Sporthoj Luleå

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Sådär, då var säsongen igång. Skulle bara köra hem hojen från jobbet, men det vart nog en 2-3 mil idag. :yoparty

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
Ja nu är abstinensen hög! Har köpt ny hoj (Superduke -07) och hjälm inför kommande säsong. När är det dags för er övriga? Hojta till så hänger jag på...om jag fått pärlan levererad...

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Måste bara säga att jag kört ca3,5mil terräng idag! Nu fuskar ju jag och befinner mig i skövde och körde inte sporthoj direkt. Men ändå!

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
är det många nya åkare till denna säsong? Många som uppgraderat eller nergraderat hoj? :)
Galen abstinens nu...varit på väg många gånger ner till garaget och spinna igång bettan..snart jävlar!

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
är det många nya åkare till denna säsong? Många som uppgraderat eller nergraderat hoj? :)
Galen abstinens nu...varit på väg många gånger ner till garaget och spinna igång bettan..snart jävlar!

Jag har lagt ut Horneten på Blocket. Är lite sugen på en Honda VFR faktiskt. Jag har varit helt inställd på att KTM 950 Adventure skulle bli min nästa hoj, men det lutar mer och mer åt VFR faktiskt. Någon som provkört den och kan komma med ett kort utlåtande?

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
Någon i Luleå som e haj på el till hojar? Har en KTM Superduke som jag vill installera ett larm på och lämnade uppgiften till Lindroths. De ringde upp och sade att det skulle ta lång tid då det var komplicerat med det larm jag köpt. I och med att de tar 850:-/timme för arbetet så lät jag det vara.

Någon som är villig för en penning kika på om det är genomförbart?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Någon i Luleå som e haj på el till hojar? Har en KTM Superduke som jag vill installera ett larm på och lämnade uppgiften till Lindroths. De ringde upp och sade att det skulle ta lång tid då det var komplicerat med det larm jag köpt. I och med att de tar 850:-/timme för arbetet så lät jag det vara.

Någon som är villig för en penning kika på om det är genomförbart?

Kolla med Tede-77, han kan fixa precis allt:)

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Åhnej! Nu kommer beslutsångesten tillbaka! :gnissla

Har SMC någon avrostning i närheten föresten?

Kollade på SMC:s sida men jag hittade inget där. Det brukar väl vara på Hedenbasen utanför Boden i början av maj. Datumen borde väl komma ut snart.

2003 ingick körning på gokartbanan i avrostningen. Det var roligt...:D

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Härlig skoterledskörning idag!

Idag provade vi om skoterlederna skulle hålla för körning och visst gjorde de det! Det blev en fantastisk dag med ca 10 mil skoterled mellan Luleå och Rosvik.

Mycket blandad körning med släta fina leder på älven och på myrarna medan det var betydligt mer krävande körning inne i skogen där lederna mer liknade tvättbrädor.

Med facit i hand var det nog en av de absolut bästa vinterkörningarna jag gjort!

Nu däckar jag i soffan med en kall!

Slät och fin skoterled

Alternativ parkering

Lågt i tak

Någonstans i Sverige

Vita vidder

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Idag provade vi om skoterlederna skulle hålla för körning och visst gjorde de det! Det blev en fantastisk dag med ca 10 mil skoterled mellan Luleå och Rosvik.

Mycket blandad körning med släta fina leder på älven och på myrarna medan det var betydligt mer krävande körning inne i skogen där lederna mer liknade tvättbrädor.

Med facit i hand var det nog en av de absolut bästa vinterkörningarna jag gjort!

Grymt fint såg det där ut! Jag kanske ska sluta längta efter sommaren och fara ut och köra när det bevisligen går!

För övrigt köpte min kompis en 625a. Vi får väll se om han blir lika nöjd som du.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Grymt fint såg det där ut! Jag kanske ska sluta längta efter sommaren och fara ut och köra när det bevisligen går!

För övrigt köpte min kompis en 625a. Vi får väll se om han blir lika nöjd som du.

Det var grym körning! Tur jag hade guide som hittade, jag har aldrig varit mycket för skoter så jag hittar inte på lederna.

Kul med din kompis. Jag trivs jäkligt bra med min. Ser förresten att du investerat i en XR. Polaren som var med idag kör XR och han är lika nöjd med sin hoj som jag med min.

axelsson_vpg

Guest

Slät och fin skoterled

Alternativ parkering

Lågt i tak

Någonstans i Sverige

Vita vidder

jag var också ute igår med ktm:en en 8-10 mil.. Satan vilket fin före på lederna, man kunde ju köra hur jävla fort som helst, skotrar har ju inte en chans. hehe. bort mot sävast vare lite kört på lederna så där flög man över styret :näsblod

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati