Sporthoj i LINKÖPING!

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Ninjaboy skrev:
Kom just tillbaka efter 16 fina mil. Körde Sviestad-Sturefors-Åtvidaberg-Kisa där det blev en mjukglass. Några tonåringar hetsade mig att göra en liten wheelie ut ur Kisa :D men efter nästa krön mötte jag en hoj som vinkade frenetiskt åt mig, jag tog det lugnt och vid Shell-macken hade polisen en kontroll. Körde förbi i 40 på 6:an och hoppades att de inte skulle lägga märke till att jag inte har något skattemärke på min nya skylt. Sedan svängde jag in vid Brokind och körde över Bestorp tillbaka till Sturefors och en sista sväng förbi Sviestad.

Har börjat åka lägre växlar nu och den rackaren lyfter framhjulet så fort den får tillfälle över små krön och liknande. :banana

Åkte exakt samma sväng idag, fast åt andra hållet. Tror att jag mötte dig på Bestorps vägen i eftermiddags till och med. En fin tur är det :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Thermal skrev:
Åkte exakt samma sväng idag, fast åt andra hållet. Tror att jag mötte dig på Bestorps vägen i eftermiddags till och med. En fin tur är det :tummenupp
Jag åkte bara förbi Bestorp mot Linköping på tillbakavägen, på nervägen mot Åtvid svängde jag innan, borde ha varit ungefär 16.00. Kommer inte ihåg att jag såg någon gul hoj, bara custom-hojar hela tiden och några typ Honda PanEuropean. :va
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Tog också en liten tur idag. Nämligen denna: :D
 

Bifogat

  • liten_runda.jpg
    liten_runda.jpg
    123.7 KB · Visningar: 104

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Åka i helgen?

Är det någon som planerat någon åkning i helgen? Om vädret är ok tänkte jag ta en runda imorgon, Lördag.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
ninan skrev:
Är det någon som planerat någon åkning i helgen? Om vädret är ok tänkte jag ta en runda imorgon, Lördag.

Skulle va gott! Har tyvärr trottelstopp monterat fram till tisdag, så jag är rädd att man blir lite seg i sammanhanget...
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
ninan skrev:
Är det någon som planerat någon åkning i helgen? Om vädret är ok tänkte jag ta en runda imorgon, Lördag.

Funkar vädret så tänker då inte jag sitta inne iaf. Skitbra väder igår och då va man på 50-årskalas hela dagen så då blev det ingen körning och idag när man är ledig så regnar det =(

Men lossnar det så är jag sugen

/oXydex
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Prognosen är just nu torrt väder så det blir nog åkning. Varför inte ta en glass på Smultronstället i Söderköping? Det är ju fin väg dit också.
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Åka Lördag

Låter jättebra! Bara vädret tillåter är jag på. Säg en tid och en plats där jag kan ansluta. Kommer ju från Mantorpshållet via Malmslätt/Tokarp in till Lkpg.
/Nina
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Smultronstället, har de öppnat nu? Jag och JoUh var nämnligen där för en glass för ett par veckor sedan, gissa om vi blev förvånade då det var heldött! Såg inte ut att ha öppnat för säsongen ens! Det var en söndag om jag minns rätt och fint väder var det också.

Men det finns ju Statoil i Söderköping åtminståne :) Och där har de KAFFE, vilket de inte har på OK i Österbymo. Något som vi upptäckte till vår FASA under torsdagens 28 mila tur :)

Peace!
Ruff Ryder
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det blev ju en bra tur i dag. Trots att väderprognosen inte höll vad den lovade så var det ju bara hojarna som blev skitiga, vi hann ju inte bli blöta.

Fantastisk glass de har och vilken vägsträcka där mellan Ljusfallshammar och Hjortkvarn! :Bugar
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ninjaboy skrev:
Det blev ju en bra tur i dag. Trots att väderprognosen inte höll vad den lovade så var det ju bara hojarna som blev skitiga, vi hann ju inte bli blöta.

Fantastisk glass de har och vilken vägsträcka där mellan Ljusfallshammar och Hjortkvarn! :Bugar

Vet en kille som kör den vägen på tid, har även filmat när han kör så mycket det bara går på den vägen och det är inte lite.
Testa och klocka den vägsträckan nån gång :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top