Sporthoj i LINKÖPING!

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Hej David,
1. Ja. Så var det förra året iaf och jag törs nästan lova att det samma gäller iår, bullerkrav nämnligen.

2. Nej, inte om du är säker på hojtyperna.
Peace!
/Ruff Ryder

Slappa skrev:
Till er från Linköping som verkar ha lite koll tänkte jag fråga ett par saker:

1. Är det tvång med orginalsystem på Sviestad för deras Onsdagskörningar ?

2. Är det nån som känner ett par bröder som bor i Linköping, den ena kör en röd/vit R1 och den andra en numera kraschad gsxr 600 -97 ?

//Mvh David
 

Pajasen

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R1-00
Slappa skrev:
Till er från Linköping som verkar ha lite koll tänkte jag fråga ett par saker:

1. Är det tvång med orginalsystem på Sviestad för deras Onsdagskörningar ?

2. Är det nån som känner ett par bröder som bor i Linköping, den ena kör en röd/vit R1 och den andra en numera kraschad gsxr 600 -97 ?

//Mvh David

Jag kan meddela att jag lever och har hälsan:) Hojen är på verkstad så förhoppningsvis är jag snart ute på vägarna igen.
/Ägare till en numera kraschad gsx-r600
 

speedman

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R1 -06
Slappa skrev:
Till er från Linköping som verkar ha lite koll tänkte jag fråga ett par saker:

1. Är det tvång med orginalsystem på Sviestad för deras Onsdagskörningar ?

2. Är det nån som känner ett par bröder som bor i Linköping, den ena kör en röd/vit R1 och den andra en numera kraschad gsxr 600 -97 ?

//Mvh David

på fråga två är jag rädd att jag kan svara... råkar faktiskt känna han som kraschade gixxern... tokstollen med röd/vit R1 är jag själv.. :tungan bor dock i norrköping men åker mycket runt linköping (pluggar där). hör av dig om du vill ta en sväng! bor du i linköping?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ut och åka

Ser lite sol ute nu så jag ska ut och åka nu iaf. Jag ska hämta lite folk i Borensberg kl 14 och sen möta upp er i Linköping om ni behagar följa med =)

Kl 14:30 vid mAx i Linköping bestämmer jag att vi är där så de som är där då är hjärtligt välkomna på en tur.


/oXydex
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Då får man se lite slangfarande på raksträckan vid sjöbacka bro (1 mil efter borensberg) tack?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
håkan skrev:
har varit o kört på sviesta sen 9 imorse.... gött o komma hem igen ;)

Härlig tur blev det. Först hämtade jag ett par polare i Borensberg och sen for vi på småvägarna ovanför Ljungsbro in mot Linköping för att möta upp övriga vid mAx. Övriga va iofs bara 2 men vi siktade in oss mot Finspång och väg 51 som är underbart kurvig.

Låg mest och fiskörde upp till Finspång via Norsholm för att strax efter vid Ljusfallshammar se de kurviga vägarna och dra på ordentligt. Trist är att de roliga partierna tar slut så fort. Blev lite missförstånd så Magnus for vidare till Hjortkvarn och vi andra stod och väntade vid väg 211 mot Tjällmo tills han kom tillbaka och så tog vi sista etappen ner mot Borensberg i ett rasande tempo. Hääääärligt, man tänkte inte alls på kylan som fingrarna fick stå ut med. +5 stod termometern på så det va inte direkt en sval sommarafton ute.Därefter splittrades truppen och DrZeus och Craffe stannade kvar i Borensberg medans Magnus, RuffRider och jag åkte in mot stan. 23 mil slutade min dagsetapp på men den skiljer sig nog lite mot de övriga.

MVH oXydex som toppade sin nya hoj för första gången :D
 

Bifogat

  • 050409.jpg
    050409.jpg
    96.1 KB · Visningar: 101

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Vi får ta sista svängen mot Hjortkvarn tillsammans vid ett senare tillfälle. Den är så jäkla härlig!

Jag gjorde en reflektion på väg till Hjortkvarn. Med min gamla Thundercat kunde jag hålla stumt på en hel del ställen. Det gick inte med ZX-10:an. H-e va den går! :skrämd Man var ju över 200 typ DIREKCT!!!

Eller...jag kanske börjar bli gammal och feg.
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Eller...jag kanske börjar bli gammal och feg.[/QUOTE]


Troligtvis! Sälj järnet billigt till mej :hihi
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
oXydex skrev:
Härlig tur blev det.[cut]
Ja det var kul men jävligt kallt tyckte jag :)
Den soliga bilden visar inte hur frusna vi var ;) "Vart är det varmast? Motorn eller sliponet så man kan värma handen" :)

Du glömde bara nämna en sak Oxydex, nämnligen Självmordsekorren :)

Peace!
/Ruff Ryder
 

CBR_Bear

Letar garage i Linköping, gärna i Gottfr
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR900RR
Nästa gång vill jag också vara med... :hoppa
Ska upp till södermanlad imorgon och väcka min hoj ur vinterdvalan... ska få dit en ny laddregulator... så om allt går som de ska så borde man vara med hoj igen nästa vecka :squid
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
oXydex skrev:
Härlig tur blev det. Först hämtade jag ett par polare i Borensberg och sen for vi på småvägarna ovanför Ljungsbro in mot Linköping för att möta upp övriga vid mAx. Övriga va iofs bara 2 men vi siktade in oss mot Finspång och väg 51 som är underbart kurvig.

Låg mest och fiskörde upp till Finspång via Norsholm för att strax efter vid Ljusfallshammar se de kurviga vägarna och dra på ordentligt. Trist är att de roliga partierna tar slut så fort. Blev lite missförstånd så Magnus for vidare till Hjortkvarn och vi andra stod och väntade vid väg 211 mot Tjällmo tills han kom tillbaka och så tog vi sista etappen ner mot Borensberg i ett rasande tempo. Hääääärligt, man tänkte inte alls på kylan som fingrarna fick stå ut med. +5 stod termometern på så det va inte direkt en sval sommarafton ute.Därefter splittrades truppen och DrZeus och Craffe stannade kvar i Borensberg medans Magnus, RuffRider och jag åkte in mot stan. 23 mil slutade min dagsetapp på men den skiljer sig nog lite mot de övriga.

MVH oXydex som toppade sin nya hoj för första gången :D
Lät som en bra tur på vägar jag mestadels inte kört på förut. Får försöka bli klar med hojen så jag kan hänga med. Är det fint väder i morgon kanske jag inte kan hålla mig utan måste ut en sväng.
 

pegasuz73

Ny medlem
Gick med
2 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 1999
Sviesta 13/4

Tjena.
Kan någon tala om vad som gäller för att komma till på Sviesta på onsdag? Eller hänvisa till någon fräck hemsida eller telefonnummer.

Tack på förhand
/Christian
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
pegasuz73 skrev:
Kan någon tala om vad som gäller för att komma till på Sviesta på onsdag? Eller hänvisa till någon fräck hemsida eller telefonnummer.
Menar du vägbeskrivning så borde den här räcka:

map_big.gif
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
pegasuz73 skrev:
Tjena.
Kan någon tala om vad som gäller för att komma till på Sviesta på onsdag? Eller hänvisa till någon fräck hemsida eller telefonnummer.

Tack på förhand
/Christian

vad är det där på onsda? eller är det nästa onsda du menar?
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
håkan skrev:
vad är det där på onsda? eller är det nästa onsda du menar?

Inget denna onsdag, men nästa vecka drar trafikövningarna igång!!!! :banana

Precis som förra året går det att få gratis biljetter om man hjälper till som funktionär på LMS tävlingar och träningar. Kolla under funktionär på www.lms.se Där finns ett anmälningsformulär!

/HW
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Denna helg

Sol och 17 grader imorn lördag! Även om man inte kan tro det idag men så är prognosen för helgen faktiskt :)

Så ska vi dra ihop en körning imorn lördag eftermiddag? Va säger folket?
Peace!

/Ruff Ryder
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
RuffRyder skrev:
Sol och 17 grader imorn lördag! Även om man inte kan tro det idag men så är prognosen för helgen faktiskt :)

Så ska vi dra ihop en körning imorn lördag eftermiddag? Va säger folket?
Peace!

/Ruff Ryder


Vart ska vi mötas?

MVH Martin
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top