Sporthoj Luleå

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Ahh... Premiärtur igår. Drog ut till sunderbyn men det var så jäkla kallt, åtta på kvällen, att vi åkte hem ganska direkt. Jäkligt roligt att gasa lite!

Nya jackan blir perfekt i sommar, väldigt bra ventilation, helvetiskt kallt med det igår dock.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Olycka på Malmudden

Min arbetskamrat berättade att det var en krock mellan en mc och en moped på Malmuddsviadukten igår kväll? Nån som vet nånting. Min kompis hörde själva smällen som han bedömde som ganska rejäl. På bron ligger en Kawa, svart med röda fälgar, kromad text "KAwasaki" på sidan av kåpan, krossad front, föraren iklädd ickelämpliga mc-kläder vandrar omkring förvirrad. Längre bort ligger en mosad moped med en till synes medvetslös tjej liggande bredvid. Två ambulanser, polis och brandkår anländer snabbt.

Som förtydligande så gäller detta alltså den gamla viadukten dvs cykel/gångvägen...vad i h-vete gjorde en motorcykel där? Kan det vara samma nisse som jag mötte vid bergnäset i förrgårkväll, äldre ZX7 som körde som en idiot med omkörningar på mittlinjen med mötande trafik, en CBR600 låg före?

Motorcykelkollektivet har inte råd med detta beetende nu när alla blickar är riktade mot oss och det snackas friskt om förbud och inskränkningar...

...ta det lugnt på vägarna...
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
MC och moped krockade i Luleå
2007-04-17 22:21 Luleå. En krock mellan en motorcykel och en moped inträffade på tisdagskväll strax efter sju på Malmuddsviadukten i Luleå. Motorcykeln ska enligt uppgift ha kommit i väldigt hög fart på cykelbana på den gamla viadukten, fått sladd och krockat med en moped. Mopedföraren fick föras till Sunderby sjukhus med lindrigare skador. Motorcyklisten saknade MC-körkort. Ynglingen misstänks för olovlig körning och grov vårdslöshet i trafik.

http://www.nsd.se/telegram.aspx?artid=56946&type=tgr

fuckon är svåra att prata med... :huvet
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Min arbetskamrat berättade att det var en krock mellan en mc och en moped på Malmuddsviadukten igår...

Motorcykelkollektivet har inte råd med detta beetende nu när alla blickar är riktade mot oss och det snackas friskt om förbud och inskränkningar...

...ta det lugnt på vägarna...

Jo jag läste om detta idag på kuriren.nu http://www.kuriren.nu/GEN_Utmatning...&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2

Jag är inte det minsta förvånad. Trenden numera, är ju att alla möjliga "fuckon", :dummer ger sig ut i trafiken på fordon dom inte har att göra på över huvud taget. Det gäller bil,mc,moppe o skoter m.m
Det är väl för milda straff...? :mad: :huvet

Vissa är rentav sponsrade av sina föräldrar ,eller bara allmänt dum i huvet ,fulla eller drogpåverkade.
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jo jag läste om detta idag på kuriren.nu http://www.kuriren.nu/GEN_Utmatning...&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2

Jag är inte det minsta förvånad. Trenden numera, är ju att alla möjliga "fuckon", :dummer ger sig ut i trafiken på fordon dom inte har att göra på över huvud taget. Det gäller bil,mc,moppe o skoter m.m
Det är väl för milda straff...? :mad: :huvet

Vissa är rentav sponsrade av sina föräldrar ,eller bara allmänt dum i huvet ,fulla eller drogpåverkade.

Det är vi som föräldrar som är ansvariga. Vi uppfostrar våra barn att vara laglydiga medborgare, samtidigt som vi har ungarna med i bilen när vi kör för fort och tycker det är okej. Sen fyller ungarna 10 och vi köper en fyrhjuling eller lär dom köra skoter, men "bara" i stugan för där är det okej att bryta mot lagen. Sen fyller dom 15 och får köra moppe i trafiken, och pappa hjälper till att trimma moppen, för det är ju okej, det är ju bara en "moppe".
Sverige, dubbelmoralens altare...
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Tänkte ta hojen upp någon gång under sommaren och hälsa på en tjej kompis, så jag stannar väl där någon vecka. Har ni någon stans folk möts upp och sticker ut och åker eller något liknande? :confused:
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Min arbetskamrat berättade att det var en krock mellan en mc och en moped på Malmuddsviadukten igår kväll? Nån som vet nånting. Min kompis hörde själva smällen som han bedömde som ganska rejäl. På bron ligger en Kawa, svart med röda fälgar, kromad text "KAwasaki" på sidan av kåpan, krossad front, föraren iklädd ickelämpliga mc-kläder vandrar omkring förvirrad. Längre bort ligger en mosad moped med en till synes medvetslös tjej liggande bredvid. Två ambulanser, polis och brandkår anländer snabbt.

Som förtydligande så gäller detta alltså den gamla viadukten dvs cykel/gångvägen...vad i h-vete gjorde en motorcykel där? Kan det vara samma nisse som jag mötte vid bergnäset i förrgårkväll, äldre ZX7 som körde som en idiot med omkörningar på mittlinjen med mötande trafik, en CBR600 låg före?

Motorcykelkollektivet har inte råd med detta beetende nu när alla blickar är riktade mot oss och det snackas friskt om förbud och inskränkningar...

...ta det lugnt på vägarna...

jupp de va dom:mad:
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tänkte ta hojen upp någon gång under sommaren och hälsa på en tjej kompis, så jag stannar väl där någon vecka. Har ni någon stans folk möts upp och sticker ut och åker eller något liknande? :confused:

Släng bara in ett inlägg här om när du vill köra. En sedvanlig mötesplats är MAX-resturangen vid området Robetsvik, bredvid OKQ8 :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Beeteendet stämde ju iallafall...

Alltså, jag har inget emot att gasa lite grann, jag kör gärna på bakhjulet som mina kompisar vet:tungan Men jag gör det inte mitt i trafiken, jag gör det med en minimal riskinsats och under ganska mycket övervägande av eventuella följder och jag önskar att fler kunde göra så så skulle vi slippa både en massa olyckor och att allmänheten, dvs dom som kommer att rösta på förbudsförslag om och när det bllir aktuellt, tittar snett på oss som kör hoj...vi gräver våran egen grav med vårat beetende och det börjar brinna där bak.
Jag jobbar inom SMC och får mycket insiderinfo om vad Vägverket, VTI, McRF, MHF, regering och andra instanser jobbar med och kan lugnt påstå att vi sitter i det blå skåpet och skiter friskt, och det är bara vi som kan ändra det som komma skall...tro mej...
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Beeteendet stämde ju iallafall...

Alltså, jag har inget emot att gasa lite grann, jag kör gärna på bakhjulet som mina kompisar vet:tungan Men jag gör det inte mitt i trafiken, jag gör det med en minimal riskinsats och under ganska mycket övervägande av eventuella följder och jag önskar att fler kunde göra så så skulle vi slippa både en massa olyckor och att allmänheten, dvs dom som kommer att rösta på förbudsförslag om och när det bllir aktuellt, tittar snett på oss som kör hoj...vi gräver våran egen grav med vårat beetende och det börjar brinna där bak.
Jag jobbar inom SMC och får mycket insiderinfo om vad Vägverket, VTI, McRF, MHF, regering och andra instanser jobbar med och kan lugnt påstå att vi sitter i det blå skåpet och skiter friskt, och det är bara vi som kan ändra det som komma skall...tro mej...

tror dig... har mina aningar om att det har vi vart bra länge,alltså granskade under lupp.e själv nog ingen ängel när man kör hoj men vill nog påstå att jag både tänker o tittar före jag gör nåt.finns ju tyvärr som du skriver ett antal människor som sätter sig på hoj utan o veta vad de innebär,o oftast drabbas oskyldiga av deras omdöme som suger get pu*g.kör så de ryker ...men försiktigt:)
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Då var stuntisen klar.

Sådär nu är stuntisen klar att köras som folk.
 

Bifogat

  • Stunthojen liten1.JPG
    Stunthojen liten1.JPG
    135.5 KB · Visningar: 119

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Sådär nu är stuntisen klar att köras som folk.

Yeah, ser ju trevligare ut nu jämfört med när den var "lackad" i svenska flaggans färger.


Ställde f.ö. på idag. Inte mindre än 24 mil blev det under dagen. (!)

(Lite fusk iofs., körde upp den från västerbottens inland... men ändå.)
 

_rills_

Guest
Tja, tänkte höra om det är nån som har planerat att köra förstamaj rundan? om man skulle sammla ihop nått gäng och samåka?
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Tja, tänkte höra om det är nån som har planerat att köra förstamaj rundan? om man skulle sammla ihop nått gäng och samåka?

Vore trevligt! Vi är ett litet gäng som tänker köra från Luleå tror vi blir en 600-700 st :D
 

_rills_

Guest
Vore trevligt! Vi är ett litet gäng som tänker köra från Luleå tror vi blir en 600-700 st :D


haha, skoj man kan vara :tungan
Ne men tänkte ett "sporthojs" gäng :D
Typ att man bestämmer en samlingsstation i luleå och sen drar man till samlingen för majrundan?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top