Sporthoj Luleå

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Körde just hem yamman med dubbdäck! Synd bara att det nu är sommarväder!

Just inkommen efter vinterns första riktiga körning på dubbdäcken. Grymt kul! Kändes att det var längesen man satt bakom styret men det släppte efter ett tag.

Körde lite skogsväg och på vägen hem passade jag på att köra några vändor på isen i Lulsundet. Som sagt, grymt kul!

Verkar som om vädret ska bli OK under jul så förhoppningsvis hinner man ut på fler vändor.

Pettsonstreck

Knallkork
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
BMW G650 Xchallenge -07
Hade du något roligt medelande i mobilsvar sen i fredags? :va

Nu vill jag också ut och köra, men i dagsläget har jag inte ens en vanlig hederlig kärringcykel. :huvet

Jo, det hade jag :p Trist att jag inte kunde komma, låg utslagen hemma i soffan med den där jävla förkylningen som alla verkar lida av.

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Idag har jag sladdat med XTn på isen utanför. Grymt feg är jag, men ruskigt roligt var det! Jag tror att en del av sladdarna, om dom hamnat på film, hade kunnat avnjutas i soffan till en öl.
Synd bara att dom kommer kontrollerat och sporadiskt! :)

Nån som föresten hört nått om hur det går med banan utanför fällfors? Är dom i tidsplan?
Jag räknar kallt med att det snart kommer ett förbud mot hojkörning på den, då slipper man bli besviken senare...

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Idag har jag sladdat med XTn på isen utanför. Grymt feg är jag, men ruskigt roligt var det! Jag tror att en del av sladdarna, om dom hamnat på film, hade kunnat avnjutas i soffan till en öl.
Synd bara att dom kommer kontrollerat och sporadiskt! :)

Nån som föresten hört nått om hur det går med banan utanför fällfors? Är dom i tidsplan?
Jag räknar kallt med att det snart kommer ett förbud mot hojkörning på den, då slipper man bli besviken senare...

Härligt! Jag var själv ute på Björkskatafjärden i lördags nån timme och sladdade med en kompis. Man är hyfsat ringrostig men efter ett tag släppte det lite.

Snart börjar det ju ljusna lite mer och då blir det roligare att köra också. Om det nu får vara minusgrader, förstås... Verkar dock som om det ska bli lite kallare ett tag nu.

Om Fällfors har jag inte hört så mycket, tyvärr. Såg dock att de öppnat en bensinstation där så det går framåt. Man får väl följa utvecklingen här: www.drivecenter.se

axelsson_vpg

Guest
.... jag kan starkt rekomendera lederna kring kallax och kallaxön. helvete vilket sjuhelvetes ös. :tummenupp

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Om Fällfors har jag inte hört så mycket, tyvärr. Såg dock att de öppnat en bensinstation där så det går framåt. Man får väl följa utvecklingen här: www.drivecenter.se

Eftersom det dröjde med snön i höstas så kunde dom jobba på för fulla muggar så dom ligger nog till och med före schemat. Banorna skall vara klara till midsommar, det hävdar dom i sten:tummenupp

Vi planerar att köra den första SMC-kursen där i början på Juli, en midnattsolskurs tänkte vi, börja på kvällen och köra över midnatt, kan bli lite fränt:)

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Låter ju hur bra som helst! Nån som varit på plats och kikat?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Eftersom det dröjde med snön i höstas så kunde dom jobba på för fulla muggar så dom ligger nog till och med före schemat. Banorna skall vara klara till midsommar, det hävdar dom i sten:tummenupp

Vi planerar att köra den första SMC-kursen där i början på Juli, en midnattsolskurs tänkte vi, börja på kvällen och köra över midnatt, kan bli lite fränt:)

Låter ju inte så dumt! Måste ju såklart vara med då! Får käka koltabletter så man är i form den här gången...:zpy

:D :D :D

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Det är vinter. Men man kan fortfarande köra!

Bifogat

• IMG_2858 (Medium).jpg
    IMG_2858 (Medium).jpg
    60.7 KB · Visningar: 107

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
FZR1000 -89
Nu närmar sig våren och säsongen, tyvärr förlorar jag min plats att ha Mc:n på den sista Maj, så nu undrar jag om det finns någon vänlig själ här i stan som har en plats att hyra ut för min raring?

Kan tänka mig att dela garage med någon, men det bästa vore självklart ett eget garage. Bor själv mitt i stan så det vore toppen om någon hade ett centralt garage att hyra ut :)

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Haha har ni sett vägarna? Bara under några dagar har det ju blivit helt bart!!!
Bodenvägen var torr i morse, och snön/isen är borta från de mindre vägarna också.

Ikväll sliter jag av spikdäcken :yoparty

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Haha har ni sett vägarna? Bara under några dagar har det ju blivit helt bart!!!
Bodenvägen var torr i morse, och snön/isen är borta från de mindre vägarna också.

Ikväll sliter jag av spikdäcken :yoparty

Ja, helt sanslöst!
Jag har redan gått runt med hjälmen i lägenheten och önskat att mig någon vecka in i framtiden. :banana

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Ja, helt sanslöst!
Jag har redan gått runt med hjälmen i lägenheten och önskat att mig någon vecka in i framtiden. :banana
Fjantigt, jag smög runt med hela munderingen. :tungan

Min Norrländskt positiva sida säger mig dock att vi har minst en snöstorm kvar innan det blir hojsäsong på riktigt..

_rills_

Guest
Jag mötte en motard igår som körde förbi max drivinen vid pontus. man ska vara ute i tid eller?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati