Sporthoj laddar segt

manneman

Guest
Det kan inte vara så att SH utsätts för DDOS attacker emellanåt?
Prova att skriva in https:// istället.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
:va
Vad skulle de hjälpa?

Här går sporthoj trögt, verkar som det är banner-räkningen som segar. Det går att styra upp så de laddas separat vilket vore trevligt, hos mig tar varje länk-klick typ 5 sek innan något börjar visas :eek:tålig

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Är det fortfarande problem? har trubbel med Firefox är typ segare än 56 k modem och går inte att läsa reklambanners.
Problemet ligger i att t.ex förstasidan är c:a 1.3mb stor. Och knappt något av detta kan ligga i cachen. Så har du t.ex 0.2mb så går det sakta. Jag har själv 0.8mb och det tar c:a 2 sek med vitskärm innan sidan laddas.

Jag undersöker dock just nu i hur jag kan strukturera om HTML-koden för att ladda javascripten sist av allt... någon som kan sådant? Måste jag ta bort alla mina tabeller och köra med DIV? Jag antar så, dock är jag inte så kung på DIV och det är troligen väldigt svårt att få SH att se ut som SH med enbart DIVs.

Nej, då skulle det synas som en enorm mängd gäster i antalet online i forum-index. Så det är troligen inte det som händer.

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Problemet ligger i att t.ex förstasidan är c:a 1.3mb stor. Och knappt något av detta kan ligga i cachen. Så har du t.ex 0.2mb så går det sakta. Jag har själv 0.8mb och det tar c:a 2 sek med vitskärm innan sidan laddas.

Jag undersöker dock just nu i hur jag kan strukturera om HTML-koden för att ladda javascripten sist av allt... någon som kan sådant? Måste jag ta bort alla mina tabeller och köra med DIV? Jag antar så, dock är jag inte så kung på DIV och det är troligen väldigt svårt att få SH att se ut som SH med enbart DIVs.

Nej, då skulle det synas som en enorm mängd gäster i antalet online i forum-index. Så det är troligen inte det som händer.
Jag skulle föreslå att du laddar sidan precis som du gör nu fast hämtar banners via ajax istället. På så sett kan den vanliga sidan ladda klart utan att störas av reklamen till vänster.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag skulle föreslå att du laddar sidan precis som du gör nu fast hämtar banners via ajax istället. På så sett kan den vanliga sidan ladda klart utan att störas av reklamen till vänster.

HanneZ for president! (seså söp min mowtowsewkkel nu)

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00
Du verkar använda Firefox, då blir det så att allting laddas från "vänster" till "höger" och layouten autojusteras vartefter.

I Internet explorer så väntas det till hela sidan är färdigladdad innan det visas något.

För 2-3 dagar sedan så installerades nya banner-koder från adtech. Tyvärr har de som sagt denna bieffekten.

Jag använder Firefox och upplever det du skriver.
Sitter på mobilt bredband som inte gör saken bättre, jag är absolut ingen hacker, men det går inte att bara få "forumet" att uppdatera när man surfar runt i forumdelen och utan att framen för reklamen måste uppdateras?
Det kanske var det du skrev i det jag QUOTEa?
Men som det är nu så går det för segt för mig :huvet

Bra jobbat förresten! Ett av dom bästa ställena på nätet :yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag letar kod som gör jobbet.

Om någon här kan länka till färdig kod eller skapa den ajax-kod som behövs, säg till!

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
asp.com
<ajax>
putspeedintoshitnow
makeitgofaster
</ajax>

Denna kanske funkar Swedie? =)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hoppas att du hittar något som snabbar upp sidan, för nu är den besvärlig.

Jag funderar allvarligt på att installera någon ad-blocker för att se om det snabbar upp saker lite, det vore ju synd om det vore så, för jag har hittat massor med bra saker bland annonserna, men snabbar det upp laddningen för mig så får det bli så.

Vad är det som är ändrat sedan det funkade, går det att backa och vänta med uppgraderingen tills man har hittat en lösning?

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Nu utan reklamen så går det snabbt.

Riktigt skönt att slippa den. :)

Edit: 545 läsare inne.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag hoppas att du hittar något som snabbar upp sidan, för nu är den besvärlig.

Jag funderar allvarligt på att installera någon ad-blocker för att se om det snabbar upp saker lite, det vore ju synd om det vore så, för jag har hittat massor med bra saker bland annonserna, men snabbar det upp laddningen för mig så får det bli så.

Vad är det som är ändrat sedan det funkade, går det att backa och vänta med uppgraderingen tills man har hittat en lösning?
En ad-blocker kommer att göra enorm skillnad för dig här på SH just nu.

För 2-3 dagar sedan så installerades nya banner-koder från adtech. Tyvärr har de som sagt denna bieffekten.
De stoppar upp laddningen, med ad-blocker flyter sidan fint. Själv vill jag helst inte använda en sådan dock. Hoppas du hittar en lösning. :tummenupp

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har fixat en Ajax-kod som delvis fungerar, men den klarar inte av att presentera ren javascript-kod.

Som sagt, är det någon javaexpert här som kan mot betalning fixa det som behövs, så PMa eller emaila på swedie at sporthoj.com

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En ad-blocker kommer att göra enorm skillnad för dig här på SH just nu.

De stoppar upp laddningen, med ad-blocker flyter sidan fint. Själv vill jag helst inte använda en sådan dock. Hoppas du hittar en lösning. :tummenupp

Ptja, så vidare tycker jag inte att det snabbade upp, men sidan blev ju något renare.
Jag ser helst också en annan lösning, men jag tar inte bort adblockern förän det flyter lika fint som förut

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ptja, så vidare tycker jag inte att det snabbade upp, men sidan blev ju något renare.
Jag ser helst också en annan lösning, men jag tar inte bort adblockern förän det flyter lika fint som förut
Jasså? Kör du IE eller Firefox? Jag orkade inte testa ad-blocker på IE utan testade bara med Firefox 3 och där gjorde det rejäl skillnad. Den öppnade sidorna i stort sett ögonblickligen med blockern aktiverad. Men ändå kör jag fortfarande med IE. :rolleyes:

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu börjar jag bli redigt less.
Hängt på sporthoj något år eller två nu och alltid går det lika segt.

Varför går det så segt Swedie? Dags att skaffa nya servrar eller vad kan man göra för att åtgärda det här? Är ju rätt uppenbart att det segar konstant.

Och visst är sidan stor, så flera kanske hänger här och "överbelastar" men borde ni då inte kunna ta ut bra reklamavgifter och köpa bättre grejer så det rullar på?

Annars fin sida, men var bara tvungen att spy ut min galla över detta. Blir så jävla less :huvet :yoparty

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
ZX-10R -08
Har skickat ett PM till Swedie.
Kan ha ett par tips som kan hjälpa och ställer gärna upp med lite hands-on om det behövs också.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO