Sporthoj i Östersund

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Lurch skrev:
2055397 Ni har väl inte missat att vi ska till Härnösand och köra bana 5-6 juni? .

Helsicke vad kul det där skulle varit :yoparty Får försöka hänga med vid ett eventuellt senare tillfälle.

Tyvärr har jag och damen en träff inbokad med en sol, en sandstrand och några :öl just då. Så istället för att luta i kurvor kommer jag nog... tja.. gå kurvigt på rakor :fyllisar :hihi

Esquire, banditen är faktiskt ett bra steg upp från en XJ. Jag hämtade hem en sådan från Stockholm till polare som inte hunnit ta kortet. Känslan i XJ:n är bra mycket mer.... 125:a... så att säga. Visst går det att åka undan bra även på den lille banditen men man får inte tappa varvet många tusen under rött, då går det trögt. Vi får jämföra våra två 80-140 på högsta växeln i sommar. Om du lovar att stanna och ta en kopp kaffe i väntan på att jag ska komma ikapp vill säga :hihi
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
NakenBandit skrev:
2057786Esquire, banditen är faktiskt ett bra steg upp från en XJ. Jag hämtade hem en sådan från Stockholm till polare som inte hunnit ta kortet. Känslan i XJ:n är bra mycket mer.... 125:a... så att säga. Visst går det att åka undan bra även på den lille banditen men man får inte tappa varvet många tusen under rött, då går det trögt. Vi får jämföra våra två 80-140 på högsta växeln i sommar. Om du lovar att stanna och ta en kopp kaffe i väntan på att jag ska komma ikapp vill säga :hihi
Mjo, jag har kört en del XJ600. Men jag måste faktiskt säga att den hade mindre förtroendeingivande väghållning än den DT125R jag körde innan dess. :hihi
Hehe, 80-140 på högsta växeln med en Bandit 600... Säker på att det räcker med bara en koppkaffe medan jag väntar? Fast det är klart, jag kan ju ta med ett spritkök och koka kaffet själv, det ger nog en lite bättre marginal för dig. :)
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Esquire skrev:
2057839
Hehe, 80-140 på högsta växeln med en Bandit 600]
Japp, om jag startar i början av juni siktar jag på att bli klar någon gång i augusti :yoparty

typquote: jag kan ju ta med ett spritkök och koka kaffet själv, det ger nog en lite bättre marginal för dig. :) :hihi

Värdelöst inlägg, jag vet. Men jag vill verkligen inte skriva min hemtenta (omtenta) som jag håller på med.

Undrar om M*A*S*H är på tv?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
NakenBandit skrev:
2063529 Värdelöst inlägg, jag vet. Men jag vill verkligen inte skriva min hemtenta (omtenta) som jag håller på med.
Jag har sisådär 15p (tre gånger 5p) som jag borde ta och ta tag i. Det har jag tänkt de senaste månaderna i alla fall, men ännu har det inte hänt något.
Vad är det för skoj du sitter och borde ägna dig åt då?



Hmm... Tråden är plötsligt ganska långt ifrån hojåkning... Jag skyller på vädret! :mad:
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
När snön försvunnit, kommer jag nog inte bry mig om några omtentor :)

Just nu sitter jag och försöker förklara hur två forskningsdesigner som jag tidigare skrivit skiljer sig åt vad gäller Ontologi, läran om det som är(?), epistemologi, läran om kunskapen. och metodologi. Är sååå jäkla tråkigt och jag förstår nada, trots att det bara är på B-nivå.

Tur det är bara 2 månader kvar :argpådato

Just det ja.. träffar/ samåkning :tungan

Edit: Ähum, försökte tydligen framställa mig smartare än jag är :gnissla
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
NakenBandit skrev:
2063556Just nu sitter jag och försöker förklara hur två forskningsdesigner som jag tidigare skrivit skiljer sig åt vad gäller Ontologi, läran om det som är(?), epistemologi, läran om kunskapen. och metodologi. Är sååå jäkla tråkigt och jag förstår nada, trots att det bara är på C-nivå.
Ungefär vad en av mina 5p kuser (Pedagogik som vetenskap) går ut på. Även fast det är på A-nivå för mig så blir det ändå mycket huvudkliande. :va
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
På onsdag 12/4 är det möte på JMK angående motardbanebygget samt SM tävlingen. Alla som kan tänkas vilja köra bana i sommar eller vill hjälpa till med bygget kan väl skriva lite här eller pm-a mig eller jockwell.
Behövs folk för att skotta och kratta och fixa.
Det skulle vara bra att veta ungefär hur stort intresse det är.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu är det dags att lufta första hojen. :)

Men eftersom det fortfarande är en hel del grus ute så blir det inte den nya pärlan. Det är en annan hoj som behöver lite kärlek innan besiktningen.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Skärpning nu allihopa. Det var ju nästan bara glidare som var ute i denna vackra vårsol. :7peta
 

mordellio

Medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki RG500-85
Hej
Vart köper man stålomspunna bromsslangar i Östersund? Har kollat med LMM i Lugnvik men de hade inte svart plastöverdrag på slangen, så jag tänkte höra om det finns nåt mer ställe som kan fixa slang.
Andreas
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Vi var 5 tappra själar som var ut till grytan och roade oss idag,,, roligt,,,, kom förbi en herre på cross och hjulade fram å tebaks gång på gång :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top