Sporthoj.com version 1.0 beta

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
2330628
EDIT: Och som någon skrev ovan, bort med alla lokala forum när man väljer "Visa Nya Inlägg".
Men man kanske kommer att kunna välja vilka forum som ska tas med inom kort?

Det var nyligen fixat. Råka skriva över det dock.

Kommer snart möjlighet att välja forumkategorier själv.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nu fungerar smajlisarna med klick igen. Kanon.:tummenupp

Men kan vi inte få tillbaka att flera inlägg i rad slås ihop? Blev mycket snyggare än separata.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Neutral skrev:
2330673 Nu fungerar smajlisarna med klick igen. Kanon.:tummenupp

Men kan vi inte få tillbaka att flera inlägg i rad slås ihop? Blev mycket snyggare än separata.
Jodå! Ska bara hitta scriptet :)
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
när jag skriver www.sporthoj.com så kommer jag bara till en firefox räv.

va så hela dan igår och idag, trodde sidan låg nere (tilsl jag testade att direktlänka till forumet), säkert många fler som tror, kanske nåt att kika på? :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sven666 skrev:
2330720 när jag skriver www.sporthoj.com så kommer jag bara till en firefox räv.

va så hela dan igår och idag, trodde sidan låg nere (tilsl jag testade att direktlänka till forumet), säkert många fler som tror, kanske nåt att kika på? :)
Så fick jag under uppgraderingen också, men det är säkert bara något cache-problem hos dig, ladda om bara alternativt töm cachen.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag sällar mig till gruppen med stora skärmar som inte gillar de gråa sorgekanterna. Jag förstår tanken med en konsekvent design på sidan (vilket är bra), men detta är slöseri med plats. 1/3 av skärmytan används inte!

Smilies-fältet flyter dessutom ut i den gråa kanten på högersidan i FF när man svarar, men det tror jag redan rapporterats.

Btw, jag hittade hit först IDAG, det gamla bokmärket funkade inte utan jag kom till en sida där det stod "ethanol.sporthoj.com is a part of the sporthoj.com server farm" eller nåt sånt. Insåg att problemet kanske låg på min sida, testade att rensa cachen och nu funkar det som vanligt igen. :tummenupp
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Neutral skrev:
2330732 Så fick jag under uppgraderingen också, men det är säkert bara något cache-problem hos dig, ladda om bara alternativt töm cachen.

sure, men det kanske man inte tänker på direkt om man inte är datasnille, kan ju vara värt att skriva en notis om det på sidan i fråga.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Halogen skrev:
2330737 Jag sällar mig till gruppen med stora skärmar som inte gillar de gråa sorgekanterna. Jag förstår tanken med en konsekvent design på sidan (vilket är bra), men detta är slöseri med plats. 1/3 av skärmytan används inte!

Kör du något över 1280x1024 så kallar jag det "unsupported". Men jag ska försöka att göra något för dessa extra upplösningar. Jag har själv 1280x1024 och tycker det är perfekt. Och på 1024x768 ser man precis ytterkanten.

Skulle jag "släppa ut" designen skulle texter och innehåll dras ut en hel del. Jag är iaf en som mycket hellre läser en text över 10 rader än en text som är på 3 rader men meningarna är över hela skärmen bredd. Ser bättre ut.

Förstår du min vy?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
sven666 skrev:
2330760 sure, men det kanske man inte tänker på direkt om man inte är datasnille, kan ju vara värt att skriva en notis om det på sidan i fråga.
Jag har skrivit det i rött på förstasidan av sporthoj.com, fast kan ju tänka mig att du inte läst det.. :D

Ska skriva det även i första inlägget här i tråden.
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Snyggt med länken till garaget i inläggen man skriver i trådar... :)

Men jag kan fortfarande inte skriva i allas gästböcker, bland annat när man går in på profilsidan? Hur ska man annars hitta till andras garage?

Oh, mina smiliesar är tillbaka! :banana
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Swedie skrev:
2330818 Skulle jag "släppa ut" designen skulle texter och innehåll dras ut en hel del. Jag är iaf en som mycket hellre läser en text över 10 rader än en text som är på 3 rader men meningarna är över hela skärmen bredd. Ser bättre ut.
Ja, det är mer lättläst med lagom breda spalter, kolla på dagstidningarna, de kan det där med layout.

På tal om för breda spalter, kan du göra något åt de som klistrar in monsterbilder som fuckar upp sidan och skapar just superlånga rader som man får scrolla fram och tillbaka? Jag har en extension i Firefox som zoomar bilder utan att ladda om sidan, den är guld värd men en del kör ju tydligen fortfarande IE...:hihi
 

BON

Wreckrider
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Källstorp 6 km från Älmhult
Hoj
FZR 1000 CR 250
Jag gillar den nya layouten, starkt jobbat Swedie.

Jag får upp förstasidan när IE startar, allt väl så långt.
Men det går inte att komma tillbaka till förstasidan om jag så vill bryta ihjäl mig. Det här är det enda som dyker upp, tillsammans med en länk för att ladda ner firefox.

ethanol.sporthoj.com is part of the sporthoj.com web servers farm.

Sen vore det bra om det stog hur stora bilderna får vara i mitt garage, det är lite gissningstävling just nu.

Edit: Jag har rensat i datorn, flera gånger.
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
sandstream skrev:
2330279 Nej, det är inte samma typsnitt som tidigare, det nyare lämpar sig inte så bra för skärmar.
Det typsnitt som används när man skriver ett inlägg är klart bättre.

@Swedie: Varför inte byta tillbaka till det gamla typsnittet nu när så många tycker att det nya är jobbigare att läsa?

eh, det är nog en vanesak eller nåt, typsnittet är perfekt, kör med 1280x1024, forumet är kanon att läsa/skriva i nu
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
twinner skrev:
2330932 Fan vilken skillnad på speed, eller är jag för tidigt ute på dagen?
Det står nu två serverar och bearbetar snabba sporthojare :)

En som hanterar webben och en som hanterar databasen. Det är ju bra att det känns skillnad... det borde det göra!! darnit

Testar om dubbelpost-check funkar.

testar
 

Bifogat

  • supermono.jpg
    supermono.jpg
    84.7 KB · Visningar: 49
Last edited:

sandstream

Guest
Neutral skrev:
...men en del kör ju tydligen fortfarande IE...:hihi
Och vi hade som vanligt mindre problem än ni med FF:rofl
KGK skrev:
2330866 eh, det är nog en vanesak eller nåt, typsnittet är perfekt, kör med 1280x1024, forumet är kanon att läsa/skriva i nu
Tror inte det är någon vanesak. Verdana eller Tahoma är klart mer läsvänliga på skärm och mer eller mindre standard på nätet.
Kör själv 1600 x 1200.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2331074 Och vi hade som vanligt mindre problem än ni med FF:rofl

...och det beror ju som vanligt på att standarder inte följts, då blir resultatet slumpartat. Vad skulle du tycka om det på bensinpumpen inte stod oktantal utan det kunde bli allt mellan 80 och 100. Skulle du acceptera att köra med en motor ställd till att fungera med 80 oktan då eller skulle du klaga på bensinbolaget? Eller tanka någon annanstans...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top