Sporthoj.com version 1.0 beta

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tyckrt överlag att det blev bättre. Dock två saker som jag saknar.

1. Bättre förut när inte Överflödiga Diskussioner och alla loakal forumdelar var med när man tryckte på Visa nya inlägg. Gör gärna om till den gamla formen.
2. Tyckte det var bra att forumet automatiskt lade ihop inlägg i ett om man skrev flera på rad.

Dessutom är nog Tahoma ett bättre typsnitt än Arial.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Skrutten skrev:
2329804 Antingen börjar jag bli gammal eller bara väldigt trött i ögonen men jag tycker att den röda texten i rubrikerna bara flyter ihop. Skitjobbigt! :3freak

Annars blev det väl rätt bra...

I stort verkar allt bra. :tummenupp

Några detaljer bara. Se det som förbättrings förslag och inte nerklankande. :)

Eftersom du inte svarat på denna grejen Swedie så tar jag upp den igen (quoten ovan). :tungan

Allt det Röda/Orange/Gula är super jobbigt.
Denna detaljen var bättre i förra versionen.
Mörkare text på Trådarna (Svart var ju Ok innan, Imho. Med Bold = Oläst och Smalt = Läst)
Mitt förslag: Återgå till så som det var förut. (jaja, tråkigt, men det funkade) Bold = Oläst, Smalt = Läst. Mörk färg. Behöver inte vara svart, men den gula/orange är hemsk.
Edit - Förslaget: Annan färg på trådarna. Bold/tunt är det ju redan...

Iconerna verkar alla gå i ungefär samma färgskala också. jag får koncentrera mig rätt mycket på att se vilka trådar som är lästa och vilka jag inte läst.
Kanske är vanesak.
Mitt förslag är enkelt (kanske mkt jobb dock): Färglada iconer för att visa att något är nytt (dvs Iconen säger "Titta på mig!")
Och Gråade ut Iconer för "gammalt skräp".


Brevet som några påpekat innan.
Förslag: Samma som nu fast orange vid nytt PM, och vit vid inga nya PM. Ungefär som tidigare då...

Miit försök till konstruktiv kritik och med förslag (eller vad man vill kalla dem) för ändringar.

Tummen upp för starkt jobbat Swedie. :tummenupp
 
Last edited:

inferi

Ge mig värme!
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640 SM -02
Förut kunde man se trådnamnet i titelraden på browsern, bra. (<Title>-taggen) :mattias
Nu står det bara "Sporthoj.com - Sveriges Största Hemsida För Motorcyklister" hela tiden.
Det var bra förut att kunna se i vilken tråd man var på ett smidigt sätt. Speciellt för mig som kör IE7 med tabbed browsing och har flera trådar uppe samtidigt i olika tabbar.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Gustav O skrev:
2330075 Tyckrt överlag att det blev bättre. Dock två saker som jag saknar.

1. Bättre förut när inte Överflödiga Diskussioner och alla loakal forumdelar var med när man tryckte på Visa nya inlägg. Gör gärna om till den gamla formen.
2. Tyckte det var bra att forumet automatiskt lade ihop inlägg i ett om man skrev flera på rad.

Dessutom är nog Tahoma ett bättre typsnitt än Arial.
Eek! Det där glömde jag bort.. ska fixa genast.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Swedie:

Jag kondenserar mitt förslag:

Om alla Lästa trådar Iconer kan vara gråade så skuller det bli enklare.

Bifogar bild:
Endast tre trådar är olästa fast, jag tycker det ser ut som om alla trådar är olästa.
Jo, jag vet att den iconen symboliserar "heta trådar" men den är väldans lik de andra iconerna, det är igentligen bara "o heta och olästa" trådar iconen som är grå, alla andra är färglada. :va
 

Bifogat

  • Iconer.JPG
    Iconer.JPG
    110.8 KB · Visningar: 72

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
PutteLiten skrev:
2330080 Iconerna verkar alla gå i ungefär samma färgskala också. jag får koncentrera mig rätt mycket på att se vilka trådar som är lästa och vilka jag inte läst.
Kanske är vanesak.
Mitt förslag är enkelt (kanske mkt jobb dock): Färglada iconer för att visa att något är nytt (dvs Iconen säger "Titta på mig!")
Och Gråade ut Iconer för "gammalt skräp".

Konkret hjälp tack. Leta upp ikoner, länka dom så får jag ta en titt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Har flyttat onlinelistan längst ner nu... jämnte födelsedagarna...

Vi testar det och ser vad reaktionen blir... :)
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Swedie skrev:
2330112 Kan förresten någon bekäfta att anteckningar funkar som det ska nu?


Tycker det verkar fungera.. :)
Jag ser ingen annans iallafall. Sen om de ser mina.. Tja. Det vet ju inte jag. :tungan

Edit: jaså, gamla meddelandegubbarna igen? Gillade iofs de nya, med mer färg. :)
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Jag tycker att det är en dålig brytning mellan sista inlägg på sidan och "svaraknappen". Har för mig att du hade en grå rand eller ngt där förut med.

//Niklas
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Mr Helmut skrev:
2328962 förut kunda jag luta mig tillbaka i stolen, nu siter jag framåtlutad och kisar

Jag menar inget illa men jag får anstränga mig för att läsa texten, efter 20 minuter har jag nu huvudvärk och ont i ögonen :(
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Swedie skrev:
2330120 Har flyttat onlinelistan längst ner nu... jämnte födelsedagarna...

Vi testar det och ser vad reaktionen blir... :)

Har inte läst allt i tråden (så jag vet inte om någon föreslog det) men jag tycker att det är mycket bättre att ha det upptill...byt tillbaka..please:)

PS: ett förslag på musiklänk (eftersom vi är många som gillar den sortens musik) är Chronix Aggression :yoparty (Vet inte hur du kommer att göra, om man väljer sånt själv eller om DU länkar här men som sagt bara ett förslag:) )

EN grej till...GB inläggsikonen funkar inte för mig..vet inte om andra har samma problem. Skall man inte kunna klicka på pennan o komma till sin GB då man har ett meddelande? Eller skall man klicka på garaget? (småsaker)
 
Last edited by a moderator:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
HanneZ skrev:
2330247 Då är det nog dags att gå till optikern :)

Är det, nu, samma typsnitt som förut? Isåfall blir jag orolig..

Typsnittet/Storleken vad det än är,
så är det mycket behagligare att läsa texten man själv skriver när man skall göra ett inlägg. Den är större eller något..
 

sandstream

Guest
Muggen skrev:
2330252 Är det, nu, samma typsnitt som förut? Isåfall blir jag orolig..

Typsnittet/Storleken vad det än är,
så är det mycket behagligare att läsa texten man själv skriver när man skall göra ett inlägg. Den är större eller något..
Nej, det är inte samma typsnitt som tidigare, det nyare lämpar sig inte så bra för skärmar.
Det typsnitt som används när man skriver ett inlägg är klart bättre.

@Swedie: Varför inte byta tillbaka till det gamla typsnittet nu när så många tycker att det nya är jobbigare att läsa?
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Nursey skrev:
2328730
Könstecknen..bring back!!
Absolut nödvändig, vill ju kunna spana snabbt och enkelt efter cheyerna!
Nu när Swedie har fixat det kanske vi skulle fråga efter en "Civilståndssymbol"... :D SH och Spraydate - allt i ett! :tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Golddigger skrev:
2330307 Absolut nödvändig, vill ju kunna spana snabbt och enkelt efter cheyerna!
Nu när Swedie har fixat det kanske vi skulle fråga efter en "Civilståndssymbol"... :D SH och Spraydate - allt i ett! :tummenupp
Det blir mera jämställt så här. Ingen får mer eller mindre cred för vad dom har i brallan :banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nursey skrev:
2330250
EN grej till...GB inläggsikonen funkar inte för mig..vet inte om andra har samma problem. Skall man inte kunna klicka på pennan o komma till sin GB då man har ett meddelande? Eller skall man klicka på garaget? (småsaker)

Tack, det är fixat nu.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top