FZ1
Resan är målet!
En observation jag gjort är att man kan få upp till fem(5) mail per nytt inlägg i prenumerationstrådar. Detta händer bara när siten är seg...
japp, det har troligen o göra med hur nertyngt servrern blir. Den tappar troligen trådarna den håller på med... varför exakt vet jag dock inte. Men du gissar troligen rätt själv. =)En observation jag gjort är att man kan få upp till fem(5) mail per nytt inlägg i prenumerationstrådar. Detta händer bara när siten är seg...
Är du från göteborg? % störst antal otrevliga jag stött på kommer därifrån.
Nä jag hade inte den från början, denna statistik har byggt på sig med tidenBor i Göteborg och föddes där med så sätt mig på ignore med vettja.
Förövrigt förstår jag inte var du fått den iden ifrån då jag tycker att i Göteborg är det en skön go o glad atityd som är mycket varmare än på många andra ställen... inga namn nämnda. Sedan finns det ju alltid rötägg vart man än vänder sig. Hoppas du kan släppa på attityden mot oss Göteborgare för har du den attityden redan från början mot Göteborgare förstår jag varför du blir bemött med dålig attityd tillbaka.
Pöss
Nä jag hade inte den från början, denna statistik har byggt på sig med tiden
Jag skojar förövrigt mest så inget behov att ta åt sig.
Beror på var man bor i landet om det är skoj eller inte.Ja det va ju skoj *host*
Men lugnt. Förövrigt är jag inte helt med på snacket. har stött på en o annan gång det segat men hallå... Lunar facebook whatever går ju inte smärtfritt heller alla gånger o de drar in aningens mer pengar och har fler anställda. Fast självklart förstår jag att man vill att det skall så smid som möjligt.
Men herregud. Är du helt allvarlig när du påstår att du inte märker att du är otrevlig.
Det är en sak att påpeka att det går lite trögt och att det kanske finns anledning att fundera över om det finns möjlighet att ställa om något eller uppgradera hårdvara. Du är både dryg och nedlåtande i dina inlägg.
Jag är fullt övertygad om att Swedie vet precis hur snabbt sporthoj går och jag tror att han är ganska medveten om hur fort han vill att det ska gå också.
Att snabba upp en server som i vissa lägen mer eller mindre stannar är inte så enkelt som du verkar tro. Det finns ett otal tänkbara felkällor och det händer att man identifierar en orsak via felloggar och annat för att sedan upptäcka att den fortfarande stannar men nu på grund av något annat.
Och innan du börjar argumentera. Att påstå att någon är inkompetent, omedveten och inte gör det den ska eller ens bryr sig är att vara otrevlig, nedlåtande och dryg. I vart fall om man inte träffat personen och vet att det verkligen förhåller sig så.
För övrigt. Hur mycket betalar du för att vara registrerad på sporthoj.com?? Om det är gratis tycker jag inte att du har anledning att vara så skitdryg. Det är en annan sak om du betalat för en tjänst som sedan inte levereras.
Swedie:
Vad är det för server idag? Misstänker att det inte är en gammal 386:a
Frågan är om det inte är dåligt optimerad kod istället?
Har aldrig sett 1000+ i användare och sidan borde ha relativt lite i skapade inlägg / trådstarter per minut ?
Eller är den större trafiken genom GB och PM ?
Har du statistik att dra ut på sånt?
Kan nog i inte lösa nått då jag är kass på att optimera kod men känns som det borde vara dålig kod eller en ISP med dålig latency..
Har också märkt att sidan är lite seg titsomtätt..
en liten lustig tanke jag hadde?
skulle det inte fungera att ha en doneringsgrejjs på sidan, där man kan donera till en ny/uppgradering av servern eller nått?
mvh
Mer minne har köpts in, men jag kan inte installera det förrän Nitrous iaf kommit hem från Gotland ring. Blir alltså nästa vecka.
Det verkar inte ha hjälpt med det utökade minnet?
Nu är det segt igen, och har så varit de senaste dagarna. 212 inloggade borde ju inte vara några problem.
Eller kanske är det så att du routar allt via FRA redan
Det känns inte temporärt, har varit så de senaste 3-4 dagarna. Inte olidligt segt, men segt.Om det är segt vid 212 online så är det en temporär hicka... dock kan den mycket väl ha något att göra med den extrema hicka som blir vid 1000.
Det är s.k "flaskhalsar". Troligen en läcka i koden. Eller en sida som är väldigt tung... som sedan inte hinner ladda färdigt innan segheten spridit säg till alla andra användare oxå.
Du verkar använda Firefox, då blir det så att allting laddas från "vänster" till "höger" och layouten autojusteras vartefter.Det känns inte temporärt, har varit så de senaste 3-4 dagarna. Inte olidligt segt, men segt.
Är själv i branschen så jag har full förståelse för att det är svårt att felsöka, särskilt när alla kräver att sidan ska vara online 24/7/365.
Det jag upplever är att reklambanners kommer omgående
(centrerade mitt på sidan) sedan tar det mer eller mindre lång tid för dem att flytta sig åt vänster (i 2 steg) och innehållet i mainframen att visa sig.
Det är inte så att det ligger länkar till någon extern statistikinsamlare som segar?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|