Sporthoj i Östersund

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
De flesta Titaner har sålt hojarna,, finns några kvar men dom var ganska osynliga i fjol,, ett par av dem åker ju med oss 99riderz också... Vore kul om alla kunde samlas ihop och köra tillsammans,,, värdelöst att sitta på varsit håll...
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Ja, det är nog så att de inte syns lika aktivt som förr... De som fortfarande kör hoj.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad tror ni. Kommer det gå att köra hoj i stan innan mars är slut?
(utan dubbdäck)

Ifjol plockade jag fram första hojen 24/3. Men i år är det ännu ganska kallt. Det är ju iofs knappt någon snö, så ett par dagar med plusgrader kanske kan fixa säsongspremiär i mars även i år... :gnissla
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Esquire skrev:
Vad tror ni. Kommer det gå att köra hoj i stan innan mars är slut?
(utan dubbdäck)

Ifjol plockade jag fram första hojen 24/3. Men i år är det ännu ganska kallt. Det är ju iofs knappt någon snö, så ett par dagar med plusgrader kanske kan fixa säsongspremiär i mars även i år... :gnissla

Jag var ute 2 april ifjol men det kändes hopplöst igår att hinna med det, men nu är det ju fanimej skitfint!

.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För en stund sedan såg jag årets första landsvägare som var ute.

Det kom en Yamaha BT1100 Bulldog rullandes längs Rådhusgatan. Eventuellt kan den ha haft ett Akrapovic.

Re-jävla-spect asså. Den grabben måste ha varit ordentligt sugen på att köra. :yoparty
 
Last edited:

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Var ute och gick i full vintermundering, på torget stod 4 R 1, tror åtminstone 3 hade 99:tröjor på sig som var ute och drog någon runda då och då. Fan, jag frös påklädd som jag var, stor respekt till de som var ute och frös. :yoparty

Jag som inte ens har funderat på att starta upp min, dags att tänka om? :tungan
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
NakenBandit skrev:
Var ute och gick i full vintermundering, på torget stod 4 R 1, tror åtminstone 3 hade 99:tröjor på sig som var ute och drog någon runda då och då. Fan, jag frös påklädd som jag var, stor respekt till de som var ute och frös. :yoparty

Jag som inte ens har funderat på att starta upp min, dags att tänka om? :tungan

Ja grabbarna var ute och drog en repa igår :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
NakenBandit skrev:
2034288Jag som inte ens har funderat på att starta upp min, dags att tänka om? :tungan
Oja, de senaste dagarnas värmebölja gör att jag tycker att du ska göra det! :tummenupp



Tjoho, nu är min nya hoj ihopmonterad. Jag var upp och klämde lite på den på Motorexpo idag. Om alllt går som det ska så kommer jag nog att åka upp och hämta och betala den imorgon. :hoppa

Och nej, jag kommer inte att köra den därifrån om det inte skulle inträffa ett mirakel. Det blir till att ta den på släpvagn.



Edit: enligt SMHIs hemsida så kommer det att snöa mest varenda dag den här veckan. Alltså blir det ingen hojkörning förrän tidigast i april. :(
 
Last edited:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Esquire skrev:
Edit: enligt SMHIs hemsida så kommer det att snöa mest varenda dag den här veckan. Alltså blir det ingen hojkörning förrän tidigast i april. :(



:4skrika :mad:
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Plusgrader idag hela vägen upp till uppsala. Så j-vla långt kvar kan det inte vara...
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ricken skrev:
2043842 Plusgrader idag hela vägen upp till uppsala. Så j-vla långt kvar kan det inte vara...


Nej det hoppas jag verkligen, vill ut och mullra på byn snart.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
An3Azz skrev:
2044824 Nej det hoppas jag verkligen, vill ut och mullra på byn snart.
Hell yes, åksugen är man. Nu står den nya pärlan äntligen i garaget. Var ju tvungen att provstarta den en liten sväng också då jag väl fått in den. :yoparty
(bild kommer asap)


Det höll på att gå åt hellsike ordentligt när jag skulle lasta av den från släpvagnen. Släpet lutade lite ner mot garageuppfarten och jag skulle leda ner den för en planka ensam.

Den kombinationen plus isigt aluminiumgolv på släpet gjorde att allt började glida samtidigt. Jag, plankan och hojen...

Som tur var så slutade det med att jag fick bara en liten sträckning i ryggen och lite träningsvärk. Hojen klarade sig fint. Men man har inte mycket att sätta emot när 260kg metall bestämmer sig för att tyngdkraften vinner över friktionen. :brinnerup
 

Bifogat

  • PICT0023.jpg
    PICT0023.jpg
    137.1 KB · Visningar: 60
Last edited:

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Esquire skrev:
Oja, de senaste dagarnas värmebölja gör att jag tycker att du ska göra det! :tummenupp

Hmm, förbannade värmebölja till att vara klen och inte orka stå emot en comebackande Kung Bore. Nu har iaf nästa helg bokats in för uppstart av hojen. Gick igenom listan som ska göras: Styrlagerbyte, ventiljustering, förgasarsynkronisering samt byte av kamkedjesträckaren
:död

Hatar att skruva :6surkart men får väl gotta mig med en runda i garaget och lite :fyllisar efteråt.

Jag är förövrigt ÄCKLIGT avundsjuk på dig, Esquire, vilken pärla att åka på :yoparty
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Grattis esquire... gsx1400 är en fantastiskt härlig hoj att bara njuta av vridet med.. Jag trivdes som fisken när jag provade ifjol.... vi ses på gatan....
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Grym hoj Esquire, det fattas bara ett helsystem nu samt kanske en liten rensning av bakpartiet :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
An3Azz: Mja, original stänklapp bak och ljuddämpare är ju inte så särskilt sexiga. Som ersättare till stänklappen så kommer jag nog att bygga något eget av aluminiumplåt för att hålla skylten och blinkerserna. Men helsystem finns inte ens på världskartan. Alla mitt livs besparingar gick åt till att köpa hojen. :gnissla

mr_hman: Tackar. Det låter ju lovande det. Själv har jag aldrig provkört någon liknande hoj innan. :)

NakenBandit: Men en bandit är väl inte heller helt fel? Och dessutom sparar man inte ölen till efter mekandet, den dricks samtidigt som man mekar. Blodiga knogar, svordomar, olja upp till armhålorna, bra musik och en låda kalla Lapin. Kan det bli en bättre helkväll än så? :öl



Vädret ser ganska lovande ut inför nästa vecka. Redan eftermiddagarna nu på lör/sön kan det bli plusgrader och mån/tis blir det bara någon eller några minusgrader på nätterna kompletterat av några plusgrader och regn på dagarna. (källa: SMHI )

Kaaanske går att köra om någon vecka... :gnissla
 

Bifogat

  • PICT0024.jpg
    PICT0024.jpg
    132.7 KB · Visningar: 47

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Sweet, pm:a om du behöver hjälp med och dricka upp ölen när du mekar :fyllisar
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
An3Azz skrev:
2051550 Sweet, pm:a om du behöver hjälp med och dricka upp ölen när du mekar :fyllisar

Ja, ska det in någon öl i garaget får någon annan dricka upp den
:död Känner inte för att inmundiga något liknande på ett tag.

Esquire, visst är Banditen bra, jag är väldigt nöjd med den men det är ju "bara" en 600. Jag skulle vilja ha en motor där man får samma känsla när man kör som när man brottas med en rejält inoljad, stor rysk fribrotterska. Den är så stark och stor och hur man än försöker får man inget grepp kring den. Iofs har jag aldrig testat det, men jag antar att det är så det känns :tungan

Men som student får man nöja sig med det lilla så länge.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
NakenBandit skrev:
2053636Esquire, visst är Banditen bra, jag är väldigt nöjd med den men det är ju "bara" en 600.
Aah, jag trodde det var en 1200. Nja, 600an kanske är ungefär lika intressant som en Yamaha XJ 600?

Går säkert att elda på ganska friskt med en Bandit 600 antar jag. Kanske bara kräver lite mera varv. Men ju mera rpm desto längre växer hornen i pannan ut. Och det kan ju ha sina klara fördelar.


NakenBandit skrev:
Iofs har jag aldrig testat det, men jag antar att det är så det känns :tungan
Visst, säkert, jag tror dig verkligen... :nicka
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top