Sporthoj i LINKÖPING!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
oXydex skrev:
NinjaBoy trist att du ramlade bort ur folksamlingen. Du kanske inte hörde att vi skulle till Borensberg?
Jo, men som Norrlänning så låter ju det väldigt exotiskt, var det exakt är någonstans är lite mer oklart däremot. :D Jag körde till Berg och i stället för att därifrån köra till 36:an så åkte jag mot Ljungsbro och hamnade på en massa skitvägar innan jag till slut kom till 36:an och körde till Borensberg. Väl där så hade jag ingen aning om vart ni kunde tänkas stå så jag åkte igenom hela, alltså rakt fram, inte mot centrum utan åt Skänninge-hållet. En bit utanför stannade jag och kollade telefonen och två stycken hade ringt bara 5 minuter tidigare, ungefär när jag passerade Borensberg alltså. Jag åkte tillbaka, tog av mot centrum och hittade skylten mot Tjällmo. När jag kom dit hade jag ingen aning vart jag var så jag var tvungen att åka samma väg tillbaka men den var ju kanon så det gjorde inget. Var lite glassugen i Tjällmo, hade jag tagit en glass vid grillen där så hade säkert ni kommit, mer än så skilde det nog inte.

Får ta och skaffa GPS. :hihi

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Ninjaboy skrev:
Jo, men som Norrlänning så låter ju det väldigt exotiskt, var det exakt är någonstans är lite mer oklart däremot. :D Jag körde till Berg och i stället för att därifrån köra till 36:an så åkte jag mot Ljungsbro och hamnade på en massa skitvägar innan jag till slut kom till 36:an och körde till Borensberg. Väl där så hade jag ingen aning om vart ni kunde tänkas stå så jag åkte igenom hela, alltså rakt fram, inte mot centrum utan åt Skänninge-hållet. En bit utanför stannade jag och kollade telefonen och två stycken hade ringt bara 5 minuter tidigare, ungefär när jag passerade Borensberg alltså. Jag åkte tillbaka, tog av mot centrum och hittade skylten mot Tjällmo. När jag kom dit hade jag ingen aning vart jag var så jag var tvungen att åka samma väg tillbaka men den var ju kanon så det gjorde inget. Var lite glassugen i Tjällmo, hade jag tagit en glass vid grillen där så hade säkert ni kommit, mer än så skilde det nog inte.

Får ta och skaffa GPS. :hihi

Hehe informerar då att vi möttes och brukar mötas vid Statoil i Borensberg. Den går att komma åt enkelt både från kringleden som går runt Borensberg (36'an) och genom byn.

Nästa gång så ... =)

/oXydex

ziif

Åk före ni, så väntar jag där framme.
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Suzuki gsx 400T -83, 750 sida -43, cb 500 four -75
Såg en svart ZX-10R vid painbollen ut mot ?kisa? . Var det du ninjaboy? I så fall hade du fan bråttom att komma ifatt. Vem det än var, måste han ha maxat. Han bara se att den va svart, såg senare att det va en ZX-10R, när vi blev omkörda av den på hemvägen! Heheh riktigt skönt att höra och se ! :)

Måste ta ner nin snart ! Nån som har garageplats ?

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Några av lkpg folket som ska ut o åka lite idag. Vi är 3st från Norrköping som tänkte ta en tur vid 16 snåret.

Tänkte att vi kunde mötas upp nånstans o åka lite med grannkommunen med =)

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Imorgon ska det bli helt ok tror jag. Runt 11grader iallfall.

Har försökt dra ihop lite folk från Norrköping. Sen kanske vi kunde mötas upp nånstans så kanske vi blir en hel del.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Valborgskortegen

På lördag är det dags för årets Valborgkortege till Skänninge.
Vilka hänger på? Har missat det alla andra år, men iår ska det bli av, bara det inte regnar på lördag.

Följande info från SMC Östergötlands hemsida:

30 april
Den årliga Valborgskortegen körs om vanligt mellan Linköping och Skänninge. Planerad start från gamla Biltema parkeringen i Linköping ca 19.00. Vid frågor ring Börje Pettersson 0703-83 00 69.

Peace!
Ruff Ryder

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
r6:a -00
körde förra året, riktigt kul o bra väder då också.. RIKTIGT många hojar.. blir inget i år tyvärr... inte hemma..

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
RuffRyder skrev:
Vilka hänger på? Har missat det alla andra år, men iår ska det bli av, bara det inte regnar på lördag.

30 april
Den årliga Valborgskortegen körs om vanligt mellan Linköping och Skänninge. Planerad start från gamla Biltema parkeringen i Linköping ca 19.00. Vid frågor ring Börje Pettersson 0703-83 00 69.

Peace!
Ruff Ryder

Kanske skulle vara nåt, vet du om de brukar komma nåt folk från Västervik ?
//D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
RuffRyder skrev:

30 april

Peace!
Ruff Ryder
Det låter kul, har kört en del liknande i Sundsvall, förutom att motorn håller på att koka av kostymhojarna långsamma tempo så är det lite pampigt med gemenskapen. Jag hänger på om jag får ihop hojen. På söndag morgon sticker jag till Anderstorp och kollar SM.

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Ninjaboy skrev:
Det låter kul, har kört en del liknande i Sundsvall, förutom att motorn håller på att koka av kostymhojarna långsamma tempo så är det lite pampigt med gemenskapen. Jag hänger på om jag får ihop hojen. På söndag morgon sticker jag till Anderstorp och kollar SM.

Vi är ett gäng som ska åka (jag har åkt säkert 6ggr innan) klart roligt evenemang på vårkanten med alla hojar. Inte alla gånger vi åkt hela vägen men det gör man lite som man känner. Aldrig stannat för att se brasan iaf

/oXydex

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ninjaboy skrev:

Du jag hade ochså tänkte dra neråt Anderstorp (ska kolla på Sara Dolk) kom bara inte ihåg att de va den här helgen, är de fler från Linköping som ska åka ?
Kanske kunde mötas upp nånstans på vägen ?
//D

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Ninjaboy skrev:

Hur långt har vi till Anderstorp?

Kan va skoj med en tur ev om tid finns

/oXydex

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...