Sporthoj i Luleå

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Gaff skrev:
Hej,
han har dock inte det optimala materialet, dvs en preppad R6:a ;-)

Gaffilainen

:lol :lol :lol
Optimalt och optimalt, allt är relativt...
Med tanke på materialet jag haft tidigare och fräst runt på Kemora med så känns det som ett JÄTTEKLIV framåt.
Det blir väl den där lilla skiten mellan styre och sadel som får avgöra hur fort det går runt Kemora, även detta år :hihi
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
bemari skrev:
:lol :lol :lol
Det blir väl den där lilla skiten mellan styre och sadel som får avgöra hur fort det går runt Kemora, även detta år :hihi

Nää faaan inte menade jag optimalt på bana :tungan
Tänkte mer på posörfaktorn i garaget och för alla depåbrudar.... :yoparty
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Det var ju för att den föraren försökt modifierat en optimal Yamaha. :fatta! Ytterligare ett förar miss på ett perfekt material. :kocko

Är det någon som vet hur det gick i Bike´s 600 testet, vilken hoj var det som var snabbast runt banan :7peta

Jag känner igen kommentaren från föraren på "Nightrider Kawwan" på "Virta" ,han optimerade en redan maxxad Kawwa :tummenupp

Puhhh...!!!
Sicken jäla tur att man inte äger en -05:as 636:a, så långsam som den är så skulle jag inte vilja ta i den ens med tång :hihi
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Tänkte mer på posörfaktorn i garaget och för alla depåbrudar.... :yoparty[/QUOTE]

:rofl :rofl
Jag ger mig...jag ger mig...ni får ha Kemoraakka för er själva :rofl
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
:lol :lol :lol
Optimalt och optimalt, allt är relativt...
Med tanke på materialet jag haft tidigare och fräst runt på Kemora med så känns det som ett JÄTTEKLIV framåt.
Det blir väl den där lilla skiten mellan styre och sadel som får avgöra hur fort det går runt Kemora, även detta år :hihi

Det är inte lätt att vara snabbast i gänget :tummenupp .... Man får många pikar och kommentarer :rolleyes:

Har du förresten nått förslag på vad jag ska handla för hoj... kikar runt men har inte bestämt vad jag ska köpa... inte ens märke!!
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
bemari skrev:
:rofl :rofl
Jag ger mig...jag ger mig...ni får ha Kemoraakka för er själva :rofl


:hihi
Ahh i ett visst ljus från en speciell betraktningsvinkel är hon inte allt för dum..... :tuttar
 

Gaff

Skaffat både motor och chassi
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Luleå
Hoj
ZX6 636
Kostet78 skrev:
Det är inte lätt att vara snabbast i gänget :tummenupp .... Man får många pikar och kommentarer :rolleyes:

Har du förresten nått förslag på vad jag ska handla för hoj... kikar runt men har inte bestämt vad jag ska köpa... inte ens märke!!

Hmm har du svårt att bestämam dig, gör som jag köp två :3freak
eller rättare sagt en med många grejjor och en halv med många trasiga grejjor....

Rapport från garaget:
Gaffelbenen går att använda
Nu behöver endast 70% av hojjen bytas ut....
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Rapport från garaget:
Gaffelbenen går att använda
Nu behöver endast 70% av hojjen bytas ut....[/QUOTE]

Fy fjaun vicket klipp!!!
gratulerar.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Kostet78 skrev:
Det är inte lätt att vara snabbast i gänget :tummenupp .... Man får många pikar och kommentarer :rolleyes:

Har du förresten nått förslag på vad jag ska handla för hoj... kikar runt men har inte bestämt vad jag ska köpa... inte ens märke!!

Jag fårväl stå ut med det :D
Vad gäller hoj så kör med ett säkert kort, en R6:a, om du nu inte hittar en trevlig liten 636:a som charmar dig, kom föbir så skall du få provköra, förutom att växellådan är typisk Kawwa (kärv) så går den nå grönjävligt jämfört med vanliga 600:eek:r.
Hade jag inte stött på 636:an så hade jag satsat på en R6:a av modell -01 och framåt, gjorde en del förändringar som gjorde att den kändes piggare och rappare i motorn.
Eller varför inte en R1:a? Får mycket hoj för pengarna, 40-45 000 kommer du långt med.
Hör av dig för en provtur, måste bara byta bort slicksen mot lansvägsdäck :)
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
bemari skrev:
Jag fårväl stå ut med det :D
Vad gäller hoj så kör med ett säkert kort, en R6:a, om du nu inte hittar en trevlig liten 636:a som charmar dig, kom föbir så skall du få provköra, förutom att växellådan är typisk Kawwa (kärv) så går den nå grönjävligt jämfört med vanliga 600:eek:r.
Hade jag inte stött på 636:an så hade jag satsat på en R6:a av modell -01 och framåt, gjorde en del förändringar som gjorde att den kändes piggare och rappare i motorn.
Eller varför inte en R1:a? Får mycket hoj för pengarna, 40-45 000 kommer du långt med.
Hör av dig för en provtur, måste bara byta bort slicksen mot lansvägsdäck :)

Vi får se vad man köper... en 600 blir det nog mest troligt men vilket märke :3freak???

Jag var inne på 1000cc och leker med tanken fortfarande... där kan man ju inte klaga på effekten iallafall. Men det känns som att det blir väl så häftigt... man kanske ska försöka bemästra en 600 först!?

Tänk om man skulle råka köra fortare med en std 600
runt virtasalmi än en hårt trimmad 1000cc... :rofl
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Kostet78 skrev:
Vi får se vad man köper... en 600 blir det nog mest troligt men vilket märke :3freak???

Jag var inne på 1000cc och leker med tanken fortfarande... där kan man ju inte klaga på effekten iallafall. Men det känns som att det blir väl så häftigt... man kanske ska försöka bemästra en 600 först!?

Tänk om man skulle råka köra fortare med en std 600
runt virtasalmi än en hårt trimmad 1000cc... :rofl

Jag tror att 9 av 10 bikers kör fortare på en standard 600 än vilken modern 1000 som helst, med en 1000 kubikare så går ju så förbenat hårt att mesta tiden går åt till att slå av på gasen...men det är roligt... :D :tummenupp
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
Niklasinorr skrev:
Jag tror att 9 av 10 bikers kör fortare på en standard 600 än vilken modern 1000 som helst, med en 1000 kubikare så går ju så förbenat hårt att mesta tiden går åt till att slå av på gasen...men det är roligt... :D :tummenupp

Ja det händer ju lite när spjällen är öppna.... :yoparty Vi får se vad det blir.... :gnissla
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Kostet78 skrev:
Vi får se vad man köper... en 600 blir det nog mest troligt men vilket märke :3freak???

Jag var inne på 1000cc och leker med tanken fortfarande... där kan man ju inte klaga på effekten iallafall. Men det känns som att det blir väl så häftigt... man kanske ska försöka bemästra en 600 först!?

Tänk om man skulle råka köra fortare med en std 600
runt virtasalmi än en hårt trimmad 1000cc... :rofl

Köper man en 600 från 03 och nyare så köp en färg du tycker om alla är lika bra. Äldre än 03 så kan man undvika zx6 om man ska ha en riktig bansmiskare fast det inte är större fel på den.
 

nikstr

Hoppas jag slipper hämta er
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Boden
Hoj
Suzuki gsxr 600 -98
Ursäkta om jag lånar tråden..

Var inne på en annan tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76651
och då väcktes ideèn att kolla intresse för en "livräddande första hjälpen vid trafikolyckor" utbildning här i norbotten. Det skulle väl ta en förmiddag ungefär, lite teori, lite praktik. allt gratis naturligtvis..
sen på eftermiddagen kunde vi ut och åka en sväng i boden/lule området.
om det finns intresse och underlag att köra den så håller jag gärna i utbildningen, vem vet alltid hjälper det ngn :)
Hör av er till mig om ni är intresserade/ Niklas
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jaha, jag tycker att det dels börjar vara läge för en sporthojsklubb i Luleå, samt ett eget krypin här på Sporthoj.

Förslag på klubbnamn skall ju givetvis vara N.S.L.A.M.C.A.G...

Uttalas "Enslamkack" och betyder för dom oinvigda: North Swedish Lame Ass Motor Cycle Abuse Group. (Tack till J.Lord för detta)

Stadgarna skall vara att alla sporthojsåkare är välkomna, dvs folk som har ett sporthojssinne (tack Gthyni för definitionen i ett tidigare inlägg)

Hojtyp spelar ingen roll men på frågan om man till hojen skall köpa en utrustningsdetalj, och denna detalj är antingen av kolfiber eller krom, så är det felaktiga svaret krom och man har då diskvalificerat sej till medlemsskap i ovanstående klubb.

Verksamheten skall bestå av hojkörande (på ett sportigt sätt), hojsnack (av sportig karaktär) samt videotittande (givetvis videofilmer med sportigt innehåll) samt omfattande testverksamhet som relateras till ovanstående.

Inom klubben tillåts det mesta och Klubben får inte vara diskrimerande för några andra saker är kromade tillbehör av posörkaraktär, dessa bestraffas hårt medels av styrelsen föreslaget lämpligt straff, som till exempel att få håret i röven ihopbundet med håret i näsan varefter nämda sagda hår antänds...(obs! andra förslag är givetvis välkomna)

Övriga stadgar bestäms vid ett senare tillfälle.

Som första anhalt och förberedande möte föreslås lämplig plats (förslagsvis Gaff:s garage?) Tid meddelas senare.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Jag tror att 9 av 10 bikers kör fortare på en standard 600 än vilken modern 1000 som helst, med en 1000 kubikare så går ju så förbenat hårt att mesta tiden går åt till att slå av på gasen...men det är roligt... :D :tummenupp

Amen på det kompis !!! :fakta
Det är mycket svårare att behålla fästet i utgång och mitt i kurvorna vid påslag med en 1000 kubikare än med en 600:a.
Ge på liiite för mycket gas för tidigt och nästa sak du ser är en daggmask som kryper på din näsa.

Kostet!
Hur mycket hade du tänkt satsa i rena pengar, lättare att börja i rätt ände innan man kan börjar ge råd?
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Niklasinorr skrev:
Jaha, jag tycker att det dels börjar vara läge för en sporthojsklubb i Luleå, samt ett eget krypin här på Sporthoj.

Förslag på klubbnamn skall ju givetvis vara N.S.L.A.M.C.A.G...

Uttalas "Enslamkack" och betyder för dom oinvigda: North Swedish Lame Ass Motor Cycle Abuse Group. (Tack till J.Lord för detta)

Stadgarna skall vara att alla sporthojsåkare är välkomna, dvs folk som har ett sporthojssinne (tack Gthyni för definitionen i ett tidigare inlägg)

Hojtyp spelar ingen roll men på frågan om man till hojen skall köpa en utrustningsdetalj, och denna detalj är antingen av kolfiber eller krom, så är det felaktiga svaret krom och man har då diskvalificerat sej till medlemsskap i ovanstående klubb.

Verksamheten skall bestå av hojkörande (på ett sportigt sätt), hojsnack (av sportig karaktär) samt videotittande (givetvis videofilmer med sportigt innehåll) samt omfattande testverksamhet som relateras till ovanstående.

Inom klubben tillåts det mesta och Klubben får inte vara diskrimerande för några andra saker är kromade tillbehör av posörkaraktär, dessa bestraffas hårt medels av styrelsen föreslaget lämpligt straff, som till exempel att få håret i röven ihopbundet med håret i näsan varefter nämda sagda hår antänds...(obs! andra förslag är givetvis välkomna)

Övriga stadgar bestäms vid ett senare tillfälle.

Som första anhalt och förberedande möte föreslås lämplig plats (förslagsvis Gaff:s garage?) Tid meddelas senare.


*asg* :rofl

Tycker att reglerna verkar enkla och otvetydiga.
Dessvärre valde jag ju ett rostfritt blankt slipon isf ett i kolfiber, men ni kan kanske ha överseende med den saken:)
Jag är på den idén som sagts tidigare, nämn tid och plats.


Ang. förstahjälpenutbildning så vore ju inte det dumt alls.
Knappast dåligt att ha i bagaget om olyckan vore framme.
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Niklasinorr skrev:
Jaha, jag tycker att det dels börjar vara läge för en sporthojsklubb i Luleå, samt ett eget krypin här på Sporthoj.

Förslag på klubbnamn skall ju givetvis vara N.S.L.A.M.C.A.G...

Uttalas "Enslamkack" och betyder för dom oinvigda: North Swedish Lame Ass Motor Cycle Abuse Group. (Tack till J.Lord för detta)

Stadgarna skall vara att alla sporthojsåkare är välkomna, dvs folk som har ett sporthojssinne (tack Gthyni för definitionen i ett tidigare inlägg)

Hojtyp spelar ingen roll men på frågan om man till hojen skall köpa en utrustningsdetalj, och denna detalj är antingen av kolfiber eller krom, så är det felaktiga svaret krom och man har då diskvalificerat sej till medlemsskap i ovanstående klubb.

Verksamheten skall bestå av hojkörande (på ett sportigt sätt), hojsnack (av sportig karaktär) samt videotittande (givetvis videofilmer med sportigt innehåll) samt omfattande testverksamhet som relateras till ovanstående.

Inom klubben tillåts det mesta och Klubben får inte vara diskrimerande för några andra saker är kromade tillbehör av posörkaraktär, dessa bestraffas hårt medels av styrelsen föreslaget lämpligt straff, som till exempel att få håret i röven ihopbundet med håret i näsan varefter nämda sagda hår antänds...(obs! andra förslag är givetvis välkomna)

Övriga stadgar bestäms vid ett senare tillfälle.

Som första anhalt och förberedande möte föreslås lämplig plats (förslagsvis Gaff:s garage?) Tid meddelas senare.

:lol Amen :tummenupp
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Första touring resan avklarad.

33 mil utan att reservlampan tändes.
Mindre trevligt var det när jag fick borsta bort nysnön från Trajjan i morse, ännu mindre trevligt när jag fick borsta bort snön från visiret mellan Töre och Råneå.
Temp mätaren vid Råne ån stod på +1 grader vilket fick mig att känna mig bokstavligt talat COOL.
Träffade två mer eller mindre frusna sporthoj åkare i Sangis som gav mig lite drag hjälp till deras hemmaort Kalix.
Möte totalt tre andra krompaket som hälsade glatt.

/Zvugge "som med detta inlägg troligen inte får medlemskap i N.S.L.A.M.C.A.G"
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top