Sporthoj.com version 1.0 beta

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
2330279
@Swedie: Varför inte byta tillbaka till det gamla typsnittet nu när så många tycker att det nya är jobbigare att läsa?

Vad var det tidigiare?

Så här? Exempeltext för att förstora effekten av fontändring...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
sen är notify mailen mer gay nu, förr stog det "Hello R2"
nu står det "dear" :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag orkar inte läsa om det redan har skrivits: FIXA tillbaka så att när man öppnar någons profil så blir det i ett nytt fönster och inte i samma!!!! Skitdrygt, har lyckats stänga ner SH 4ggr nu tack vare det.
Och det hade du väl inte behövt ändra på ändå?

Smilies funkar inte, låt det vara så. Ta bort allt vad smilies heter, tänk vilka konflikter det skulle bli *Homo-smilie*

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
gott mos Swedie, ser att du lägger ett jäv..a jobb på denna sidan, känns gott.

Lite plotrigare men klart godkänd, det tar lite tid innan man lärt sig hur allt funkar .

MEN sparade länkar funkar inte för mig, det går inte att kolla andras garage, smiliesarna är ute i det grå fältet när man skriver "svar" .

Det är inte lätt att vara alla tilllags men du gör ett väldigt bra jobb..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En grej till: När du går in och läser en tråd och sedan bara steppar bakåt igen, utan att uppdatera, då om du vill steppa framåt igen för att du kanske missade nåt så hamnar du överst i den tråden igen vilket inte var fallet förut.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dee_cati skrev:
2330426 Jag orkar inte läsa om det redan har skrivits: FIXA tillbaka så att när man öppnar någons profil så blir det i ett nytt fönster och inte i samma!!!! Skitdrygt, har lyckats stänga ner SH 4ggr nu tack vare det.
Och det hade du väl inte behövt ändra på ändå?

Hoppsan! Tackar, det är fixat nu!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dee_cati skrev:
2330448 En grej till: När du går in och läser en tråd och sedan bara steppar bakåt igen, utan att uppdatera, då om du vill steppa framåt igen för att du kanske missade nåt så hamnar du överst i den tråden igen vilket inte var fallet förut.
Tror den går rätt, men det kanske är en fördröjning på någon sekund.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
2330458 Tror den går rätt, men det kanske är en fördröjning på någon sekund.

Näe :( Ähhh, skitsamma, en fis i rymden när man tänker på alla andra grymma grejjer du har gjort istället.
Säg till när du behöver koppla av från det här skiten så får du komma över så drar vi ut med båten och fiskar :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dee_cati skrev:
2330469 Näe :( Ähhh, skitsamma, en fis i rymden när man tänker på alla andra grymma grejjer du har gjort istället.
Säg till när du behöver koppla av från det här skiten så får du komma över så drar vi ut med båten och fiskar :D

Du, jag är så dålig på att koppla av nuförtiden att jag inte kan fiska längre. Skulle bli skitförbannade på fisken för att den inte vill fastna på kroken direkt. Istället ska man sitta o vänta och förlora dyrbar tid... nä.. :brinnerup :död

Dr.Bike

Guest
Har kollat lite mer nu... :)

Överlag är alla nyheter i form av funktioner osv toppen.
Det jag inte gillar eller förstår är de 5cm breda "sorgkanterna" på ömse sidor om själva sidan.

Hur motiverar man detta döda utrymme i en tid då folk vill ha allt större skärmar och bildyta.
Ett steg tillbaka.

Många sajter har ju såhär, och jag trr bara det är ett uttryck för mesiga webbdesigners som apar efter varann.
kan knappast ha varit någon MMI-männinska som utvecklar grafik som kommit på det iaf.
Helt outnyttjat dödspace...
Om det ändå var fyllt med ex.vis reklam, nyhetsflashar eller annat mc-relaterat.
Så sträck gärna ut sidan över hela bildytan.

En annan sak (har säkert med MIN dator att göra: Smileyfältet breder ut sig som förr, och når nu ut halvvägs i det gråa fältet på höger sida.
Jag kör senaste Firefox.

Mina anteckningar och garage tycks inte funka heller... men det kommer kanske?

SOM SAGT: Överlag bra :tummenupp

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Swedie skrev:
2330319 Vad var det tidigiare?

Finns det möjlighet att hacka så att man själv få välja font som default-font för inläggen? Tahoma är mer lättläst för t.ex. mig. Arial blir lätt grötigt med sin ihoptryckta fontstil. Själv läser jag enklast med fixed-width, ascii-nerd-hacker som man är.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nu kanske frågan tagits upp, men jag tänkte på det. Hur kommer man in i någon medlems garage direkt? Om jag vill skriva i någons gästbok t ex.

sandstream

Guest
Swedie skrev:
2330319 Vad var det tidigiare?

Vet inte vad det var tidigare men den font du har tex på "Dagens datum" och "Sporthoj.com - Sveriges Största Hemsida För Motorcyklister > Allmänt Snack > Mc-relaterade Diskussioner > Sporthoj.com version 1.0 beta" känns mycket bättre att läsa.
Tror det är Verdana.

EDIT: Och som någon skrev ovan, bort med alla lokala forum när man väljer "Visa Nya Inlägg".
Men man kanske kommer att kunna välja vilka forum som ska tas med inom kort?

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bikerbitch skrev:
2330576 Nu kanske frågan tagits upp, men jag tänkte på det. Hur kommer man in i någon medlems garage direkt? Om jag vill skriva i någons gästbok t ex.
Kommer skapa länkar snart. Typ närmaste timman.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping