Sporthoj Luleå

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Ja, den vägen via Smedsbyn är asfalt hela vägen. Men se upp i den tvära kurvan vid vägen ut till Vibbyn, där dras det ut grus från Vibbynvägen.

Jo, tack! Körde där häromdagen och i solnedgången var det lite lurigt att se hur mycket grus som kommit ut i den kurvan. Fick ett rejält släpp där men med tur och Guds försyn höll jag mig på hjulen. Hjärtat i halsgropen! Som du säger så brukar ju den kurvan vara lite extra "grusad" så jag tog det väl lite lugnt där också.

morecore skrev:
Ok den var iaf väldigt fin vägen i övrigt, blir den nästa gång
Då kan man köra Persön via bensbyn och knappt köra e4an alls.

Om du kommer från Smedsbyhållet in mot Boden så sväng av mot Svartbyn så har du ett par fina kurvor och krön på väg in mot Boden. Avtagsvägen mot Svartbyn är strax efter den tvära högern uppför den långa backen.
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Som du säger så brukar ju den kurvan vara lite extra "grusad" så jag tog det väl lite lugnt där också.

Fast jag kan inte ta credit för varningen. Vidarebefordrar bara vad jag fick veta i onsdags på väg hem från Hedenbasen.

Man lär av sina misstag heter det ju, men lär man av andras också så blir det enklare och billigare. :)
 

EnduroJocke

Vinter = Phazer FX
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Luleå
Hoj
FZ 750 som byggs om...
Hej alla Lulebor...

Jag skulle behöva tips på vart jag vänder mig för att få mina fälgar blästrade?

Är på G med ett enklare streetfighter-bygge... >se här<

Tackar på förhand :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2989933 Blir att köra rattlåsrally på Söndag i Långnäs iallafall för mig.:tummenupp
Vilken tid kör du / ni? Så man kan komma och titta :)

Jag funderar på att dra till mo-i-rana den 10-13e juli. Någon som är sugen att följa med?
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Vilken tid kör du / ni? Så man kan komma och titta :)

Jag funderar på att dra till mo-i-rana den 10-13e juli. Någon som är sugen att följa med?



Första start 09:00 Söndag
Finns nog inga fasta tider när någon ska köra utan det är rullande körshema som gäller.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2990116 Första start 09:00 Söndag
Finns nog inga fasta tider när någon ska köra utan det är rullande körshema som gäller.
Hur länge håller ni på?
Ska nog på fest lördagkväll så inte allt för sugen att dra ut vid 09.00 :gnissla
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Skrapade ena knäpucken imorse...

...och vänster sida på framkåpan, vänster rampuck och vänster ljuddämpare. Kopplingshandtaget gick av, liksom växelpedalen. :crash

Det kom en Merca i god fart som inte lämnade företräde i en korsning knappt 100 meter hemifrån. Jag låste upp framhjulet med lite lutning på hojen och drattade sålunda rakt ner i asfalten. :mad:

Nåväl, växelpedalen är lagad (en ny kostar över 700kr!) så nu går den igen.

Lesson learned: se upp i korsningar, även de små nära hemmet.
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
...och vänster sida på framkåpan, vänster rampuck och vänster ljuddämpare. Kopplingshandtaget gick av, liksom växelpedalen. :crash

Det kom en Merca i god fart som inte lämnade företräde i en korsning knappt 100 meter hemifrån. Jag låste upp framhjulet med lite lutning på hojen och drattade sålunda rakt ner i asfalten. :mad:

Nåväl, växelpedalen är lagad (en ny kostar över 700kr!) så nu går den igen.

Lesson learned: se upp i korsningar, även de små nära hemmet.


Ajdå trist sånt där. Men allt gick bra med dig iallafall?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hoppas det gick bra!
Jag höll på att köra in i en Merca som blinkade fel i en rondell. Och då hade jag tjejen på därbak!!

Tat lugnt i stan, desto hårdare på småvägar :tummenupp
 

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Jodå, ett blåmärke bara. No problems.

Lycka till på Långnäs imorgon!


Tråkigt att höra om syningen, men desto bättre att höra att det gick bra med dig. Blev det mycket på hojen eller slipper du försäkringsbolagskontakt? Tur att du hunnit sätta puckar i alla fall.

Brorsan sa att du hade hittat en bok om bankörning. Vad heter bok och författare? Lät intressant att läsa innan det blir läge att testa på riktigt.
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Tråkigt att höra om syningen, men desto bättre att höra att det gick bra med dig. Blev det mycket på hojen eller slipper du försäkringsbolagskontakt? Tur att du hunnit sätta puckar i alla fall.

Nej, det var så lite på hojen att det inte är lönt att ta ut nåt på försäkringen. Kostar kanske 1/4 av självrisken att laga.

Brorsan sa att du hade hittat en bok om bankörning. Vad heter bok och författare? Lät intressant att läsa innan det blir läge att testa på riktigt.

A Twist of the Wrist II, av Keith Code. Det finns en "etta" också, men tvåan innehåller allt det och mer.

Blev även lurad att köpa "Proficient Motorcycling" och "More Proficient Motorcycling" av David Hough. Snudd på tjatiga böcker med en låg signal-to-noise-ratio, speciellt tvåan.

Då rekommenderar jag mycket hellre "Full Kontroll", utgiven (gratis på nätet) av Norsk Motorcykkelunion. Jag läste den på norska, men numera finns den även översatt till svenska här. Översättningen verkar dock inte korrekturläst men den kanske ändå är trevligare att läsa än den norska. (Du som Ducatist känner förstås igen "djävulens" hoj på en sida i Full Kontroll... :tungan).
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Dags för er att boka in körning ner till Ske-å Tisdag den 19/6 blir en långväng och vi kommer att starta från klubben vid 18:00 så se till o får ihop lite folk nu. :tummenupp
 

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Nej, det var så lite på hojen att det inte är lönt att ta ut nåt på försäkringen. Kostar kanske 1/4 av självrisken att laga.



A Twist of the Wrist II, av Keith Code. Det finns en "etta" också, men tvåan innehåller allt det och mer.

Blev även lurad att köpa "Proficient Motorcycling" och "More Proficient Motorcycling" av David Hough. Snudd på tjatiga böcker med en låg signal-to-noise-ratio, speciellt tvåan.

Då rekommenderar jag mycket hellre "Full Kontroll", utgiven (gratis på nätet) av Norsk Motorcykkelunion. Jag läste den på norska, men numera finns den även översatt till svenska här. Översättningen verkar dock inte korrekturläst men den kanske ändå är trevligare att läsa än den norska. (Du som Ducatist känner förstås igen "djävulens" hoj på en sida i Full Kontroll... :tungan).

En får tacke! Lysande tips! Jo, den hojen är fin som f-n kan man säga :)
Kanske relaterar till ett citat jag minns från en MC-tidning som testkörde 888:an på den tiden den var på topp, ""Ge gas, och på nytt brakar helvetet loss under tanken" :tummenupp

Hur gick det på midlanda förresten?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top