Sporthoj i Luleå

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
morecore skrev:
2128202 Är alla ute o kör? Jag ska ut på min andra runda för dagen iaf :tummenupp

Höll på att kränga framdäck halva em. F-n vad surt utan riktiga grejer! Tejpade skruvmejslar som däckjärn, skruvstäd och annat rackel. Nåja, fick dit däcket och nu styr gixxern som en dröm, en mattsvart sådan med en färdigvurpad modell av en blå russintank, om du sett nån sån längs vägarna möjligen? :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
R.Lehtipalo skrev:
2129211 Höll på att kränga framdäck halva em. F-n vad surt utan riktiga grejer! Tejpade skruvmejslar som däckjärn, skruvstäd och annat rackel. Nåja, fick dit däcket och nu styr gixxern som en dröm, en mattsvart sådan med en färdigvurpad modell av en blå russintank, om du sett nån sån längs vägarna möjligen? :)
Den har jag sett stående vid porsön, såg den tillomed i höstas med färgen vit :)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Körde första gången för i år i söndags före man började dricka sprit. Märkte att när jag skulle sätta nyckeln i låset så skakade jag av förväntning. Så otroligt skönt det var, hade nästan glömt av hur kul det är att köra. Fast lite läskigt också på grund av mitt otroligt skabbiga framdäck. Synd att man itne kunde vara med på första maj pga dödlig bakfylla bara.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Ah

morecore skrev:
2129435 Den har jag sett stående vid porsön, såg den tillomed i höstas med färgen vit :)

Där ser man, min "pärla" drar blickar till sig, eheh? I år dock med mattsvart skrud. Kompisen på porsön håller med kaffe och det är ju trevligt när kvällskylan smyger på!

Pluggar du?

honkiie skrev:
Fast lite läskigt också på grund av mitt otroligt skabbiga framdäck.

Det blir en viss skillnad med ett fräscht framdäck kan jag intyga! :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
R.Lehtipalo skrev:
2129841 Där ser man, min "pärla" drar blickar till sig, eheh? I år dock med mattsvart skrud. Kompisen på porsön håller med kaffe och det är ju trevligt när kvällskylan smyger på!
Pluggar du?
Nä jag jobbar, tjejen som pluggar...
 

Hgren

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6R
Besiktning

Är det nån som har koll på om bilprovningen här i stan kommer att ha en drop-in dag för hojar här under våren? Jag kollade på deras hemsida men de gav inte så mycket, och att ringa dit... hehe jag gav upp efter en kvart i telefonkö. De blir fan billigare med böterna.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
24 april var det, tror jag.
Köp en högtalartelefon, jag fick tid dan efter med bilen efter
att ha härdat ut i tfnkön.
 

Hgren

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6R
Skit, nåja jag har ju hela maj på mig.
Får norpa en firmatelefon och ha köparty imorrn på lunchen :3freak
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
morecore skrev:
2133893 Lär ju bli mckörning tors-fre-lör-sön. Hade varit kul att dra en Lule-runda med lite andra...

Och glöm inte avrostningen på söndag, den samkörs med Bodengänget och vi kommer att vara på Hedenbasen :tummenupp

För dom som inte har varit där så är det en flygraka uppe i skogen nordöst om Boden, 2800 meter lång och ca 40 meter bred, kul att slanga på :D

Samling och avfärd sker från Järnvägsstationen, 10.30 på söndag förmiddag...
 

R1-99

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1:a 2003:a
Jag kommer 18.30 idag vid maxparkeringen, ska dock vidare kl 20.00 men är med tills dess.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
R1-99 skrev:
2135409 Jag kommer 18.30 idag vid maxparkeringen, ska dock vidare kl 20.00 men är med tills dess.
Vilken av luleås 45 Maxrestauranger menar ni? :) antar att det är Robertsvik-max...
Drar ut kl5-6, kommer nog förbi o kikar vid max.
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Ställde på hojen idag på förmiddagen och invigde säsongen med drygt 30 mils körning. (Ok, lite fusk med dryga 20 mil från vinterförvaringen i Norsjö.)

Dök upp på Max-parkeringen vid 18.20. Vid ~18.45 dök "R1-99" upp, och strax innan 19 åkte vi Avan-Alvik och tillbaks via Antnäs/Måttsund. Lagom tur, men småkallt på raksträckorna.

Blir nog hoj till jobbet imorgon. :banana
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
gibbles skrev:
2136240 Ställde på hojen idag på förmiddagen och invigde säsongen med drygt 30 mils körning. (Ok, lite fusk med dryga 20 mil från vinterförvaringen i Norsjö.)

Dök upp på Max-parkeringen vid 18.20. Vid ~18.45 dök "R1-99" upp, och strax innan 19 åkte vi Avan-Alvik och tillbaks via Antnäs/Måttsund. Lagom tur, men småkallt på raksträckorna.

Blir nog hoj till jobbet imorgon. :banana
Du kanske såg mig i krokarna, kom just efter en timmes körning och skulle kolla om några hade anlänt vid Max, och såg din SV1000.
(svart/blå zx6r)
Frös en liten aning med mitt perforerade dainese-ställ...

Invigde Avan-vägen för min del, hade heller inte varit i boden innan, så då fick man se det med! :tummenupp
 

R1-99

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
R1:a 2003:a
Jag + några kompisar från Piteå tänkte åka på "avrostningen" på söndag och undrar vart ni avgår ifrån? Är det järnvägsstationen i Luleå eller Boden 10,30?`
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
gthyni skrev:
2139924 http://www.smc-norrbotten.nu/
klicka på Aktuellt

det är just nu i Piteå på halkbanan f.ö.
Är denna avrostning endast för SMC medlemmar eller för allmänheten? Tänkte på morgondagen alltså...

Nån som skall ut o köra idag? Jag har letat massa vägar men allt jag kommer till är återvändsgränd och grusvägar :huvet vore kul att se lite fina vägar...
Avan-vägen är invigd iaf
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
morecore skrev:
2139931 Är denna avrostning endast för SMC medlemmar eller för allmänheten? Tänkte på morgondagen alltså...

Nån som skall ut o köra idag? Jag har letat massa vägar men allt jag kommer till är återvändsgränd och grusvägar :huvet vore kul att se lite fina vägar...
Avan-vägen är invigd iaf

Avrostningen för Luleå-Boden (och alla andra som känner för det oavsett om dom kommer från Yttre Mongoliet) är på söndag, avfärd från Jvg-stationen i Luleå 10.30. Vi åker då till Boden och häktar på bodensarna för vidare avfärd till Heden. Dom som inte hittar kan hänga på mej så visar jag spårval efter Bodenvägen :)
Alla är som sagt välkomna, oavsett om man är medlem i SMC eller inte...till och med om man kommer från Piteå... :D

Vad det gäller vägar runt omkring Luleå (vägar med mer än en kurva alltså) så finns det tre stycken...sen är det inte så mycket mer... :huvet
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top