Sporthoj i LINKÖPING!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
ninan skrev:
Hej på er. Hittade denna Linöpingstråd nu. Kul! Jag jobbar i Linköping men bor utanför Mantorp. Hade varit kul att hänga på men jag har tyvärr lovat bort mig idag till min syrra och hennes drag star så det får väl gå lite lugnare i kurvorna idag. Hon klagar på att fotpinnarna går i hela tiden om man svänger för mycket. Vore kul att hänga med på en runda framöver.
/Nina
Du är välkommen, syrran din också men då får hon köra något som inte skrapar i på en gång. :D

Zormin skrev:
Jag ska köra minimoto nu på eftermiddagen, men är det några som ska ut frammåt 17-18 nån gång så hänger jag gärna på.

Minimoto? Har du fått din? Vart ska ni köra? :banana

Vee-twn skrev:
Vad är det som gäller för körning på Sviesta?
Kolla www.lms.se och gå till roadracing och sedan trafikövning så ser du att de haft rätt många körningar under sommaren. Väldigt välorganiserat och kul.

Last edited:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Välkommna ninan och Vee-twn!

Ska vi försöka styra upp nåt nu då?

Om vi kör 13:30 så Nostromo hinner... vilka hänger på då?

Vi skulle kunna köra 2 rundor idag faktiskt... en snart, och en vid 18-tiden kanske då Zormin (och troligen andra) kan hänga på?

Va säger ni? Jag är flexibel!

Peace!
/Ruff Ryder

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är ju synd att inte köra mitt på dagen när det är soligt och varmt och i stället åka 18.00 då det snabbt blir mörkt och kallt.

Jag tar nog hojen nu och åker till Mantorp och kikar lite på historisk racing en stund. Om någon har lust att ansluta på en åktur så hänger jag nog nära depån.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Håller med Ninjaboy, därför bestämde vi:
13:30 McDonalds Vallarondellen . Vi tar en tur ut till Mantorp, sen får vi se där... De som kan och vill är välkomna!

Detta utesluter inte en längre tur även senare på dagen.

/Ruff Ryder

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Men i helvettet! Jag slutade ju först jobba föränn nu! :mad: :fatta! :)

Kör inte så mycket att ni inte är sugna att köra senare ikväll bara! Då blir jag rackarns besviken! :)

Last edited:

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!!
RuffRyder skrev:
Välkommna ninan och Vee-twn!
Ska vi försöka styra upp nåt nu då?
Om vi kör 13:30 så Nostromo hinner... vilka hänger på då?
Va säger ni? Jag är flexibel!
Peace!
/Ruff Ryder
Tjena grabbar! Sorry att jag missa tiden, kom hem 1340. :4skrika Åkte till mantorp och hittade era cyklar, men jag hittade inte er. :confused: Letade efter er å kollade på racing i 20min innan jag drog.¨
Får försöka hänga på er nästa gång

//Nostromo

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Vi är några som ska åka lite imorgon i Norrköping om några är intresserade. Återkommer med tid

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
ninan skrev:
Hej på er. Hittade denna Linöpingstråd nu. Kul! Jag jobbar i Linköping men bor utanför Mantorp. Hade varit kul att hänga på men jag har tyvärr lovat bort mig idag till min syrra och hennes drag star så det får väl gå lite lugnare i kurvorna idag. Hon klagar på att fotpinnarna går i hela tiden om man svänger för mycket. Vore kul att hänga med på en runda framöver.
/Nina

va det du jag såg idag i spångsholm vid 12-13 hugget???

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hemma igen efter nio timmar. :D Kom ut till Mantorp rätt kvickt men det var roligare än väntat där med massor av fina bilar och mycket folk, depån såg nästan ut som under STCC-helgen. Vi blev kvar där ett bra tag innan vi drog på en tur till Söderköping och tillbaka, fin kurvig väg där. Sedan McDonalds förstås och under tiden började det regna men då fick man ju spinna lite och så gick det mycket lättare att få bort insekterna från mitt infettade skinnställ. :tummenupp

Gud vad positiv man är när man får sin dagliga dos hojåkning. :hihi

Nostromo: jäkligt synd att du inte hittade oss, Stoffer åkte också ut och han hittade oss, vi kanske satt på läktaren då du var förbi. Jag pm:ar mitt mobilnummer så kan du nå oss en annan gång, det är ju inte så lätt att samla alla men vi blev fem stycken totalt ändå och det är ju bra!

Last edited:

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Säsongens sista TUR!

Fick mig en liten SISTA tur i dag jag med.... :tummenupp
Kisa - Åtvid - Sviestad - linköping - L Aska - Nykil t o r - rimforsa - kisa! :banana
Hoppas vädret tillåter en tur i morgon med för på måndag klockan 12 är det färdigåkt för min del. :huvet
Fick lämna ifrån mig lappen i förmiddags efter att lasern träffade mitt ekipage (bil och tungt släp) på en 30 sträcka i Grängesberg. 56 knyck var inte riktigt den hastighet jag tänkt bli av med kortet i... Känns rent förjävligt! Speciellt eftersom enda skälet till resan var att hjälpa en släkting med en transport eftersom jag har BE och inte han... :4skrika

Ses nästa säsong på vägarna alltså, destå mer här på SH troligen...

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Söndagskörning

Gomorn!

Det är ju hojväder idag med!
Så va säger ni? När är ni sugna på en runda?
Vid 13-tiden kanske?

Peace!
/Ruff Ryder

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Har redan...

Hello, kom precis tillbaka från en runda Boxholm, Malexander, Kisa, Haraldsbo, Linköping, så jag missar nog er idag med för eftermiddagen är vigd åt havremoppen. Dagens sorg :( var att se att de redan satt upp snöpinnarna längs vägen mellan Rimforsa och Haraldsbo. Härligt friskt var det i alla fall (läs "lite kallt").
/N

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Klockan är ju redan 13, men jag är på, vad sägs om kl 14 vid McD Vallarondellen?

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
stoffer skrev:
Klockan är ju redan 13, men jag är på, vad sägs om kl 14 vid McD Vallarondellen?

Jo jo, fick ingen respons här så jag väntade...
Nu fick jag lite ändrade planer själv så jag kan nog inte förrän ungefär 15-tiden. Sticker iväg en stund. Om ni bestämmer nåt hör av er via tel om det är innan 15.

Stoffer, jag PM:ar mitt telnr.

Peace!
/Ruff Ryder

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
RuffRyder skrev:
Jo jo, fick ingen respons här så jag väntade...
Nu fick jag lite ändrade planer själv så jag kan nog inte förrän ungefär 15-tiden. Sticker iväg en stund. Om ni bestämmer nåt hör av er via tel om det är innan 15.

Stoffer, jag PM:ar mitt telnr.

Peace!
/Ruff Ryder
Okej, jag får se om jag får nån respons, ringer om det blir av.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
NU ÄR DET DAGS! :)

Jag är på McD Valla kl 15.45, kom dit om ni har lust, annars far jag ut själv, kan inte vänta bort hela dagen ;)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
stoffer skrev:
NU ÄR DET DAGS! :)

Jag är på McD Valla kl 15.45, kom dit om ni har lust, annars far jag ut själv, kan inte vänta bort hela dagen ;)

Skulle bara kolla, måste man slänga på orginal röret på Sviestad eller ?
Min hoj är ombestyckad o går som en påse kn%lla med orginal systemmet, tänker inte börja härja i motorn för en kvällskörning!
//D

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Slappa skrev:
Skulle bara kolla, måste man slänga på orginal röret på Sviestad eller ?
Min hoj är ombestyckad o går som en påse kn%lla med orginal systemmet, tänker inte börja härja i motorn för en kvällskörning!
//D
Det måste du antagligen, iaf får det inte låta mer än original så vitt jag förstår. Men det var ju inte det mitt inlägg handlade om, kom och kör med oss ikväll, du får köra utan ljuddämpare om du så vill. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024