Sporthoj laddar segt

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ledsen gubbar att det går så jäkla segt... har haft möte idag med hjemmets o det är noterat gällande behov av ny server iaf. Så får hoppas något sker snart.

Annars så felsöker jag vartefter jag kan.

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Ledsen gubbar att det går så jäkla segt... har haft möte idag med hjemmets o det är noterat gällande behov av ny server iaf. Så får hoppas något sker snart.

Annars så felsöker jag vartefter jag kan.

Vi hoppas att det löser sig då:tummenupp

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Kom tillbaka senare, sporthoj.com har för många användare just nu!

/Swedie

ps. Jag försöker mitt bästa att bättra på prestandan men varje gång jag ökar, så kommer det fler som vill läsa... bah! :)

Bah:(

Kom upp idag

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag la till det där istället för att man ska behöva se en massa mysql-fel som visar lite väl mycket information om filerna på servern.

Ett snällare felmeddelande helt enkelt.

Det är webservern som går tuuuungt. Den pallar inte trycket på filsystemet över 1000 online.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Jag la till det där istället för att man ska behöva se en massa mysql-fel som visar lite väl mycket information om filerna på servern.

Ett snällare felmeddelande helt enkelt.

Det är webservern som går tuuuungt. Den pallar inte trycket på filsystemet över 1000 online.

gör om gör rätt då.

finns ju trotts allt siter som är myyycket större.. med myyyycket högre belastning än vad sporthoj har..

det bör ju finnas resuser..

tänker inte dra upp gamla argument för dom kan du redan..

Men lös probemet nånn jävla gång

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Segar redan vid 700-800 online.
Hade förståelse för att sajten var seg när den var i privat ägo med små resurser, men nu när det är en stor kommersiell ägare så förväntar man sig mer.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
gör om gör rätt då.

finns ju trotts allt siter som är myyycket större.. med myyyycket högre belastning än vad sporthoj har..

det bör ju finnas resuser..

tänker inte dra upp gamla argument för dom kan du redan..

Men lös probemet nånn jävla gång
Är du från göteborg? % störst antal otrevliga jag stött på kommer därifrån.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Är du från göteborg? % störst antal otrevliga jag stött på kommer därifrån.

yada yada yada..

jag hör vad du säger och jag hör en massa strunt varenda gång..

fakta kvarstår , det finns många siter som är bra mycket större än sporthoj som inte har dom problemen som sporthoj har..

och nu när det finns pengar så är det väll änna bara att ordna.

och nej jag är inte från göteborg..

göteborgare är trevliga , jag är också trevlig , när jag inte har möjligheten att gå och skita på den tiden det tar att posta ett inlägg..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
yada yada yada..

jag hör vad du säger och jag hör en massa strunt varenda gång..

fakta kvarstår , det finns många siter som är bra mycket större än sporthoj som inte har dom problemen som sporthoj har..

och nu när det finns pengar så är det väll änna bara att ordna.

och nej jag är inte från göteborg..

göteborgare är trevliga , jag är också trevlig , när jag inte har möjligheten att gå och skita på den tiden det tar att posta ett inlägg..
Du är otrevlig och verkar finna dig i det. Grattis. Du borde flytta till göteborg kanske. Ignoremode on från och med nu.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Du är otrevlig och verkar finna dig i det. Grattis. Du borde flytta till göteborg kanske. Ignoremode on från och med nu.

nä jag är inte otrevlig..

du däremot fattar inte när en site går trögt.. eller så fattar du det. men bara skiter i det..

du måste ju sjäv nån gång förstå att det är jävligt irriterande när man får vänta fan över en minut på att ett inlägg skall skickas.

men men.. jag är väll otrevlig som tycker att en site man sitter på och surfar och lägger mycket tid på , och som en fuhrer sitter och tjänar pengar på , skall ha vettig prestanda..

och slöhoj.com har inte vettig prestanda

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Så länge kroppen den är hel och apparaten den är stel så är jag lika glad ändå :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

du däremot fattar inte när en site går trögt.. eller så fattar du det. men bara skiter i det..

du måste ju sjäv nån gång förstå att det är jävligt irriterande när man får vänta fan över en minut på att ett inlägg skall skickas.

men men.. jag är väll otrevlig som tycker att en site man sitter på och surfar och lägger mycket tid på , och som en fuhrer sitter och tjänar pengar på , skall ha vettig prestanda..

Du tror verkligen det är så det ligger till? Du tror jag inte har en aning om vad en slö sajt är? Bilden du målar upp runt dig själv just nu är rättså självgod ska du veta. Väldigt göteborsk...

Du har sedan tidigare flertalet gånger nämt pengar jag tjänar varje gång du ber om något. Vad hjälper det att snacka dynga o sen framföra en önskan som jag ska lyda som om dina ord vore lag? Vad för gehör är det du förväntar dig av att vara så pass dryg och otrevlig som du är?

Om du varit trevlig från början och slutat visa sådan avundsjuka/svartsjuka (inte missnöjdhet som du försöker säga att du visar) och lämna dryga kommentarer så skulle jag gett dig svaret att nya servrar tittas på just nu (beslutades om förra veckan). Men jag vill helst vänta med att säga det till någon annan medlem som är trevligare... jag rankar sådant högt.

Ta och skärp dig och konversera på den nivån du själv vill bli bemött så kanske du kommer någonvart i livet oxå, eller iaf här på SH, då jag inte kan tro du beter dig så här utanför internets ramar?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Men herregud. Är du helt allvarlig när du påstår att du inte märker att du är otrevlig.
Det är en sak att påpeka att det går lite trögt och att det kanske finns anledning att fundera över om det finns möjlighet att ställa om något eller uppgradera hårdvara. Du är både dryg och nedlåtande i dina inlägg.
Jag är fullt övertygad om att Swedie vet precis hur snabbt sporthoj går och jag tror att han är ganska medveten om hur fort han vill att det ska gå också.

Att snabba upp en server som i vissa lägen mer eller mindre stannar är inte så enkelt som du verkar tro. Det finns ett otal tänkbara felkällor och det händer att man identifierar en orsak via felloggar och annat för att sedan upptäcka att den fortfarande stannar men nu på grund av något annat.

Och innan du börjar argumentera. Att påstå att någon är inkompetent, omedveten och inte gör det den ska eller ens bryr sig är att vara otrevlig, nedlåtande och dryg. I vart fall om man inte träffat personen och vet att det verkligen förhåller sig så.

För övrigt. Hur mycket betalar du för att vara registrerad på sporthoj.com?? Om det är gratis tycker jag inte att du har anledning att vara så skitdryg. Det är en annan sak om du betalat för en tjänst som sedan inte levereras.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO