Sporthoj Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Däck till salu

Jag håller på att städa garaget och hittade två stycken däck. Det ena är ett bankört Dunlop D208GP 180/55 som är väldigt slitet på sidorna. På mitten finns det säkert 300 mil kvar. 200 spänn, någon?

Sen har jag original framdäcket till ZX-10:an, ett Dunlop Qualifier 120/70 som bara gått 50 mil, dvs som nytt. Det vill jag ha 600 spänn för, ett fynd!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag var för sent ute. Med typ en dag. :(

Däremot så hittade jag ett depåstöd om någon kan vara intresserad? Ett bakstöd av typen med gummiklädda vinklar som man lägger under svingen. 300 spänn typ?
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Hörde nå rykten om att det var en lulebo som la om däck och balanserar för 150 spänn om man kommer med hela paketet till han, sanning eller myt undrar man ju då självklart när man börjar se att slangen är ganska sliten:tummenupp

Föresten nån som har nått 180/55 17 däck liggandes på hög till ett schysst pris?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
lindroths verkstad slog om crossdäck för 150:-/hjul (lösa hjul)
sist jag var dit. Ålgatan 13
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
Hörde nå rykten om att det var en lulebo som la om däck och balanserar för 150 spänn om man kommer med hela paketet till han, sanning eller myt undrar man ju då självklart när man börjar se att slangen är ganska sliten:tummenupp

Föresten nån som har nått 180/55 17 däck liggandes på hög till ett schysst pris?


jag har ett metzler rennsport rs2.
blir ditt för 1300kr, däcket är helt nytt naturligtvis
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Jag håller på att städa garaget och hittade två stycken däck. Det ena är ett bankört Dunlop D208GP 180/55 som är väldigt slitet på sidorna. På mitten finns det säkert 300 mil kvar. 200 spänn, någon?

Sen har jag original framdäcket till ZX-10:an, ett Dunlop Qualifier 120/70 som bara gått 50 mil, dvs som nytt. Det vill jag ha 600 spänn för, ett fynd!

Är det ett D208GPA så håller det nära 1000mil på landsväg (Fråga Magnusw)och hade superfäste på bana. Bästa däcken jag har haft. Har kvar två uppsättningar som nostalgi.

Edit: Någon som behöver däck så har jag några set Baninkörda fram och bakdäck till salu i storlek 120/70-17 och 180/55-17. PMa vid intresse
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Är det ett D208GPA så håller det nära 1000mil på landsväg (Fråga Magnusw)och hade superfäste på bana. Bästa däcken jag har haft. Har kvar två uppsättningar som nostalgi.

Edit: Någon som behöver däck så har jag några set Baninkörda fram och bakdäck till salu i storlek 120/70-17 och 180/55-17. PMa vid intresse

Just detta däck är lite speciellt i och med att det är ett så kallat "turbat" däck, det satt på min Gixxerturbo och har därigenom fått 190 hästars smisk, bara det är ju värt en massa:tummenupp

Vad skall du uppgradera till Magnus? När du sålt R6:an alltså?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Enligt tidningen har Bil o Däck i södra hamn 25% på Michelindäcken. Ska kolla vad de tar för ett däck...
Jag skulle behöva ett nytt däck innan bankörningen då jag har 1-2mm max kvar i mitten. Vill inte riskera nån "2a" på besiktningen vid bankörningstillfället.

Men era bankörda däck, håller de en dag på banan? Kommer inte köra speciellt hårt, men är de heelt slut på kanterna är det ju inte bra :va
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Just detta däck är lite speciellt i och med att det är ett så kallat "turbat" däck, det satt på min Gixxerturbo och har därigenom fått 190 hästars smisk, bara det är ju värt en massa:tummenupp

Vad skall du uppgradera till Magnus? När du sålt R6:an alltså?

Var och provade Cbr600RR på Lindroths. Fy fan va liten den var, kändes som att tankpressa en moppe, tråkig på väg men säkert otroligt rolig på bana. Sneglar oxå på en R6 -06 eller nyare men skulle vela testa en först, kvar i stallet du vet. Sen skulle det vara kul med en Superbike oxå :tummenupp

Enligt tidningen har Bil o Däck i södra hamn 25% på Michelindäcken. Ska kolla vad de tar för ett däck...
Jag skulle behöva ett nytt däck innan bankörningen då jag har 1-2mm max kvar i mitten. Vill inte riskera nån "2a" på besiktningen vid bankörningstillfället.

Men era bankörda däck, håller de en dag på banan? Kommer inte köra speciellt hårt, men är de heelt slut på kanterna är det ju inte bra :va

Har nog nått set som har rätt mycket mönster kvar för bana. Nackdelen att dom är nått år på nacken och kräver kanske lite mer uppvärmningsvarv. Sen finns alltid slicks.
Å andra sidan så när det gäller bankörning så ska man inte snåla på däck.
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Var och provade Cbr600RR på Lindroths. Fy fan va liten den var, kändes som att tankpressa en moppe, tråkig på väg men säkert otroligt rolig på bana. Sneglar oxå på en R6 -06 eller nyare men skulle vela testa en först, kvar i stallet du vet. Sen skulle det vara kul med en Superbike oxå :tummenupp

1000cc is Da shit! Problemet för mej är att när jag sitter på en modern 600 så ser den verkligen ut som en moppe, min Kawa är ju inte mycket större den heller...det får nog bli en Katana från -83 eller så:)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Har nog nått set som har rätt mycket mönster kvar för bana. Nackdelen att dom är nått år på nacken och kräver kanske lite mer uppvärmningsvarv. Sen finns alltid slicks.
Å andra sidan så när det gäller bankörning så ska man inte snåla på däck.


Tänkte få tag i nått billigt bakdäck om klarar en dag på bana och som har ganska mkt kvar i mitten till att köra på gata. så att man slipper köpa nytt tänkte jag. Bankörda däck är en bra ekonomisk lösning för gatåkare.

Allt för att spara pengar vettu :)
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Onsdags körning

MAX drive in (vid OK) avfärd 19:00
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
:huvet
Beställde ett metzeler M1 från mcdackonline igår 08 00.
Idag, nu, har det ännu inte skickat, så jag rinde ner o kolla lager status: däcket finns. Men damen, med otroligt dålig svenska, sa att hon hoppades på att det kommer iväg idag eller imorgon.

Alltså, chansen är ganska stor att det inte kommer innan nästa fredag,
så har nån ett beggat däck med mönster kvar som klarar en dag på banan?? Pma mig

Mitt nuvarande däck har 1-2mm som jag kanske klarar mig med om jag inte kör för mkt innan dess...
 

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Hur långt är det från Luleå till Kemorabanan?
Någon bandag på gång där som någon härifrån skall åka på?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top