Sporthoj Luleå

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Vinterångest...

Okej, i helgen snöade det. Vintern står för dörren.

Vad ska man då göra för kul?

Alla förslag på vilken aktivitet som ska lösa av 2hjulsåkat mottages tacksamt!

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag har dubbade däck till crossen. Plus att jag har ett par däck till XTn med "vanliga" dubb. Alltså godkända för väg. Sen om det är NOG roligt vet jag inte.
Testas bör iallafall.

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Det är ju skandal! Idag har jag åkt runt på jakt efter en fin crosshjälm, men det är ju näst intill omöjligt att hitta såhär års i stan. Någon som har koll på var man kan tänkas hitta någon offroad HJC-hjälm eller liknande utan att behöva lämna norrbotten?

Jag fyndade en packrulle på Bikecity iaf! :tummenupp

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Mina 5 cent är på lindroths. Men jag förutsätter du varit där? Eller yamaha center?

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag har varit hos båda utan napp, men jag ringde just Sixten Nilsson i Boden och de hade tydligen! Så jag ska försöka ta mig en sväng förbi där i veckan! :tummenupp

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Granec har haft hjälmar förr iaf, kan vara så att de har båtgrejor i butiken fortfarande.

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Nästa helg skulle det visst vara helgöppet hos Sixten Nilsson så då ska jag dit och se om jag hittar något som passar mitt skallben! :hjälm

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Skoterdemonteringen har bl.a. HJC och Sinisalo. Schysst personal med. Fast de ligger lite avigt till i Måttsund (skyltat från Måttsundsvägen).

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Ok, jag får kolla var de huserar med hitta.se eller något!

Har ni tips på trevliga enduroslingor häromkring?

Föresten så skrev jag ju Luleå-trådens 1000:e inlägg! :2cool
Vad har jag vunnit?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Hörru, Redhat! Ska du ut och skita ner Horneten eller har du utökat hojparken?

Rena enduroslingor i närheten är väl Näverberget, Boden och Piteå men det finns ju rolig åkning förutom dem. Nu börjar det nog bli väl så kallt men om det värmer på lite i vecka kan det ju finnas nån vecka till innan man måste börja tänka på dubbdäcken...

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Hornet åker på vinterförvaring i Boden i veckan, och ja, det tåras lite ögonen när man tänker på att man inte kommer att få se den mer i vinter. :gråta

Men jag har kommit på att en enduro-maskin skulle kunna göra mig till en lite lyckligare människa! Just nu sneglar jag på KTM 450 exc, den verkar trevlig. Eller vad tror ni?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Hornet åker på vinterförvaring i Boden i veckan, och ja, det tåras lite ögonen när man tänker på att man inte kommer att få se den mer i vinter. :gråta

Men jag har kommit på att en enduro-maskin skulle kunna göra mig till en lite lyckligare människa! Just nu sneglar jag på KTM 450 exc, den verkar trevlig. Eller vad tror ni?

Jag är nog fel (eller rätt...) person att fråga. Klart som korvspad att du ska ha en grussprättarmaskin också! Kan inte så mycket om just 450:n. Den är ju å andra sidan vanligt förekommande i endurospåret så den är säkert skitbra.

KÖP!!!:D

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Lund: Den var fin, men jag siktar på någon äldre (eller egentligen billigare). Tyvärr verkar skönheten jag spanat in vara såld, men det kommer ju alltid en ny.

Haha, ja, jag tror på dig Banditen! Det verkar vara det ultimata sättet att stilla abstinensen under vintern också! Hur är det att köra vintertid föresten? Måste man ha med sig en pelletsbrännare under jackan eller går det bra ändå?

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Någon som vet nån bana man kan köra motard på i luleå-området eller lite utanför?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Lund: Den var fin, men jag siktar på någon äldre (eller egentligen billigare). Tyvärr verkar skönheten jag spanat in vara såld, men det kommer ju alltid en ny.

Haha, ja, jag tror på dig Banditen! Det verkar vara det ultimata sättet att stilla abstinensen under vintern också! Hur är det att köra vintertid föresten? Måste man ha med sig en pelletsbrännare under jackan eller går det bra ändå?

För min del är det värst om händerna. Annars klär jag mig som vanligt då jag ska vara utomhus på vintern, många lager med vindtätt lager som andas ytterst. Sen använder jag rejäla vinterkängor istället för mc-stövlarna. En huva som täcker haka/kinder kan också rekommenderas under crosshjälmen.

För att klara händerna använder jag skoteröverdrag liknande dessa som finns på Biltema:
82-176_l.jpg

Jag har också kompletterat med handtagsvärmare. Sen är det bara att gasa!:D

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Vad för körning kör du på vintern? Snackar vi vanliga vägar som är ensliga, sjöisar eller skoterspår?

Skoterspåren går väll inte förrän i slutet av säsongen när dom är stelfrusna?

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum