Sporthoj i Luleå

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Niklasinorr skrev:
Vad det gäller vägar runt omkring Luleå (vägar med mer än en kurva alltså) så finns det tre stycken...sen är det inte så mycket mer... :huvet
Ajdå... jag har väl hittat 2 av dem då :)
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
morecore skrev:
2140587 Ajdå... jag har väl hittat 2 av dem då :)


Det har faktiskt med hastighet att göra.
Efter att ha pendlat mellan Luleå och Boden med bil i sexton år, så noterade jag med hoj(320 km på mätaren) att det är ju ingen raksträcka det som jag alltid trott mig vara en tråkig raksträcka, utan faktiskt.....en kurva!?! :banana
 

Tobbe L

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
CBR 1100XX
VS skrev:
2140985 Det har faktiskt med hastighet att göra.
Efter att ha pendlat mellan Luleå och Boden med bil i sexton år, så noterade jag med hoj(320 km på mätaren) att det är ju ingen raksträcka det som jag alltid trott mig vara en tråkig raksträcka, utan faktiskt.....en kurva!?! :banana
Kan det ha varit en ZX 12R...
 

DeggeFniss

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Luleå
Hoj
zx6rr
Då dyker vi upp vid 10,30 så får vi se om vi hinner me=)
Ska blir kul att köra av sig lite i det fina vädret som tydligen ska fortsätta under morgondagen..

Hoppas vi blir ett ordentligt gäng!!

/Ses
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
DeggeFniss skrev:
2141006 Då dyker vi upp vid 10,30 så får vi se om vi hinner me=)
Ska blir kul att köra av sig lite i det fina vädret som tydligen ska fortsätta under morgondagen..

Hoppas vi blir ett ordentligt gäng!!

/Ses

Det vore skoj om vi blir några stycken. Efter avrostningen så kan vi ju fara en "alternativ" väg hem, utan kromslädar och sånt... :)

Det var jefligt skönt att åka lite hoj idag, bara t-shirt under det perforerade skinnstället...i maj...i Luleå... :tummenupp

Jag tyckte att jag såg Gibbles idag, stämmer det?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Såg att det stulits en Yamma på Hällbruksgatan, någon här som ägde hojen?

Niklasinorr skrev:
2141517 Såg att det stulits en Yamma på Hällbruksgatan, någon här som ägde hojen?


En fråga till; Den här "Titti" som startade den här tråden, är det någon som överhuvudtaget sett henne eller var det som jag tror, Lasse Bemari som startade den här tråden under falskt namn? :)
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Niklasinorr skrev:
Jag tyckte att jag såg Gibbles idag, stämmer det?

Jodå, mycket möjligt. Jag har flängt runt på hojen större delen av dagen. För ovanlighetens skull var dock all körning transport mellan olika mål. Inget planlöst "köra en sväng". Vi hann till och med köra till Piteå för en kvarts lasergame (det var bokat, så vi fick bara spela 15 minuter...). Men man fick ju köra hoj om inte annat. :)
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
2140455
Vad det gäller vägar runt omkring Luleå (vägar med mer än en kurva alltså) så finns det tre stycken...sen är det inte så mycket mer... :huvet

Jag har några vägar jag upptäck med trajjan som skulle vara roliga om dom fixade beläggningen.

Vilka 3 vägar är det du syftar på Niklas?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
2143380 Jag har några vägar jag upptäck med trajjan som skulle vara roliga om dom fixade beläggningen.

Vilka 3 vägar är det du syftar på Niklas?

Smedsbyvägen (från E4:an till Boden eller tvärtom)
Avan till Selet och vidare till Klöverträsk (guppig som f-n)
Boden till Råneå via Niemisel. Kan kopplas ihop med Smedsbyvägen så att man kör från E4:an mot Smedsbyn, när man kommer till korsningen mot Boden svänger man vänster mot Niemisel, och från Niemisel till Råneå. Vill man köra längre kan man ta av mot Morjärv istället för Råneå, sen åker man Morjärv till Kalix.

Sen finns det lite varianter där man utgår från exempelvis Selet och kör mot Alvik men det räknas knappt...

Så det beror på hur man räknar men poängen är att vi bor i ett u-land när det gäller kurviga vägar, om man inte gillar grus förstås...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Garret_Power skrev:
2143963 Hur är det med Kemora körningen? fyllde ni 40 platser? Har blivit lite sugen på att hänga med Gällivare ligan dit :)

Det är fyllt men ni kan skriva upp er som reserver...anmälan till Bemari...
 

CBR 600rr

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Luleå
Hoj
Sv1000s -04
Niklasinorr skrev:
2141517 Såg att det stulits en Yamma på Hällbruksgatan, någon här som ägde hojen?


Tyvärr så är det jag som äger den stulna Yamman. Det är en Grå R1 -04 med
svart double bubble glas, rampuckar + puckar monterade på svingen hojen stals natten till fredagen 5maj på Hällbruksgatan i Luleå. Skicka gärna ett p.m om någon kan tipsa om stölden.
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
2143905 Smedsbyvägen (från E4:an till Boden eller tvärtom)
Avan till Selet och vidare till Klöverträsk (guppig som f-n)
Boden till Råneå via Niemisel. Kan kopplas ihop med Smedsbyvägen så att man kör från E4:an mot Smedsbyn, när man kommer till korsningen mot Boden svänger man vänster mot Niemisel, och från Niemisel till Råneå. Vill man köra längre kan man ta av mot Morjärv istället för Råneå, sen åker man Morjärv till Kalix.

Sen finns det lite varianter där man utgår från exempelvis Selet och kör mot Alvik men det räknas knappt...

Så det beror på hur man räknar men poängen är att vi bor i ett u-land när det gäller kurviga vägar, om man inte gillar grus förstås...

Sträckor som har lite dålig beläggning men skulle kunna vara roliga är Ersnäs förbi mörön och därefter mot Rosvik. Kurvig som satans
En till med U-lands beläggning är att i Börjelslandet ta höger mot Sundom och Möfjärden eller vad det nu heter, slutligen hamnar man i råneå. Oxå lite kurvig.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
2143985 Det är fyllt men ni kan skriva upp er som reserver...anmälan till Bemari...

Jag kommer inom en vecka att komma ut med bankkonto där jag vill ha in inbetalning för dom som skall med.
Jag pm:ar alla som anmält sig och då har man 2 veckor på sig att betala.
Alla som anmält sig kommer inte så det lär nog finnas plats för andra intresserade.
Om vi blir 30 el. 40 st. spelar inte så stor roll, bara alla respekterar inlägget om alkohol, självklart kan man ta några bärs till bastun och korven efteråt men är det någon som är rejält på gasen så skall man vara medveten om att då kör inte den personen dagen efter på banan.

Du Niklas, :7peta, jag måste göra dig ledsen, jag förstår att du hade hoppats det men det är inte jag som är "Titti" !!!
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
bemari skrev:
Du Niklas, :7peta, jag måste göra dig ledsen, jag förstår att du hade hoppats det men det är inte jag som är "Titti" !!!


F-n, jag som tycker att du är så snygg... :)

Zvugge skrev:
2145441 Sträckor som har lite dålig beläggning men skulle kunna vara roliga är Ersnäs förbi mörön och därefter mot Rosvik. Kurvig som satans
En till med U-lands beläggning är att i Börjelslandet ta höger mot Sundom och Möfjärden eller vad det nu heter, slutligen hamnar man i råneå. Oxå lite kurvig.

Bägge dom vägarna är skoj med rätt sorts hoj (Africa Twin, XR650 Motard typ...:)) Med sporthoj är dom väl lite sisådär... men med ny asfalt hade dom varit guld...
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Niklasinorr skrev:
2143905 vi bor i ett u-land när det gäller kurviga vägar, om man inte gillar grus förstås...

Då får man göra som jag och dgs för ett par somrar sen, köra den korta sträckan mellan kyrkbyn i Gammelstad och viadukten över E4:an i Rutvik fram och tillbaka, fram och tillbaka :hihi
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Åberg skrev:
2146559
Då får man göra som jag och dgs för ett par somrar sen, köra den korta sträckan mellan kyrkbyn i Gammelstad och viadukten över E4:an i Rutvik fram och tillbaka, fram och tillbaka :hihi

Innan dom byggde vajerräckena på E4:an så hade vi den berömda "8:an" Avfarten från Luleå mot Karlsvik, över E4:a bron, nerfarten till E4:an igen, förbjuden "u-sväng" ut på E4:an och upp på Karlsviksavfarten igen, knäskrap runt om hela 8:an och efter ett par varv riktigt klibbiga däck, skitskoj :tummenupp
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Feta polis BMWn är i Ske-å idag så antar han tar en tur norrut oxo, pass opp om ni ska ut efter efyran :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Åberg skrev:
2146559
Då får man göra som jag och dgs för ett par somrar sen, köra den korta sträckan mellan kyrkbyn i Gammelstad och viadukten över E4:an i Rutvik fram och tillbaka, fram och tillbaka :hihi
Ja, jag tycker det är liite tunt med småvägar häromkring. Mina senaste mcturer har slutat med en vänding pga grusväg :hihi

Jag hade lyckan att bo vid en av småland mest kända mc-vägar, de så kallade Getaryggarna. Det stupar längs sidorna om vägen i denna underbara bok-skog, kurvig som faan. Försökte hitta lite bilder:
getarygg.jpg
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top