Sporthoj i LINKÖPING!

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Jag är intresserad av minikul:
1. stoffer
2. ninjaboy
3. RuffRyder
4. Zormin

Fina informationsbilder, RuffRyder! :tummenupp
Jag kan meddela att de bytt 2T-olja till cyklarna nu så det slipper bli som Lützen i hallen.

Knäskrap förresten. Syrrans kille var med i helgen. Hans erfarenhet av 2-hjulingar är lite mopedåkning som 15-åring. Han knäskrapade... ;)

Edit: Han hade iofs inte Timbs på sig
 
Last edited:

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
glenoyne skrev:
Hej!!

Var i Mantorp bor du?? Är uppvuxen i Mantorp men bor numera i Linköping! Kanske vet vem du är??

MVH Martin

Bor mellan Normlösa och Väasterlösa men har dock flyttat ut från Linköping för ett tag sen så chansen/risken är kanske inte jättestor.
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
heretique skrev:
va det du jag såg idag i spångsholm vid 12-13 hugget???
Nae, jag var bara en tur in till Linköping då. Alltså... närmsta vägen Normlösa-Mantorp-Nykil-Linköping-Berg och hem igen. Raka spåret.
/N
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Enligt väderprognoserna ska det vara ok väder ett tag framöver. Någon som har lust att köra i kväll?
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Ninjaboy skrev:
Enligt väderprognoserna ska det vara ok väder ett tag framöver. Någon som har lust att köra i kväll?


Noop!! Kör in hojen i ide i eftermiddag. Får vänta till våren för min del!

MVH Martin
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fegis! :tungan Har tänkt köra hela oktober men så har jag årsförsäkring också så jag tjänar inget på att ställa av tidigt.
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Ninjaboy skrev:
Fegis! :tungan Har tänkt köra hela oktober men så har jag årsförsäkring också så jag tjänar inget på att ställa av tidigt.


Har också årsförsäkring, men jag får problem med nacken när jag kör så här års. Körde från Vikingstad in till stan i morse och sitter redan med en nackspärr!! Annars hade jag kört oktober ut!!

MVH Martin
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Trist historia det där. :( 56 km/h är ju förnedrande lågt. :tungan Man tycker ju att de kunde gett dig en varning bara.

Du får hänga med på minimoto i stället. :tuttar :banana Då ska jag knäskrapa om jag så ska lägga omkull hojen med vilje. :yoparty
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Ok då....
Jag är intresserad av minikul:
1. stoffer
2. ninjaboy
3. RuffRyder
4. Zormin
5. Slappa (Troligtvis)
6. Raceman_Peps (om transport fixas)
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ninjaboy skrev:
Fegis! :tungan Har tänkt köra hela oktober men så har jag årsförsäkring också så jag tjänar inget på att ställa av tidigt.

Vi kan ut o gasa nå´n kväll snart NinjaB, kan visa dig Slättbacka-Slakavägen..den är rätt hisnande ( åtminstone på en GPZ600 med kass fjädring)..schysst asfalt och roliga böjar.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
TreoKwak skrev:
Vi kan ut o gasa nå´n kväll snart NinjaB, kan visa dig Slättbacka-Slakavägen..den är rätt hisnande ( åtminstone på en GPZ600 med kass fjädring)..schysst asfalt och roliga böjar.
Hänger du här också Treo? :D

Jag ska på en leverantörsmuteftermiddag nu och kan inte kolla forumet men jag är på McDonalds vid Vallarondellen kl 18.00 om vädret är fint. Får se om någon dyker upp.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Hänger du här också Treo? :D

Jag ska på en leverantörsmuteftermiddag nu och kan inte kolla forumet men jag är på McDonalds vid Vallarondellen kl 18.00 om vädret är fint. Får se om någon dyker upp.


Är vädret fint dyker jag med upp!
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Vädret ser ut att hålla i sig lite till, någon som har tänkt åka något på lördag och söndag? Kanske sista tillfället i år för dagskörning...
Korspostar även i Norrköpingstråden.
 

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
FZ1 skrev:
Vädret ser ut att hålla i sig lite till, någon som har tänkt åka något på lördag och söndag? Kanske sista tillfället i år för dagskörning...
Korspostar även i Norrköpingstråden.
Samla ihop gänget och ta en långtur upp hit annars. Finns ju bra vägar att trasportera sig upp och tillbaka på (som dessutom är snabbare än E4an i halvlaglig fart...) Här kan det bli en rundtur på vägarna som det skrivs om på Sporthoj.com för den intresserade. Det bör även finnas nån kvällsöppen pub i byn som behöver besök på kvällen om så önskas.
 

Ljumma vINDAr

Skydivergirl
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx10
Frost i morse...men det har väl inte hindrat en nordbo förut!
Jag och minst en kompis till kommer att åka lite i helgen. Kollar vädret imorgon och anpassar oss därefter. Stockholm är ett förslag. Vi har provat Bulten tidigare och den e´grann!

Skriver en blänkare i tråden när vi vet var vi styr kosan, eller kollar om någon annan har en plan som man kan haka på. Siktar på lunchtid lördag, Vallarondellen om inga andra förslag dyker upp.
/Linda
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ljumma vINDAr skrev:
Frost i morse...men det har väl inte hindrat en nordbo förut!
Jag och minst en kompis till kommer att åka lite i helgen. Kollar vädret imorgon och anpassar oss därefter. Stockholm är ett förslag. Vi har provat Bulten tidigare och den e´grann!

Skriver en blänkare i tråden när vi vet var vi styr kosan, eller kollar om någon annan har en plan som man kan haka på. Siktar på lunchtid lördag, Vallarondellen om inga andra förslag dyker upp.
/Linda

Vad kör ni för tempo hade ni tänkt er?

Ska nämligen åka imorgon va tanken men polaren övningskör så man vill inte dra iväg i allt för högt tempo med honom då han inte har så mycket MC-vana alls

Stockholm känns lite off för att hitta bra vägar. Då åker jag hellre Tjällmovägarna uppåt och får fina småvägar ovanför mot Karlskoga/Laxå

/oXydex
 

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Ort
Linköping
Hoj
r6:a -00
Skönt o se att det även finns lite liv här i staden!!
se till o hålla igång det här även i vår när jag köper ny hoj så hänger jag garanterat med på flertalet turer!!
 

Ljumma vINDAr

Skydivergirl
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx10
Går väl inte i nåt rasande tempo :)
Vi brukar väl åka som till Uppsala ungefär men det går ju att anpassa.
De slingriga vägarna vid Laxsjöarna är riktigt fina. :tummenupp Bra förslag!

Kollar under kvällen, har ev. planer på att hälsa på en kompis i Stockholm, men inget är bestämt ännu. Hörs här när vi bestämt oss. /Linda
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top