Sporthoj i LINKÖPING!

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Valborgkortegen idag.

Vi är några som ska samlas kl 18:00 vid MacDonalds i Tornby (vid Maxi-parkeringen) för att åka gemensamt till G:a Biltema och kortegen där.
Häng gärna på!

Peace!
Ruff Ryder
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
RuffRyder skrev:
Vi är några som ska samlas kl 18:00 vid MacDonalds i Tornby (vid Maxi-parkeringen) för att åka gemensamt till G:a Biltema och kortegen där.
Häng gärna på!

Peace!
Ruff Ryder

Afan, kommer nog!
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
RuffRyder skrev:
Var oxå där fast utan hoj. Först biltema och se alla hojarna :yoparty åka iväg....sedan järnet motorvägen och till Skänninge där vi t o m hann parkera få tag i polarna som redan var där innan kortegen kom. Var det inte jobbigt att köra glidartempo bakom alla bussarna? Har själv inte gett mig på bravaden att köra ännu.

Kom förresten precis hem från en riktigt härlig runda på ca 17 mil. Mantorp-Boxholm-Malexander-Kisa-Linköping-Mantorp. Bra, riktigt krokiga och utmanande vägar.
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
ninan skrev:
Var oxå där fast utan hoj. Först biltema och se alla hojarna :yoparty åka iväg....sedan järnet motorvägen och till Skänninge där vi t o m hann parkera få tag i polarna som redan var där innan kortegen kom. Var det inte jobbigt att köra glidartempo bakom alla bussarna? Har själv inte gett mig på bravaden att köra ännu.

Kom förresten precis hem från en riktigt härlig runda på ca 17 mil. Mantorp-Boxholm-Malexander-Kisa-Linköping-Mantorp. Bra, riktigt krokiga och utmanande vägar.

Jo det var lite jobbigt att krypa fram, men det var faktiskt snabbare tempo än jag trodde det skulle vara. Långsammast gick det förstås inne i city och sista biten i Skänninge C, annars gick det an. Synd att det inte var fler sporthojar (customhojar dominerade förstås) men det var mäktigt ändå att köra i en så stor kortege. Vi med sporthojar borde kanske ordna en egen nån gång ;)

Peace!
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
ninan skrev:
Kom förresten precis hem från en riktigt härlig runda på ca 17 mil. Mantorp-Boxholm-Malexander-Kisa-Linköping-Mantorp. Bra, riktigt krokiga och utmanande vägar.

Ännu en katt som strök runt Kisa alltså?!
Underbar väg det där. Kör jag gärna även i år. :banana

Själv körde jag Kisa - Ullrika - Vikingstad både fram och tillbaka i helgen. Klart upplyftande!
Varning dock för alla tjälskador mellan Kisa - Ulrika. Det ser ut som om vägverket tänker göra något åt det då det finns färska spraymarkeringar på många ställen. Ska vi slå vad om :huvet "tjära och lösgrus" lagning i vanlig ordning?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag hade meckat i fem timmar men hann inte klart till kortegen så jag for till Max för att beställa ett Aloha-mål till "På heder och samvete". :D I min enfald trodde jag att jag skulle hitta er där men när jag kom dit insåg jag att det skulle bli svårt. :)

Läste ni i Corren i dag om "mäktiga HD" och "härligt muller". Dåligt pensionärssvängd artikel av något fruntimmer som gillar vibrationer. :hihi
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Är det någon som ska vara funktionär i dag? Jag har varit anmäld ett bra tag med e-mailadress men inte fått någon info alls. När är det tänkt att man ska vara där t ex?
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Ninjaboy skrev:
Är det någon som ska vara funktionär i dag? Jag har varit anmäld ett bra tag med e-mailadress men inte fått någon info alls. När är det tänkt att man ska vara där t ex?
Jag vet bara att träningen drar igåmg vid 16,00 eller strax efter det........
Ses ikväll :banana
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ninjaboy skrev:
Är det någon som ska vara funktionär i dag? Jag har varit anmäld ett bra tag med e-mailadress men inte fått någon info alls. När är det tänkt att man ska vara där t ex?

Lite kass info från anmälan man gjort faktiskt. Jag har dock fått förhinder och har inte tid att hinna ut idag. Hoppas det flyter på ändå och att det blir en lyckad event

/oXydex
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Verkar ju vara kanonväder igen. Ska vi köra något eller? Jag har inte kört på två veckor så jag är sugen som f-n.
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Ninjaboy skrev:
Verkar ju vara kanonväder igen. Ska vi köra något eller? Jag har inte kört på två veckor så jag är sugen som f-n.


Jag vill också köra! Men vad får jag göra? Jo, sitta inne och plugga. :4skrika
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Kom just tillbaka efter 16 fina mil. Körde Sviestad-Sturefors-Åtvidaberg-Kisa där det blev en mjukglass. Några tonåringar hetsade mig att göra en liten wheelie ut ur Kisa :D men efter nästa krön mötte jag en hoj som vinkade frenetiskt åt mig, jag tog det lugnt och vid Shell-macken hade polisen en kontroll. Körde förbi i 40 på 6:an och hoppades att de inte skulle lägga märke till att jag inte har något skattemärke på min nya skylt. Sedan svängde jag in vid Brokind och körde över Bestorp tillbaka till Sturefors och en sista sväng förbi Sviestad.

Har börjat åka lägre växlar nu och den rackaren lyfter framhjulet så fort den får tillfälle över små krön och liknande. :banana
 

CBR_Bear

Letar garage i Linköping, gärna i Gottfr
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR900RR
Åka imorgon eller i helgen nått?

Jag var också ute en sväng idag. Lite småvägar och färjor till Jönåker... vänder där, den vägen är aldrig fel :) sitta å slöa på Oskarshäll ett tag. och sen tillbaka.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top