Sporthoj med bottenvrid?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Annars kanske herrn kan titta på en sportig sporttourer? De är designade för att vara mer för att fisköra på gatan, och har därför en mindre toppig effektoptimering.
Eller en hayabusa eller zzr1400? Mosar på bra hela vägen genom registret båda två.
Eller K1300S, det är rätt gott mos hela vägen med den också.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Inget man tar i ryggsäcken, nej, men åtminstone Beemern har låg tyngdpunkt och är relativt sett ganska lätt att kasta omkring. Det är mer hjulbasen som är störande än vikten.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
- TLR:en är ju jäkligt nice, men lär ju inte dyka upp på Blocket va.

Det dyker upp någon då och då. En jävligt schysst blåvit med låga mil var till salu i Stockholmstrakten i somras. Men detta är mer en hoj man köper av nostalgiska skäl än för att den skulle vara bra. Chassit lämnar en del övrigt att önska och även om känslan är "bra bottenvrid" så lämnar den inte mer effekt än en samtida GSX-R 750, ungefär. Suzuki försökte ju själva att introducera den i AMA Superbike, men den blev aldrig ett hot mot någon samtida fyrcylindrig 750.

Du som är Kawafreak borde nog leta efter en 2004-2005 ZX10R...om du kan hitta någon vars ram inte har spruckit sönder...Jag hade aldrig någon sådan, men det fanns 2-3 stycken i trakten. Helt sjuka wheeliemonster...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det dyker upp någon då och då. En jävligt schysst blåvit med låga mil var till salu i Stockholmstrakten i somras. Men detta är mer en hoj man köper av nostalgiska skäl än för att den skulle vara bra. Chassit lämnar en del övrigt att önska och även om känslan är "bra bottenvrid" så lämnar den inte mer effekt än en samtida GSX-R 750, ungefär. Suzuki försökte ju själva att introducera den i AMA Superbike, men den blev aldrig ett hot mot någon samtida fyrcylindrig 750.

Du som är Kawafreak borde nog leta efter en 2004-2005 ZX10R...om du kan hitta någon vars ram inte har spruckit sönder...Jag hade aldrig någon sådan, men det fanns 2-3 stycken i trakten. Helt sjuka wheeliemonster...
- Okey, jag har haft en GSX-R 750 -98 och det vridet i låg- o mellanregister imponerade inte så värst. Kawan där du nämner har jag läst mycket om, och fått uppfattningen att den är skapligt nervös med för stor spis i förhållande till ramen.
Jäkligt spännande hoj, men frågan är om de exemplaren som säljs idag inte är sönderkörda och/eller med wheelie-studsade framgafflar.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Högmilat lik, men du kan ju använda regnumret för att kolla försäkringspriser m.m:

Österrikare:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Högmilat lik, men du kan ju använda regnumret för att kolla försäkringspriser m.m:

Österrikare:

- Den Kawan har jag också noterat på Blocket, men den känns hyfsat osäker ja.

KTM:erna där är i för dyra tycker jag. Tänker mig i så fall något runt 40-60´ SEK.

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Yamaha MT01? Den har bara låga delen av registret och är något av en pråm men jag har ofta varit sugen på en trots det. Vrid och ljud och inte en cruiser.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Yamaha MT01? Den har bara låga delen av registret och är något av en pråm men jag har ofta varit sugen på en trots det. Vrid och ljud och inte en cruiser.
- Den verkar ha vrid ja. Dock tung och inte så race-inpirerad som jag önskar egentligen.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Fast du vill ju ha låg och mellanregister i traktorstuk, då är det ju inte så raceinspirerat? :hihi
- Sukken K5, K6 och tidiga ZX10:an har ju tydligen gott vrid i lägre register OCH är ju hyfsat race:ig, tycker jag, så det finns uppenbarligen några ändå.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
- Sukken K5, K6 och tidiga ZX10:an har ju tydligen gott vrid i lägre register OCH är ju hyfsat race:ig, tycker jag, så det finns uppenbarligen några ändå.
Har du vägarna förbi Enköping är du välkommen att testa min L5. :hihi
Men den är extremt välkammad och lättkörd, och känns inte alls lika dragvillig som den faktiskt är. Den drar bra mycket bättre än min pendlarhoj med v-twin i både låg och mellanregister, men det känns inte så.

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Jag kan prisa B-king om du vill men den är också tung och inte riktigt en sporthoj. Plus att jag har en riktigt stark bias, jag är oktitiskt kär i min och benägen att blunda för baksidorna.

Men den har bra bottenvrid för att sen närmast detonera på högre varv. :yoparty

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
- Den Kawan har jag också noterat på Blocket, men den känns hyfsat osäker ja.

KTM:erna där är i för dyra tycker jag. Tänker mig i så fall något runt 40-60´ SEK.
Håller med dig, RC8R är galet överprisade precis som S1000RR i många fall, runt 100 för en 13-14 år gammal hoj, löjligt.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Håller med dig, RC8R är galet överprisade precis som S1000RR i många fall, runt 100 för en 13-14 år gammal hoj, löjligt.
Men helt fantastiskt för mig som köpte min för 53k. :D

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Kawasaki Ninja ZX-12R
där har du ett monster som drar från nol.
klarar du dra den från nol genom alla växlar på full patte
o du tycker den är slö, då det fan något fel på dej :lol
jag har haft båda zx 10 an o zx 12r o 12an var värst

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...