Sporthoj Luleå

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Sant, sant! Det är i alla fall en sak som människorna i Lyxfällan har insett! ;)

Apropå just det där så beställde jag just dubbdäck att ha på Xtn. Det kommer ev bli jätteroligt vilket i sådana fall resulterar i våfflor på jopikgården, eller så blir det ett ekonomiskt fiasko som resulterar i en blocketannons.

Borde nästan skaffa in en poll ang det där...

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Apropå just det där så beställde jag just dubbdäck att ha på Xtn. Det kommer ev bli jätteroligt vilket i sådana fall resulterar i våfflor på jopikgården, eller så blir det ett ekonomiskt fiasko som resulterar i en blocketannons.

Borde nästan skaffa in en poll ang det där...

Kul som f*n! Lite nudlar ett par veckor så är ett däck hemräknat. Iaf om man har mitt matkonto...

Vi kanske ska ut en vända på lördag om vi hittar nånstans att köra. Isvägarna lär väl dröja till efter årsskiftet innan de öppnar.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Det var vatten på isen nedanför oss (Svartöstan) i går kväll med det ska bli kallare mot helgen så det kan frysa på igen.

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag återkommer när jag har fungerande däck på en fungerande hoj. Just nu har jag inget av det...

Men som sagt. Dom där våfflorna ska jag testa minst en gång i vinter!

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Vete tusan om jag vågar mig ut på isarna redan. Det blir nog småstigar och grusvägar än så länge.

Äh, vi får se, helt enkelt.

Va !! isarna e ju bättre nu än dom var på hela förra vintern... har varit ut med lastbilen på isen o sladdat :D :D ien i lulsundet e ca 30cm så det e bara ut o åka brett:)

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Va !! isarna e ju bättre nu än dom var på hela förra vintern... har varit ut med lastbilen på isen o sladdat :D :D ien i lulsundet e ca 30cm så det e bara ut o åka brett:)

Åhå, det var som tusan! Jag har inte hunnit kolla nånting men som isarna var i fjol har man ju inte höga förväntningar...

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Att köra hoj med sommardäck igår var en upplevelse jag ev undviker i fortsättningen.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Att köra hoj med sommardäck igår var en upplevelse jag ev undviker i fortsättningen.

Har du fått på dubbdäcken än? Det går nog bättre då du fått på dem...

Har själv inte kört nåt alls av olika anledningar men hoppas få till lite körning i helgen.

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Dubbdäcken sitter på fälgarna, men fälgarna har inte fått plats på hojen än. Men nu är det nära.

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Tjena grabbar kul med dubbisar men var är ni på sommrhalvåret??? :) Kör ni inte alls då? ;-)

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Dubbdäcken sitter på fälgarna, men fälgarna har inte fått plats på hojen än. Men nu är det nära.

Finemang! Om det bara slutar slaska så förbenat så får vi ge oss ut och köra lite i helgen, då.

Tjena grabbar kul med dubbisar men var är ni på sommrhalvåret??? :) Kör ni inte alls då? ;-)

Njaejo... Nog kör vi väl. Blev nog drygt 1500 mil i sommar för min del. Bara lite dålig på att nätsurfa på sommaren, kanske...

Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03

Denna sommar körde jag mer än tidigare 2. Dock inga 1500mil...

Var in i norge en sväng, men resten runt fyrkanten.

Körde just hem yamman med dubbdäck! Synd bara att det nu är sommarväder!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati