Sporthoj Luleå

_rills_

Guest
Jag skottade hela garage nedfarten för att fara ut på premiärtur igår, låna tjejens ZX6R. Synd bara att jag inte kollade så den startade före jag skottade ca 37 ton blötsnö med en kass spade, för det gjorde den nämligen inte. Fick sätta den på laddning så kl 21 igårkväll fick jag igång den men då var det ju mörkt och minusgrader ute så inte blev det nån tur.

Sen var ju vädret så pissigt idag så den har fått stå. Men så fort solen kikar fram igen ska det ut och slangas :tummenupp

Fan hur ska jag hinna före dig janne :p räknas det om man kör KTMen ?

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Vem har bäst priser på däck i stan? Måste ha ett par pronto..besiktning.
Nån som testat shinko?

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Done!

Då var premiärturen avklarad! Blev en sväng in till stan och tankade och sen köra lite bakhjul efter Hertsörakan, var ganska rostig på det men kul var de:tummenupp

Bifogat

• Premiär1.jpg
    Premiär1.jpg
    61.5 KB · Visningar: 80
  • Premiär.jpg
    Premiär.jpg
    109.6 KB · Visningar: 67

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hittade numret till en snubbe i avan/selet, säljer samma som hojdäck.se och till exakt samma priser..billigt och jävligt fint ha en däck krängare i närheten :)
Verkar bli grymt väder till helgen...suck! Lär låsa in mig i garaget i helgen och skruva fingrarna av mig för att få ihop allt.

Är det inte jättebråttom så kolla http://www.dackonline.se/
Bra priser.

Om det är finväder i helgen kanske man skulle våga kika ut...

_rills_

Guest
Fan nu måste man fixa hojen så man får gasa lite, kanske måste ta och köra hem den i helgen!!! lite mer ös här i luleåträden än i boden tråden måste jag säga.

_rills_

Guest
hehe, fan var och sprättade grus idag fan vad skoj :D 3dm lera upp på ett berg och sen sol och vindstilla högst upp så man la sig 20min högst upp på en vedhög som nån liten skogstraktor dragit fram :D

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Premiär...

Det var kallt, blött på vissa ställen, halt, grusigt och skitigt...

....och alldeles alldeles underbart:)

Det märkliga var att det kändes som att det var en vecka sedan jag körde sist:va

_rills_

Guest
Så var det fan! sån UNDERBAR!!!!! känsla att köra igen, nu väntas bara premiären med r1an efter besiktningen den 22 :D

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så var det fan! sån UNDERBAR!!!!! känsla att köra igen, nu väntas bara premiären med r1an efter besiktningen den 22 :D

Skulle vara kul om vi kunde få ingång några sorts tisdags eller onsdagsturer i år? Det var ju några år sedan vi hade det varje vecka och jag saknar det, det var trevligt att ha något organiserat som man hade en fast tid för?
Kvällssvängar upp till Heden vore ju nice t ex, med lite bankörning på basen, passar ju alla typer av hojar faktiskt:tummenupp

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Finns det någon vänlig själ som tar på sig lite skruvjobb? Eller nån som vet någon som kan ta på sig detta.. Givetvis mot betalning :)
Varit i garaget hela helgen och skruvat ihop hojen...Meeen framgaffeln gav jag fan i efter att ha läst igenom haynes manualen, kändes som att det skulle bli överkurs för mig, packboxarna som behöver bytas.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Prata med Thomas i Avan som du skulle köpa däck av, han brukar ha rätt vettiga priser. Du kan ju lägga fram att du inte behöver något kvitto, kan bli lite billigare då.

Finns det någon vänlig själ som tar på sig lite skruvjobb? Eller nån som vet någon som kan ta på sig detta.. Givetvis mot betalning :)
Varit i garaget hela helgen och skruvat ihop hojen...Meeen framgaffeln gav jag fan i efter att ha läst igenom haynes manualen, kändes som att det skulle bli överkurs för mig, packboxarna som behöver bytas.

Tycker det låter som en mycket bra idé att börja med träffar/turer en fast tid och dag varje vecka. Där skulle ni nog se mig som en flitig besökare iaf:tummenupp

Skulle vara kul om vi kunde få ingång några sorts tisdags eller onsdagsturer i år? Det var ju några år sedan vi hade det varje vecka och jag saknar det, det var trevligt att ha något organiserat som man hade en fast tid för?
Kvällssvängar upp till Heden vore ju nice t ex, med lite bankörning på basen, passar ju alla typer av hojar faktiskt:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...