Ajdå... jag har väl hittat 2 av dem dåNiklasinorr skrev:Vad det gäller vägar runt omkring Luleå (vägar med mer än en kurva alltså) så finns det tre stycken...sen är det inte så mycket mer...
Ajdå... jag har väl hittat 2 av dem dåNiklasinorr skrev:Vad det gäller vägar runt omkring Luleå (vägar med mer än en kurva alltså) så finns det tre stycken...sen är det inte så mycket mer...
morecore skrev:2140587Ajdå... jag har väl hittat 2 av dem då
Kan det ha varit en ZX 12R...VS skrev:2140985Det har faktiskt med hastighet att göra.
Efter att ha pendlat mellan Luleå och Boden med bil i sexton år, så noterade jag med hoj(320 km på mätaren) att det är ju ingen raksträcka det som jag alltid trott mig vara en tråkig raksträcka, utan faktiskt.....en kurva!?!
DeggeFniss skrev:2141006Då dyker vi upp vid 10,30 så får vi se om vi hinner me=)
Ska blir kul att köra av sig lite i det fina vädret som tydligen ska fortsätta under morgondagen..
Hoppas vi blir ett ordentligt gäng!!
/Ses
Niklasinorr skrev:2141517Såg att det stulits en Yamma på Hällbruksgatan, någon här som ägde hojen?
Niklasinorr skrev:Jag tyckte att jag såg Gibbles idag, stämmer det?
Niklasinorr skrev:2140455
Vad det gäller vägar runt omkring Luleå (vägar med mer än en kurva alltså) så finns det tre stycken...sen är det inte så mycket mer...
Zvugge skrev:2143380Jag har några vägar jag upptäck med trajjan som skulle vara roliga om dom fixade beläggningen.
Vilka 3 vägar är det du syftar på Niklas?
Garret_Power skrev:2143963Hur är det med Kemora körningen? fyllde ni 40 platser? Har blivit lite sugen på att hänga med Gällivare ligan dit
Niklasinorr skrev:2141517Såg att det stulits en Yamma på Hällbruksgatan, någon här som ägde hojen?
Tyvärr så är det jag som äger den stulna Yamman. Det är en Grå R1 -04 med
svart double bubble glas, rampuckar + puckar monterade på svingen hojen stals natten till fredagen 5maj på Hällbruksgatan i Luleå. Skicka gärna ett p.m om någon kan tipsa om stölden.
Niklasinorr skrev:2143905Smedsbyvägen (från E4:an till Boden eller tvärtom)
Avan till Selet och vidare till Klöverträsk (guppig som f-n)
Boden till Råneå via Niemisel. Kan kopplas ihop med Smedsbyvägen så att man kör från E4:an mot Smedsbyn, när man kommer till korsningen mot Boden svänger man vänster mot Niemisel, och från Niemisel till Råneå. Vill man köra längre kan man ta av mot Morjärv istället för Råneå, sen åker man Morjärv till Kalix.
Sen finns det lite varianter där man utgår från exempelvis Selet och kör mot Alvik men det räknas knappt...
Så det beror på hur man räknar men poängen är att vi bor i ett u-land när det gäller kurviga vägar, om man inte gillar grus förstås...
Niklasinorr skrev:2143985Det är fyllt men ni kan skriva upp er som reserver...anmälan till Bemari...
bemari skrev:Du Niklas, , jag måste göra dig ledsen, jag förstår att du hade hoppats det men det är inte jag som är "Titti" !!!
Zvugge skrev:2145441Sträckor som har lite dålig beläggning men skulle kunna vara roliga är Ersnäs förbi mörön och därefter mot Rosvik. Kurvig som satans
En till med U-lands beläggning är att i Börjelslandet ta höger mot Sundom och Möfjärden eller vad det nu heter, slutligen hamnar man i råneå. Oxå lite kurvig.
Niklasinorr skrev:2143905vi bor i ett u-land när det gäller kurviga vägar, om man inte gillar grus förstås...
Åberg skrev:2146559
Då får man göra som jag och dgs för ett par somrar sen, köra den korta sträckan mellan kyrkbyn i Gammelstad och viadukten över E4:an i Rutvik fram och tillbaka, fram och tillbaka
Ja, jag tycker det är liite tunt med småvägar häromkring. Mina senaste mcturer har slutat med en vänding pga grusvägÅberg skrev:2146559
Då får man göra som jag och dgs för ett par somrar sen, köra den korta sträckan mellan kyrkbyn i Gammelstad och viadukten över E4:an i Rutvik fram och tillbaka, fram och tillbaka
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|