Sporthoj.com version 1.0 beta

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är bara sporthoj.com som är seg.
Jag sitter på en 10mb lina så borde inte vara så...

Är det bara jag som känner att det går sakta??
 

Tok!g

Ska vi?
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Honda
Förut känndes Sporthoj proffigt och välarbetad. Speciellt Forumet. Men nu känns det som ett B-forum som man hittar varstanns på Nätet. Lite svårt att läsa vad som står osv. Synd på ett sånt fint forum
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Liten fråga!

Kan man byta denna (den som pilen pekar på) texten?
 

Bifogat

  • namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    114.3 KB · Visningar: 83

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag har fått tre GB inläg idag och inte en gång har det blinkat på "pennan" utan det är av slumpen jag har ett dom..skall det inte blinka :gnällkärring :tuttar
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Verkar inte funka att lägga in flera bilder i garaget !?
En gick bra, sen skulle jag lägga in fler och då funkade bildinläggsfunktionen inte alls längre ??
Rolig funktion annars :tummenupp

Mvh
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
:tummenupp
Cred till Swedie!
Bra jobb! Vet själv efter 10+ år i webbranchen hur mycket pul och strul det är innan allt lirar som man tänkt sig!

Sen vad gäller sidbredd, att anpassa för 1024 * 768 är faktiskt en begynnande norm, majoriteten av större sajter med fast bredd lägger sig på 800 * 600 men med ev reklam lagd utanför till höger så sidan kan nyttja mer av den läsbara ytan. I och med att den sidoplacerade reklamen här ligger till vänster så får texten naturligt nog hålla till godo med det som finns kvar :)

Det åsido, det finns en hel del som stöttar en smalare läsyta också, det är enklare att läsa en sida i en pocketbok än en sida i expressen när brödtexten går över hela sidbredden.

En tanke kan vara att låta content på sidan nyttja 1024 i bredd, sen lägga de lodräta reklamblocken utanför det på höger sida. Men det beror ju på hur avtalen med dom som köper spottarna ser ut.

Det enda "buggiga" jag har att påpeka är väl att det vore logiskt att länkarna till "mitt garage, mina anteckningar" och liknande antingen inte syndes eller ledde till en inloggningssida om man inte är inloggad. Som det är nu kan jag skriva anteckningar som ej inloggad och vet inte var dom hamnar, jag hamnar även i ett "tomt" garage vilket är ganska förvillande.

I övrigt, inget gnäll från mig :)
Gillar typsnitt & storlek, funkar bra i FF & Safari på mac, jag slipper sidoscrollen på min 12" bärbara ( :banana )

Tjing!/Danne
 
Last edited:

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Närke
Hoj
Aprulla rs250
Himla jobbigt med all röd text i rubriker/trådlänkar, känns som om ögona står så här:3freak

Annars verkar det bra tycker jag!
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Tok!g skrev:
2331608 Förut känndes Sporthoj proffigt och välarbetad. Speciellt Forumet. Men nu känns det som ett B-forum som man hittar varstanns på Nätet. Lite svårt att läsa vad som står osv. Synd på ett sånt fint forum

Tyvärr så stämmet der för bra..
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
När man klickar på någons användarnamn i sin garagegästbok kommer man till SH-garaget, och inte till den man klickar på. Lite irri.

Stör mig även på att användarna online står längst ner, men men...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fixx_ skrev:
2331837Himla jobbigt med all röd text i rubriker/trådlänkar, känns som om ögona står så här:3freak

Annars verkar det bra tycker jag!
Kan inte annat än att hålla med att den röda färgen gör det jobbigt för ögonen. Det kanske inte är så på alla bildskärmar men många, mig själv inkluderad, har problem med det.
Speciellt när det är mer text plus att den är lite tjockare och större än normalt, som i länkarna i första forumsidan. Samt det faktum att när du klickar på "visa nya inlägg" så är allt rött.
ExempelExempelExempelExempelExempelExempelExempel

ExempelExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempelExempel
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Swedie skrev:
2330396 Personligen tycker jag att fonten som är nu är mer stilig och känns "seriösare".
Fonten stör mig inte så mycket, men den röda färgen sticker i ögonen, ändra gärna. I övrigt ser det bra ut.:tummenupp

/A
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
En grej som jag stör mej någe förbannat på!!!
Är att när någon skrivit i gästboken vid garaget så blinkar inte pennan, och när man trycker på han/hon´s användarnamn som har skrivit i gästboken så kommer man till SH Garaget och inte till DEN personen...
så för att svara så får man väl söka på medlemmar och få fram han/hon där och sen svara.... vore skönt om du kunde fixa det Swedie.
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Wiseguy skrev:
2332075 Kan inte annat än att hålla med att den röda färgen gör det jobbigt för ögonen. Det kanske inte är så på alla bildskärmar men många, mig själv inkluderad, har problem med det.
Speciellt när det är mer text plus att den är lite tjockare och större än normalt, som i länkarna i första forumsidan. Samt det faktum att när du klickar på "visa nya inlägg" så är allt rött.
ExempelExempelExempelExempelExempelExempelExempel

ExempelExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempelExempelExempel
ExempelExempelExempelExempelExempelExempel

Ja den färgen är inte kul alls! :7peta



Och var är min avatar?`:va :confused:
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Ska inte trådnamnet vara titel på showthread.php? Jobbigt att hålla reda på annars om man har flera trådar uppe.

Vad var det för fel på fonten i inläggscellen förut? Nu ser det bara kladdigt och klent ut. Man vill ju kunna läsa ordentligt, det är ju liksom det som är själva grejen på en sådan här sida...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Slappa skrev:
2331694 Eller svara på frågan kanske?

Alla har inte tid o sitta konstant framför datorn för att läsa igenom varenda tråd för o få svar på en enkel sak.
Swedie kanske inte har tid att svara på samma fråga tio gånger i samma tråd heller, har du tänkt på det? Snacka om egocentriskt beteende. :7peta
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Neutral skrev:
2332274 Swedie kanske inte har tid att svara på samma fråga tio gånger i samma tråd heller, har du tänkt på det? Snacka om egocentriskt beteende. :7peta

En extra gång gör väl inget? Nej precis!:tummenupp

Sa inget om 10 ggr!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top