Sporthoj Luleå

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Vad för körning kör du på vintern? Snackar vi vanliga vägar som är ensliga, sjöisar eller skoterspår?

Skoterspåren går väll inte förrän i slutet av säsongen när dom är stelfrusna?

Jag kör så gott som aldrig skoterspår, 625:an är lite tung för det.

Däremot små grusvägar med packad snö på är grymt skoj! Sen när isarna går att köra på så blir det både isvägarna och mer fri körning där det funkar. Att ta hojen ut till Jopikgården på Hindersön och käka våfflor är en höjdare.

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag kör så gott som aldrig skoterspår, 625:an är lite tung för det.

Däremot små grusvägar med packad snö på är grymt skoj! Sen när isarna går att köra på så blir det både isvägarna och mer fri körning där det funkar. Att ta hojen ut till Jopikgården på Hindersön och käka våfflor är en höjdare.

Jopikgården? Vad är det? Länk?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Men jag har kommit på att en enduro-maskin skulle kunna göra mig till en lite lyckligare människa! Just nu sneglar jag på KTM 450 exc, den verkar trevlig. Eller vad tror ni?
Klart du ska ha en gruspiska! På norrlandsträffen var det en snubbe som kuskade runt på en 450 EXC. Tog sig rätt långt på den lilla tanken, men istället för träsmak fick han blödande sår. Att skaffa en komfortsadel rekommenderas alltså om du vill ut på längre äventyr. =)

Jag låtsas för övrigt fortfarande att det är sommar och pendlar nog med hojen ett par veckor till..

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Klart du ska ha en gruspiska! På norrlandsträffen var det en snubbe som kuskade runt på en 450 EXC. Tog sig rätt långt på den lilla tanken, men istället för träsmak fick han blödande sår. Att skaffa en komfortsadel rekommenderas alltså om du vill ut på längre äventyr. =)

Jag låtsas för övrigt fortfarande att det är sommar och pendlar nog med hojen ett par veckor till..

Ja, jag vill ju vara med er grussprättare och leka i leran, och lite krigsskador måste man ju räkna med. :näsblod Tyvärr verkar det vara dålig omsättning på hojarna på blocket nu.

Jag har nog observerat att du fortfarande kör till jobbet, men hur länge till klarar du dig utan dubb? Jag har hört ryckten om dubbdäck i boden som skulle passa Tenéren som handen i handsken. ;)

Banditen: Aha, handöverdragen där såg ju rätt praktiska ut! :tummenupp

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag har nog observerat att du fortfarande kör till jobbet, men hur länge till klarar du dig utan dubb? Jag har hört ryckten om dubbdäck i boden som skulle passa Tenéren som handen i handsken. ;)
Kör tills jag halkar omkull. Dubbdäck skulle vara trevligt, tyvärr så har jag alldeles för mycket utgifter för tillfället så jag måste prioritera lite.. Dubbar finns med på listan men inte högst upp. :)

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Kör tills jag halkar omkull. Dubbdäck skulle vara trevligt, tyvärr så har jag alldeles för mycket utgifter för tillfället så jag måste prioritera lite.. Dubbar finns med på listan men inte högst upp. :)

Se till att inte halka när du ska göra årets sista bombrepa bara! ;)

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
funderar på nytt projekt så jag kanske säljer GasGasen (med dubbdäck) om jag får ett bra bud..

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag tror jag avvaktar med enduro-köpet lite, eller så rånar jag en bank. :machinegu

Annars då, har ni några stora äventyrsplaner för sommaren 2009?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag tror jag avvaktar med enduro-köpet lite, eller så rånar jag en bank. :machinegu

Annars då, har ni några stora äventyrsplaner för sommaren 2009?
Ska åka runt å provköra varenda gathoj dom har i butikerna till våren, du får hänga med så ska jag nog kunna övertyga dig om att en grushoj är värd ett bankrån eller två. :) Är för övrigt sugen på att ta ett varv runt östersjön men har inte nån spikad plan.

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Ska åka runt å provköra varenda gathoj dom har i butikerna till våren, du får hänga med så ska jag nog kunna övertyga dig om att en grushoj är värd ett bankrån eller två. :) Är för övrigt sugen på att ta ett varv runt östersjön men har inte nån spikad plan.

Det låter kalaskul, jag hakar på! Jag har som varit fast besluten om att sälja Horneten och satsa på en KTM Adventure (950 eller 990), men nu har jag börjat snegla på African Twin också. Det är klart, den är ju inte snygg, men riktigt äventyrlig!

Jajustja, du pratade lite om östersjön runt i somras. Säg till om du vill ha resesällskap så sätter vi oss ner och planerar en tripp i vinter.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ska åka runt å provköra varenda gathoj dom har i butikerna till våren...

Ja, man behöver ju inte åka så långt längre. Det är väl bara Yamaha Center och Lindroths som kommer att ha hojar till sommaren...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Bike-City kommer ju att finnas kvar som jag förstått det även om Lindroths är nya ägare. Men ja lite tunt är det. =)

Nej, Lindroths slänger tydligen ut bilförsäljningen, dom skall bara sälja MC och skoter, därför stängs Bike-City lokalerna också...

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
.
Kommer man kunna göra servicen på kawasaki hos Lindroths då?, eller måste man åka ner till Umeå?

axelsson_vpg

Guest
tjena! vafan grabbar och damer, vad gör vi i vinter?? Förutom att brassa på isen och leder med spikdäcken alltså?? :yoparty

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
tjena! vafan grabbar och damer, vad gör vi i vinter?? Förutom att brassa på isen och leder med spikdäcken alltså?? :yoparty

Jag hade planer på att gå i ide tills vårsolen kikat fram och smält bort skiten, men tyvärr så vaknade jag alltid av väckarklockan eller att någon ringde så tips på andra vinternöjen uppskattas!

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Jag hade planer på att gå i ide tills vårsolen kikat fram och smält bort skiten, men tyvärr så vaknade jag alltid av väckarklockan eller att någon ringde så tips på andra vinternöjen uppskattas!

Det finns en KTM med dubbdäck som kan provköras då underlaget så tillåter. Billigt men jävligt roligt!

:D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...