Sporthoj i LINKÖPING!

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Nostromo skrev:
Japp, stämmer bra. Var det dig jag såg häromdan komma cyklande i skinnställ??


Noop! Inte jag men. Jag hade en blå ZXR 750 förra året, vi hälsade på varandra några gånger.

MVH Martin
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
ninan skrev:
Hej på er. Hittade denna Linöpingstråd nu. Kul! Jag jobbar i Linköping men bor utanför Mantorp. Hade varit kul att hänga på men jag har tyvärr lovat bort mig idag till min syrra och hennes drag star så det får väl gå lite lugnare i kurvorna idag. Hon klagar på att fotpinnarna går i hela tiden om man svänger för mycket. Vore kul att hänga med på en runda framöver.
/Nina


Hej!!

Var i Mantorp bor du?? Är uppvuxen i Mantorp men bor numera i Linköping! Kanske vet vem du är??

MVH Martin
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
stoffer skrev:
Det måste du antagligen, iaf får det inte låta mer än original så vitt jag förstår. Men det var ju inte det mitt inlägg handlade om, kom och kör med oss ikväll, du får köra utan ljuddämpare om du så vill. :)


Hade jag sett inlägget lite tidigare så! :)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Det blev jag och Ruffryder som gav oss iväg runt 1600 idag, körde en fin sträcka på en av de bästa vägarna jag kört i den här delen av landet! Lagom tempo och ingen vansinneskörning var temat :)

Ni som gömde er hemma missade verkligen en jäkligt fin dag på hoj kan jag säga!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
stoffer skrev:
körde en fin sträcka på en av de bästa vägarna jag kört i den här delen av landet!
Vart körde ni? Jag har kommit på en väg jag körde med bil för två år sedan men aldrig kört med hoj, måste prova den innan snön kommer.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Vart körde ni? Jag har kommit på en väg jag körde med bil för två år sedan men aldrig kört med hoj, måste prova den innan snön kommer.
vägen från.. öhm.. ja när man kör förbi vikingstad, mot vadstena, och därifrån mot borensberg :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ok, RuffRyder visade mig den också i veckan, jag har kört många gånger i det området i sommar men missat den pärlan.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Det som är bra är att det är öppet och bra sikt ut och in i kurvorna, dessutom helt ok beläggning och sköna kurvor :)
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
raceman_peps skrev:
Fick lämna ifrån mig lappen i förmiddags efter att lasern träffade mitt ekipage (bil och tungt släp) på en 30 sträcka i Grängesberg. 56 knyck var inte riktigt den hastighet jag tänkt bli av med kortet i... Känns rent förjävligt! Speciellt eftersom enda skälet till resan var att hjälpa en släkting med en transport eftersom jag har BE och inte han... :4skrika

Fasen va tråkigt att höra Peps!
Liksom, en grej att bli tagen för 150 på 90-väg men 56km/h!!
Fanns det inga förmildrande omständigheter? Typ god sikt eller nåt? Fast å andra sidan.. det finns säkert nån anledning till 30-skylten. Det är den skylt jag är mest rädd för kan jag säga (alltså att jag försöker respektera det) :)

Nåja, tråkigt men säsongen är nästan slut ändå, en klen tröst kanske... Men nästa år då jäklar! Vi börjar bli en hel grupp nu, skitroligt faktiskt!

Peace!
/Ruff Ryder
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
RuffRyder skrev:
Fasen va tråkigt att höra Peps!
Liksom, en grej att bli tagen för 150 på 90-väg men 56km/h!!
Fanns det inga förmildrande omständigheter? Typ god sikt eller nåt? Fast å andra sidan.. det finns säkert nån anledning till 30-skylten. Det är den skylt jag är mest rädd för kan jag säga (alltså att jag försöker respektera det) :)

Nåja, tråkigt men säsongen är nästan slut ändå, en klen tröst kanske... Men nästa år då jäklar! Vi börjar bli en hel grupp nu, skitroligt faktiskt!

Peace!
/Ruff Ryder

Jag respekterar verkligen 30 skyltar vid skolor, daghem mm. :fakta
I det här fallet så var det en trång tunnel under en järnväg där man inte kan möta en lastbil eftersom de måste hålla i mitten. Det finns lampor som blinkar om man är på gång att möta en lastbil eftersom sikten genom tunneln är minimal. I mitt fall bromsade jag bevisligen inte ner tillräckligt när inga lampor blinkade utan rullade på. Och på andra sidan tunneln stod en snut med en pro laser III... klick! :huvet

1800 spänn fattigare och ett rent helvete att fixa att komma till och från jobbet i eskilstuna en tid framöver. :mad:

Och inte blir min relation till trafikpoliser särskilt mycket bättre heller även om dessa skötte sig riktigt hyfsat. Blir dock lite sne när dom mäter på en annan bil som kommer i 76 ut ur tunneln men som de inte kan stoppa för de har fullt upp med mig. Jag har ren jäkla otur helt enkelt!
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
raceman_peps skrev:
...Blir dock lite sne när dom mäter på en annan bil som kommer i 76 ut ur tunneln men som de inte kan stoppa för de har fullt upp med mig. Jag har ren jäkla otur helt enkelt!
Att vinna, f'låt, fastna i en laserkontroll är som att spela lotto. Alla kör väl mer eller mindre för fort någon gång dagligen. Det är bara tur/otur om man vinner/förlorar...
Sedan att i vanlig mening icke kriminella medborgare straffas oerhört hårt med kanske t.o.m förlorat jobb som påföljd, genom slumpgenerator :huvet
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Läste lite om Minimoto på Kolmården, vilka har testat köra där? Själv har jag bara testat minimoto en gång (12minuter) men tyckte det var hur skoj som helst!

Skulle det inte vara en bra idé att dra ihop ett gäng att köra minimoto någon helg framöver, vad sägs om t.ex. lördag 9/10?

Är ni intresserade så skriv gärna ner er på listan här nedanför, har ni annat förslag ang. datum eller plats så säg det! :)

Jag är intresserad av minikul:
1. stoffer
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag är intresserad av minikul:
1. stoffer
2. ninjaboy


Men jag tycker vi tar lite senare då det inte går att köra hoj längre och abstinensen svider ordentligt, typ november. Oktober är om fyra dagar och jag räknar med att köra mer eller mindre hela oktober.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
stoffer skrev:
Läste lite om Minimoto på Kolmården, vilka har testat köra där? Själv har jag bara testat minimoto en gång (12minuter) men tyckte det var hur skoj som helst!

Skulle det inte vara en bra idé att dra ihop ett gäng att köra minimoto någon helg framöver, vad sägs om t.ex. lördag 9/10?

Är ni intresserade så skriv gärna ner er på listan här nedanför, har ni annat förslag ang. datum eller plats så säg det! :)

Jag är intresserad av minikul:
1. stoffer


Har ni tänkt åka ett gäng på hojarna från Linköping eller blir de bil upp ?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Slappa: Jag har ingen bil, så jag åker nog hoj! Kom med du med, du får skjuss om du inte kan köra själv!

Ninjaboy: Ja, det är en tanke. Annars är jag iaf på att kanske köra både i mitten av oktober och en gång i mitten av november :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vi tar bil så vi kan ta med oss gympadojor som tydligen är obligatorisk fotbeklädnad samt köra hem eventuella skadade. :tungan

Jag är på oavsett när det är, sex stycken kan inte vara svårt att få ihop, vi har ju åkt så många nu sista veckorna och då är det ett gäng här i tråden som inte varit med ännu.

Min egen minimoto lär inte dyka upp på ett tag, kan vara bra att öva lite innan. Undrar om vi kan hyra hallen och köra med egna billigare sedan? :va
 
Last edited:

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Hello!

Bra initiativ, Stoffer!

Men jag håller med Ninjaboy, hellre november när man börjat få abstinensbesvär än oktober som ju är snart (och troligen kommer jag också köra hoj en bit in i oktober).

Jag var med Zormin och några andra och körde minimoto där för ca 1 månad sen. Det var min första gång på minimoto och det var jätteroligt!
Jag vurpade väl 5 ggr eller nåt men det är inte alls farligt, man bara reser sig upp och hoppar på sadeln direkt. Till min besvikelse lyckades jag inte med knäskrap... fan! Jag som trodde att jag skulle kunna knäskrapa på minimoto ÅTMINSTÅNE :D

Här ser ni bilder på hur rätt/fel skotyp och fotställning ser ut. Till vår hjälp har vi två frivilliga som demonstrerar i rent utbildningssyfte ;)

Ninjaboy har rätt.. Timbs är INTE bra skor att köra minimoto i :hihi
Angående transport så kan vi lösa det säkert.. vi tar bilarna dit. Man blir riktigt sliten efter alla pass så att köra hoj hem är inte att rekommendera.

Jag är intresserad av minikul:
1. stoffer
2. ninjaboy
3. RuffRyder

Peace!
/RuffRyder
 

Bifogat

  • rätt.jpg
    rätt.jpg
    60.5 KB · Visningar: 61
  • fel.jpg
    fel.jpg
    54.5 KB · Visningar: 55

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag tänkte köra oktober ut, helst också november ut. Tills det fryser tänkte jag köra, men jag vill köra minimoto ändå, även om jag har blysläden att harva runt på, det är ju en helt annan sak.

Nåjo, borde la gå att få ihop nog med folk hursomhelst ;)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Klart det är olika saker men det skulle ju suga om man inte kunnat köra på över en vecka och när vi bokat hallen så skiner solen och då ska man betala 450:- för att köra minimoto när man hellre vill köra Ninja! :tungan Zormin kunde ju inte köra med oss i helgen för att han körde minimoto, jag tvivlar inte på att han hade hur kul som helst men i november behöver vi ju inte välja längre.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Klart det är olika saker men det skulle ju suga om man inte kunnat köra på över en vecka och när vi bokat hallen så skiner solen och då ska man betala 450:- för att köra minimoto när man hellre vill köra Ninja! :tungan Zormin kunde ju inte köra med oss i helgen för att han körde minimoto, jag tvivlar inte på att han hade hur kul som helst men i november behöver vi ju inte välja längre.
Jag behöver välja ju ;)

Osäker var i landet (eller utlandet) jag befinner mig i november. Fast det är ju inget större problem, smällar man får ta! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top