mig.
Du verkar ha blivit "såld" på Microsoft som många andra har blivit eftersom det är det vanligaste. Jag säger inte att det är dåligt men det Microsoft försöker göra är ju att försöka skapa deras egna standarder som Internet explorer, Word etc för att vi ska vara tvungna att använda deras produkter, de vill måla in oss i ett hörn. Lite skrämmande att vara i händerna på ett komersiellt företag!
Såld är väl att ta i men jag kan inte skjuta under stolen att jag är imponerad av Microsoft som företag och hur de har fått sina produkter att i princip bli standard.
Måste vara varje företagares dröm att skapa i princip monopol med sina produkter.
falconiii skrev:
En vaken o duktig webbdesigner bör kontrollera sin site med de vanligaste webbbrowers såsom IE, Mozilla/Firefox och Safari.
Användandet av annat än IE ökar ganska kraftigt pga av att man byter av olika anlednigar som tex. annat operativsystem, annan funktionalitet eller att man inte vill stödja Microsofts monpoliseringsförsök.
Jag testar FF och IE på Windows.

Sen när vart det fel att försöka bli störst på sin marknad?
falconiii skrev:
Sen förstår jag inte varför det skulle ge mer problem att följa standard. Det är ju Microsofts problem att de inte följer standard.
Men MS-produkterna är i majoritet så då blir det en outtalad standard styrd av marknaden.
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
sandstream skrev:
2335561 Såld är väl att ta i men jag kan inte skjuta under stolen att jag är imponerad av Microsoft som företag och hur de har fått sina produkter att i princip bli standard.
Måste vara varje företagares dröm att skapa i princip monopol med sina produkter.
Jag testar FF och IE på Windows.

Sen när vart det fel att försöka bli störst på sin marknad?
Men MS-produkterna är i majoritet så då blir det en outtalad standard styrd av marknaden.

Förstod att de svaren skulle komma:) O inget fel i dom vill ja påpeka.

Och det är inte fel att försöka bli störst på sin marknad men jag gillar inte deras monopoleringsförsök genom att driva igenom sina egna standarder så att vi sedan ska vara dom livegna och behöva betala dyrt för deras licenser.
Tyvärr är detta inte bara ett Microsoft problem men de är värst.
 

sandstream

Guest
falconiii skrev:
2335618 Förstod att de svaren skulle komma:) O inget fel i dom vill ja påpeka.

Och det är inte fel att försöka bli störst på sin marknad men jag gillar inte deras monopoleringsförsök genom att driva igenom sina egna standarder så att vi sedan ska vara dom livegna och behöva betala dyrt för deras licenser.
Tyvärr är detta inte bara ett Microsoft problem men de är värst.
IBM hade samma ställning som Microsoft när det gällde stordatorer på 70- och 80-talet.
Kunderna fick köpa hela paket från IBM med transaktionshanterar, databaser, CPU:er osv.
Deras monopolställning, som var ännu större en MS, fixade någon amerikansk myndighet till (tror jag) och vips kunde man köpa tex en databas från Oracle.

Är vi OT nu? :lol
 

Dr.Bike

Guest
sandstream skrev:
2336122 Är vi OT nu? :lol


Hyfsat OT! :backontop :lol

Det finns en uppdatering under kompislistan i ens egen profilhantering, och så finns det en kontrollera vännerknapp.
Den senare verkar inte fungera, man kommer ut i nån tom sida.
Huruvida den andra (uppdatera) alls gör något vete f-n!
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Kanske redan har nämnts, men borde man inte komma direkt till avsändaren om klickar på dennes namn i gästboken i garaget? Nu kommer man istället till nån sida där de senaste bilderna som har laddats upp visas.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag klickade på "ta bort" på en av de bilder som jag laddat upp och fick detta meddelande:

Du har inte tillgång till denna avdelning. Försvinn!
... fortsätter du blir det banning.

Eh?

Lyckas inte ladda upp nya bilder heller.
.
 

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Närke
Hoj
Aprulla rs250
Är det meningen att det ska hända någonting om man klickar på "Mina anteckningar"?
:va
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Swedie, angående medlemsprofiler!
När man klickar på en avatar öppnas medlemsprofilen i ett nytt fönster precis som det var förr vilket är bra. Men medlemmar som inte har någon avatar och man får trycka "Visa profilen / Skrivbord" på, där öppnas medlemmen i samma fönster vilket är förvillande. Kanske går att fixa så det blir enhetligt?! :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hemkommen, ska fixa vad som nämnts. Det tas under veckan.

Tills vidare stängs tråden. Den öppnas när allt som är nämnt är fixat eller kommenterat på.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Thermal skrev:
2336620 Kanske redan har nämnts, men borde man inte komma direkt till avsändaren om klickar på dennes namn i gästboken i garaget? Nu kommer man istället till nån sida där de senaste bilderna som har laddats upp visas.
Fixat.

Fixx_ skrev:
2338229 Är det meningen att det ska hända någonting om man klickar på "Mina anteckningar"?
:va
Ta bort popup-blockerare från www.sporthoj.com.

Lurch skrev:
2337028 Jag klickade på "ta bort" på en av de bilder som jag laddat upp och fick detta meddelande:

Du har inte tillgång till denna avdelning. Försvinn!
... fortsätter du blir det banning.

Eh?

Lyckas inte ladda upp nya bilder heller.
.
Det är fixat.

Golddigger skrev:
2338285 Swedie, angående medlemsprofiler!
När man klickar på en avatar öppnas medlemsprofilen i ett nytt fönster precis som det var förr vilket är bra. Men medlemmar som inte har någon avatar och man får trycka "Visa profilen / Skrivbord" på, där öppnas medlemmen i samma fönster vilket är förvillande. Kanske går att fixa så det blir enhetligt?! :tummenupp
Nu öppnas allt i nytt fönster...

Ricken skrev:
2335498 om du kikar in på bildgalleriet och ska hoppa till sida 2 t.ex så går inte det.
Det är fixat.

Neutral skrev:
2334659 Gamla profilskrivbordet försvann ju också, hade varit snyggt om det flyttats till Garaget i stället för att tas bort.
Ska försöka göra så att vad som tidigare fanns, kan bli sett om man klickar på en knapp. Dock kommer det inte längre vara det första som syns... kommer i veckan eller i helgen.

Henning! skrev:
2332908 Bara EN årsmodell i garaget? Ska jag skriva in mitt födelseår då? :)

Jag har fler än en hoj och är nog inte ensam om det.

Eller är det jag som gör nåt fel?

/Henning!
Bra fråga.. .får klura på en lösning. Men den som används mest är väl den som ska skrivas in där... sen har du fler får du väl skriva det i det stora fältet :)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top