Sporthoj Luleå

bigblock

Medlem
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
zx10r -05
premiär tur med 10:an idag,åååå jäklar vilket drag.:banana
men första turen känns ju alltid som om hojen går dubbelt så hårt som förra sommarn. :D

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Prata med Thomas i Avan som du skulle köpa däck av, han brukar ha rätt vettiga priser. Du kan ju lägga fram att du inte behöver något kvitto, kan bli lite billigare då.

ska pröva ringa honom i morron och kolla vad han ska ha för jobbet...har du någon aning om vad för pris det brukar handla om? har packningar o olja, och gaffelbenen ´är lösa.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Tydligen ska det vara lite av ett grisgöra så då får nog räkna med 1000-1500 spänn iaf. Men ring och fråga, han kanske kan vara billigare om du har tur...

ska pröva ringa honom i morron och kolla vad han ska ha för jobbet...har du någon aning om vad för pris det brukar handla om? har packningar o olja, och gaffelbenen ´är lösa.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ringde han idag..och fick ett gött svar =) 600pengar...sweeet!! :) Då blir man extra glad att man inte började riva isär skiten själv..hade nog slutat betydligt dyrare efter vansinnesutbrott och dyl. ;P

Tydligen ska det vara lite av ett grisgöra så då får nog räkna med 1000-1500 spänn iaf. Men ring och fråga, han kanske kan vara billigare om du har tur...

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Ringde han idag..och fick ett gött svar =) 600pengar...sweeet!! :) Då blir man extra glad att man inte började riva isär skiten själv..hade nog slutat betydligt dyrare efter vansinnesutbrott och dyl. ;P

Men helvete vad fint, ja då är det absolut ingen idé att börja gorma själv och bli tokig över när det jävlas. För det gör de jämt när man skruvar, utan undantag...

benny74

v-twin power....
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
00 aprilia falco fighter
bra idè styr upp en tråd :tummenupp:tummenupp

Skulle vara kul om vi kunde få ingång några sorts tisdags eller onsdagsturer i år? Det var ju några år sedan vi hade det varje vecka och jag saknar det, det var trevligt att ha något organiserat som man hade en fast tid för?
Kvällssvängar upp till Heden vore ju nice t ex, med lite bankörning på basen, passar ju alla typer av hojar faktiskt:tummenupp

mk

...
Gick med
11 May 2009
Hoj
z750
Skulle vara kul om vi kunde få ingång några sorts tisdags eller onsdagsturer i år? Det var ju några år sedan vi hade det varje vecka och jag saknar det, det var trevligt att ha något organiserat som man hade en fast tid för?
Kvällssvängar upp till Heden vore ju nice t ex, med lite bankörning på basen, passar ju alla typer av hojar faktiskt:tummenupp
lät ju bara så jäkla klockrent! ;)

Gjorde min premiär tur idag! en kort sväng förbi stan och macken : ) var ju tvungen att damma av hojen efter sett så många glida förbi under helgen

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Så sant som det var sagt!
Men faktiskt så har allt annat gått rätt bra..inga större grejer man fått spotta och svära över..förutom att det är så förbannat trångt.

Men helvete vad fint, ja då är det absolut ingen idé att börja gorma själv och bli tokig över när det jävlas. För det gör de jämt när man skruvar, utan undantag...

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Jag springer runt en del på jobbet och passar då på att fota eventuella mc som råkas stå parkerade på området. Några av era hojjar finns säkert med. Mobilkameran är väl inte alltid på topp, men det blir i alla fall en bild.
http://www.racing.gs/ltu/
Det är tidigare än vanligt det börjar synas motorcyklar parkerade där.

_rills_

Guest
Tur att man inte är där så ofta så att skrotet inte behöver förpesta en massa bilder :D

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag springer runt en del på jobbet och passar då på att fota eventuella mc som råkas stå parkerade på området. Några av era hojjar finns säkert med. Mobilkameran är väl inte alltid på topp, men det blir i alla fall en bild.
http://www.racing.gs/ltu/
Det är tidigare än vanligt det börjar synas motorcyklar parkerade där.
Heh, alla 3 hojar jag ägt sen -08 finns med, skoj. :tummenupp

(saknar min gamla DR800 snyft)

Det stod en Yamaha SZR 660 Belgarda där idag med, aldrig sett en sån förut.

Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Rolig ide det där ovan! Kände igen minst 3 hojar.

För övrigt.
Körde in i en kedja som satt fast mellan 2 träd över en mindre väg idag. Det var naturligtvis med jordfräsen men vi kan enas om att det kändes...
Hojen klarade sig bra, i alla fall efter en snabb besiktning. Framlyktan åkte och lite plast.

Själv hamnade jag inte på sjukhus men har ont i kroppen.

Jobbar på laglig väg för att kedjan ska bort och ev ny avspärrning märkas upp.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Rolig ide det där ovan! Kände igen minst 3 hojar.

För övrigt.
Körde in i en kedja som satt fast mellan 2 träd över en mindre väg idag. Det var naturligtvis med jordfräsen men vi kan enas om att det kändes...
Hojen klarade sig bra, i alla fall efter en snabb besiktning. Framlyktan åkte och lite plast.

Var var det någonstans?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Grrr... Förbannad är bara förnamnet! Skönt att du klarade dig OK, Lund. Instämmer i Niklas fråga; Var var det nånstans?

mk

...
Gick med
11 May 2009
Hoj
z750
Någon som "börjat" använda hojen som transport till och från jobb varje dag ? funderar på att börja mot veckan har ju tak över hojen :) less på allt pendlande med buss :(

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Någon som "börjat" använda hojen som transport till och från jobb varje dag ? funderar på att börja mot veckan har ju tak över hojen :) less på allt pendlande med buss :(
Har jobbpendlat med hojen hela veckan, lite grusigt och blött här och var men går finfint. :tummenupp

Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska