Sporthoj.com version 1.0 beta

Status
Ej öppen för fler svar.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det verkar vara nåt fel på "Mina sparade länkar", jag la till en länk där och när man väljer den i drop down-listan och trycker på knappen (ett knapptryck som f.ö borde rationaliseras bort) så får man:

"The requested URL /forum/mythreads.php was not found on this server."
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
hållundan skrev:
2332059 När man klickar på någons användarnamn i sin garagegästbok kommer man till SH-garaget, och inte till den man klickar på. Lite irri.

Stör mig även på att användarna online står längst ner, men men...

Jag håll(er med) undan :hihi
på båda punGterna

Edit: tid och datum för inlägg i Gästbooken tack..och smilies funkar inte heller.:pannkyss OCH Edit funktionen på GB inläggen

Edit2..då man letar efter trådar man svarat i så är vita små pilar inte tydliga alls..kan man göra dom svarta? Kan man göra allt svart..rött är plågsamt att titta på.
 
Last edited by a moderator:

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Bara EN årsmodell i garaget? Ska jag skriva in mitt födelseår då? :)

Jag har fler än en hoj och är nog inte ensam om det.

Eller är det jag som gör nåt fel?

/Henning!
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2331092 ...och det beror ju som vanligt på att standarder inte följts, då blir resultatet slumpartat. Vad skulle du tycka om det på bensinpumpen inte stod oktantal utan det kunde bli allt mellan 80 och 100. Skulle du acceptera att köra med en motor ställd till att fungera med 80 oktan då eller skulle du klaga på bensinbolaget? Eller tanka någon annanstans...
Och att standarderna inte följs av IE beror ju som sagt på att de inte orkade vänta på att W3C (så heter de va?) skulle få tummen ur så MS körde sitt eget race för några år sedan och det har ju fungerat rätt bra.
Vad skulle du tycka om en bensinmack som bara sålde 95 oktan och att alla bilar gick på 95 oktan?
Skulle funka för mig!
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Jo, i Garagets rubrik står det "Henning!'s". ´s används väl uteslutande bara i engelska?

-Details!
-Details counts.

/H
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är jag vilse eller satt knapparna till snabbsvaret omkastat förut?
dvs avancerad satt till vänter om skicka?

Jag har tryck fel en par gånger nu så jag undrar om jag har fått hjärnsläpp på riktigt.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2332952 Vad skulle du tycka om en bensinmack som bara sålde 95 oktan och att alla bilar gick på 95 oktan?
Skulle funka för mig![/FONT]
Vad skulle du tycka om bara Elgiganten fanns och alla handlade där? Skulle funka för mig. :tungan Den dagen du tar bort möjligheten till fri konkurrens är vi alla illa ute men detta är lite väl mycket OT.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Vet inte om randen rappoterats förut...?

Edit:
Varför kommer man ut i forumet när man skrivet i gästboken?
 

Bifogat

  • sh.JPG
    sh.JPG
    77.5 KB · Visningar: 50
  • sh2.JPG
    sh2.JPG
    112.9 KB · Visningar: 48
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Forumtext

Shiiit laaaaaang trad... detta har sakert papekats tidigare;

Den rodrostbruna fargen pa rubrikerna till tradarna ar helt at skogen. Fargen tillsammans med undersrykningen av texten gor det mycket jobbigt att lasa.

Jag foreslar foljande:
Svart text utan undersrykning :fakta

Upptackte nu att jag saknar knapp for att lagga upp bilder. det enda jag ser e texten "Godkända filtyper: bmp doc gif jpe jpeg jpg png txt wav".

eller e jag helt dum i huvudet som inte ser? - Detta verkar bara galla FF for knappen finns i IE.


sandstream skrev:
2332952 och det har ju fungerat rätt bra.

For anvandaren ja, men det blir manga svordommar for utvecklaren.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2333013 Vad skulle du tycka om bara Elgiganten fanns och alla handlade där? Skulle funka för mig. :tungan Den dagen du tar bort möjligheten till fri konkurrens är vi alla illa ute men detta är lite väl mycket OT.
Jag tycker att det är helt okej att FF och andra browsers finns men väljer man en av de mindre tycker jag att man måste ha förståelse för att det inte är lika kompatibla som den största (IE).
Sen att FF följer standarderna bättre än IE känns inte direkt som någon fördel eftersom det ger mer problem än med IE.

Ungefär som att välja MAC och sedan lipa för att en massa sajter inte fungerar som de ska.


Santo skrev:
For anvandaren ja, men det blir manga svordommar for utvecklaren.
Jag är själv utvecklare och utgår alltid från att det ska fungera i IE.
Då vet man att 90% av besökarna får en väl fungerande sajt.
Sen tar man de resterande 10% när de hör av sig :)
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
sandstream skrev:
2334150 Jag tycker att det är helt okej att FF och andra browsers finns men väljer man en av de mindre tycker jag att man måste ha förståelse för att det inte är lika kompatibla som den största (IE).
Sen att FF följer standarderna bättre än IE känns inte direkt som någon fördel eftersom det ger mer problem än med IE.

Ungefär som att välja MAC och sedan lipa för att en massa sajter inte fungerar som de ska.


Jag är själv utvecklare och utgår alltid från att det ska fungera i IE.
Då vet man att 90% av besökarna får en väl fungerande sajt.
Sen tar man de resterande 10% när de hör av sig :)

Varför ändra från ett vinnande konsept där det funkar för folk som använder IE, Firefox och Opera?
Edit: Omväxling förnöjer, men inte om det ändras till det sämre..
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Lägger in det igen för det är störande tycker jag.

Gästboken..

Att svara på folks inlägg i egna garget/gästboken funkar inte..man måste leta upp dom i medlemmar eller sh garaget..drygt!

Edit finns inte på GB inläggen alls, varför?

Tid finns inte alls på GB inlägg..behövs!!

(vet att denna kanske är att begära för mycket men: Gamla GB inlägg är borta...kan vi få tillbaka dom?)
:nurse
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Gamla profilskrivbordet försvann ju också, hade varit snyggt om det flyttats till Garaget i stället för att tas bort.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Kan inte hjälpa det, men saknar gästboken. Alla har inte fixat sina garage och ibland vill man bara dumpa ett inlägg i gästboken än att gå in o skicka PM.

Om man klickar på personen som skrivit i sin garage-gästbok kommer man direkt till hela garage-delen och inte till personens profil.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
hur lägger man in bilder? hade tänkt att lägga in en skärmdump , jag har breda svarta ränder på båda sidor, Varför kan det inte bara fungera som tidigare?
Sitter med FF i linux,, så IE är inget alternativ, men som sagt , det funkade ju innan ,

Och en sak till , kommer fortfarande inte till sporthoj om jag skriver in adressen i webbläsaren , kommer bara till
etanhol.sporthoj.com.. .
 

Dr.Bike

Guest
Fler och fler funktioner börjar komma igång, och det är great.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Gillar det nya utseendet mer och mer! Har dock svårt för nya texten vet inte om det är färgen eller vad det är som gör att den blir jobbig att titta på i längden.. Men annars får jag bara säga att det är kanon med alla nya funktioner! :tummenupp
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
sandstream skrev:
2334150 Jag tycker att det är helt okej att FF och andra browsers finns men väljer man en av de mindre tycker jag att man måste ha förståelse för att det inte är lika kompatibla som den största (IE).
Sen att FF följer standarderna bättre än IE känns inte direkt som någon fördel eftersom det ger mer problem än med IE.

Ungefär som att välja MAC och sedan lipa för att en massa sajter inte fungerar som de ska.


Jag är själv utvecklare och utgår alltid från att det ska fungera i IE.
Då vet man att 90% av besökarna får en väl fungerande sajt.
Sen tar man de resterande 10% när de hör av sig :)


Kanske OT men ämnet intresserar mig.
Du verkar ha blivit "såld" på Microsoft som många andra har blivit eftersom det är det vanligaste. Jag säger inte att det är dåligt men det Microsoft försöker göra är ju att försöka skapa deras egna standarder som Internet explorer, Word etc för att vi ska vara tvungna att använda deras produkter, de vill måla in oss i ett hörn. Lite skrämmande att vara i händerna på ett komersiellt företag!

En vaken o duktig webbdesigner bör kontrollera sin site med de vanligaste webbbrowers såsom IE, Mozilla/Firefox och Safari.
Användandet av annat än IE ökar ganska kraftigt pga av att man byter av olika anlednigar som tex. annat operativsystem, annan funktionalitet eller att man inte vill stödja Microsofts monpoliseringsförsök.

Sen förstår jag inte varför det skulle ge mer problem att följa standard. Det är ju Microsofts problem att de inte följer standard.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top