Sporthoj Luleå

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Kanske läge att ändra din slogan "Livet börjar vid 14000rpm", passa nyllet så du inte får fyra kolvar i plytet när du drar "Super hondan" till 14" :eek:)

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
nån som ska hänga med på dragracingen i pite imorron? ring 073-8151918 drar kring 12. inte för att jag vet när den startar.

Last edited:

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
nån som ska hänga med på dragracingen i pite imorron? ring 073-8151918 drar kring 12. inte för att jag vet när den startar. ring om ni vill

Ring eller sms:a när du drar från Luleå, så kanske jag hakar på från Rosvik.
070-6010106

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vinterlogi för hojen

Mina vänner Jessica och Per-Arne har byggt om i sitt stora hus och erbjuder vinterförvaring för hugade hojägare i Luleå med omnejd.
Dom vill ha 1800 spänn för hela vintern och det är varmt och ombonat, Om någon är intresserad så ringer ni Per-Arne på 070-5310150

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Knäskrap i rondellen!

Idag gjorde jag mitt första knäskrap med Yamahan! I rondellen på björksgatan!

Kanske bör tillägga för ordningens skull hur det gick till.

Kommer och kör mot Porsön från storvägen, dvs ska rakt fram i cirkulationsplatsen. När jag kommit 25% in i rondellen, alltså "15minuter" in så släpper framhjulet och hojen lägger sig och glider som en säl i vägbanan. Jag gled på knä och sko nån/några meter och reste sen upp hojen och körde till en parkering och kollade läget.

Vänster bakblinkers är av, det finns ett litet skrapmärke på framskärmen.
Min vänstra knäpuck blev lite lite lite skrapad.
Enda skadan på mig är att när jag skulle lyfta upp hojjäveln så tappade jag den och styret landade på min fot.. :tummenupp

Man skulle kunna säga att det inte kan gå bättre. Kan iofs ha att göra med att det inte gick så fort.

När vi sen körde och kollade platsen så ligger det små söta regnbågsfärgade fläckar där jag körde omkull. Och ödmjuk som man är så skyller jag allt på dom.

Just ja...
Tack johan för att du med en stor portion mod hejdade bilen som garanterat körde i 1000kmh och med vilje tänkte köra över mig... Nöjd nu?

Last edited:

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Idag gjorde jag mitt första knäskrap med Yamahan! I rondellen på björksgatan!

Kanske bör tillägga för ordningens skull hur det gick till.

Kommer och kör mot Porsön från storvägen, dvs ska rakt fram i cirkulationsplatsen. När jag kommit 25% in i rondellen, alltså "15minuter" in så släpper framhjulet och hojen lägger sig och glider som en säl i vägbanan. Jag gled på knä och sko nån/några meter och reste sen upp hojen och körde till en parkering och kollade läget.

Vänster bakblinkers är av, det finns ett litet skrapmärke på framskärmen.
Min vänstra knäpuck blev lite lite lite skrapad.
Enda skadan på mig är att när jag skulle lyfta upp hojjäveln så tappade jag den och styret landade på min fot.. :tummenupp

Man skulle kunna säga att det inte kan gå bättre. Kan iofs ha att göra med att det inte gick så fort.

När vi sen körde och kollade platsen så ligger det små söta regnbågsfärgade fläckar där jag körde omkull. Och ödmjuk som man är så skyller jag allt på dom.

Just ja...
Tack johan för att du med en stor portion mod hejdade bilen som garanterat körde i 1000kmh och med vilje tänkte köra över mig... Nöjd nu?

Haha ja då är ni två som gillar rondeller nu då :tungan

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig

Skönt att höra att du klarade dig med ett stukat självförtroende (och en blå tå...)

Om det är Mjölkuddsrondellen du menar så tyckte jag också att det såg ut som om det slabbats diesel i den idag på väg hem från jobbet. Fan att lastbilarna inte säljs med lock på tanken numera...:mad:

Ska du till Fällfors på söndag? Vi är ett gäng som åker ner och om vädret håller sig som lovat (dvs mulet men INGET regn) så blir det nog kanonbra!

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Skönt att höra att du klarade dig med ett stukat självförtroende (och en blå tå...)

Om det är Mjölkuddsrondellen du menar så tyckte jag också att det såg ut som om det slabbats diesel i den idag på väg hem från jobbet. Fan att lastbilarna inte säljs med lock på tanken numera...:mad:

Ska du till Fällfors på söndag? Vi är ett gäng som åker ner och om vädret håller sig som lovat (dvs mulet men INGET regn) så blir det nog kanonbra!

Det var inte mjölkuddsrondellen. Det var den lilla borta på björks.

Ska till fällfors men åker redan imorgon till stugan och kör därifrån söndagmorgon.
Jag tror stenhårt på bra väder och jätterolig plats!
Vi syns.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Det var inte mjölkuddsrondellen. Det var den lilla borta på björks.

Ska till fällfors men åker redan imorgon till stugan och kör därifrån söndagmorgon.
Jag tror stenhårt på bra väder och jätterolig plats!
Vi syns.

Fler rondeller att se upp med, alltså...:mad:

Vi åker också ner idag. Ska övernatta i Hedfors.

Ses i morgon!

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Jaha, var var du då?:)

Jag var i Fällfors kl 8.45 men efter att ha tillbringat större delen av morgonen spyendes magen ur mig tog jag beslutet att åka hem istället. Vek? Javisst! Vete f*n vad som hände men dålig var jag...

Polarna fick i alla fall en trevlig dag enligt vad de berättat.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag var i Fällfors kl 8.45 men efter att ha tillbringat större delen av morgonen spyendes magen ur mig tog jag beslutet att åka hem istället. Vek? Javisst! Vete f*n vad som hände men dålig var jag...

Polarna fick i alla fall en trevlig dag enligt vad de berättat.

Kul att höra... ja om dina polare så klart:)
Synd att du missade, det var skoj trots att vi fick tillverka banan kvällen före, i mörkret...:)

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Måste bara varna för en sak...

Kommer man från mjölkuddsrondellen och mot porsön/universitetet och ska vänster i nästa rondell så ska man passa sig för mängder med grus!

Det är inte i själva rondellen utan i filen som går direkt till höger.
För någon dag sedan var den ren och fin men nu ikväll var det MYCKET grus i den.

Hoppas nån förstod vad fan jag skriver...

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
..och ska vänster i nästa rondell..
..utan i filen som går direkt till höger..
Hmm, dubbla budskap eller jag som är trött i ögat? :) Du menar när man tar högerfilen ut mot porsön/teknikens hus?

Mötte 2 ggr igår en risig pickup som låg med ena hjulparet ute i grussträngen och spann loss i kurvorna, samma beteende båda gångerna. Ska man sprätta grus får man väl för #%&!¤# ge sig ut i skogen. :nackskott

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Mja, jag har också reflekterat över det där gruset i rondellen. Det verkar vara grus utkastat all over the place där. Varför inte skicka dit en finnig prao med sopkvast? :va

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Party!

Då är det äntligen dags för en höstfest på SMCK!!!
Allt lösdrivande folk som sitter hemma och deppar efter den regniga sommaren måste ju självklart dyka förbi och ljuga om hur mycket dom kört på slangen
Portarna slår som vanligt upp kl 19.00 och vi håller på till sista stupar.
Inträde 40kr och all dricka köps på klubben.
Öl 20kr
Cider 25kr
Sen finns det sprit, vin och whiskey till salu oxå.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Vem var det som fick farbror blå efter sig idag? från mjölkudds rondellen mot boden hållet...Lät som att hojen drog på ganska bra efter "tut tuut" signalen kom :)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum