Sporthoj Piteå

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Är det nån/några som har lust att fara ut och köra i helgen? Det är ju lite trist att köra omkring själv på moppen:) Nåja, trist blir det ju aldrig att köra mc:D
Dom har ju dessutom lovat att det ska bli kanonväder till helgen.
Så är det någon som har lust att fara ut och gasa lite, så kan ni ju skriva här eller nå mig på 070-3309949:)
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag skulle gärna köra en sväng i helgen , men jag jobbar på lördag och åker mot härnösand på söndag så det kan nog bli lite svårt, jag har än inte varit ut med hojen på en riktig sväng.
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Jag skulle gärna köra en sväng i helgen , men jag jobbar på lördag och åker mot härnösand på söndag så det kan nog bli lite svårt, jag har än inte varit ut med hojen på en riktig sväng.



Ja men då är det på tiden att du får en sväng, det är bara att höra av dig så hakar jag på:) . Behöver ju inte vara helg, det går ju på kvällar efter jobbet också. Och snart är det ju semester, fy fan vad härligt:yoparty

Visst har du en dotter som du har varannan vecka, har det för att du berättade det i somras när vi var ut. Är ju i samma sits själv och då blir det ju genast mindre körtid.. Idag far han till sin mor och då blir det lite mer åka, bara att hoppas finvädret håller i sig:)
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jo jag har en dotter, men jag har henne i perioder om två veckor.

Jag kan gärna köra en vanlig kväll ocskå , och som sagt nu börjar det närma sig med semester och ledighet.

Men om det blir nån körning nån kväll så blir det nog skrivet här i tråden.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nån som har numret till Xyron el. JohanH här på sporthoj?
Tänkte fara dit o lasta hojjen men inte lätt att veta vars dem bor utan telenummer o efternamn :huvet
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Måste bara skriva lite om turen jag och tjejen tog igår. Vi hade planerat att ta en liten dagstur, men den blev allt annat än liten.

Vi började med att köra till Arvidsjaur och det gick ju av bara farten, så vi fortsatte till Arjeplog och då tänkte vi att nu är det ju inte så långt kvar till norska gränden. Har alltid drömt om att köra hoj i Norge, men det har aldrig blivit av, tyckt att det varit för långt helt enkelt.
Så vi körde vidare till Norge och det är ingenting som vi ångrar, det är otroligt vackert där.
Har åkt bil där, men det är ju inte i närheten av samma känsla, snacka om att vara nära naturen:)
Jag kan verkligen rekommendera den här svängen, den är dock inte så kort, räknade ut att vi hade kört 76 mil. Man känner sig lite mör idag, men det var det värt.

Ha det bra och kör försiktigt! /Robert
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2980184 Måste bara skriva lite om turen jag och tjejen tog igår. Vi hade planerat att ta en liten dagstur, men den blev allt annat än liten.

Vi började med att köra till Arvidsjaur och det gick ju av bara farten, så vi fortsatte till Arjeplog och då tänkte vi att nu är det ju inte så långt kvar till norska gränden. Har alltid drömt om att köra hoj i Norge, men det har aldrig blivit av, tyckt att det varit för långt helt enkelt.
Så vi körde vidare till Norge och det är ingenting som vi ångrar, det är otroligt vackert där.
Har åkt bil där, men det är ju inte i närheten av samma känsla, snacka om att vara nära naturen:)
Jag kan verkligen rekommendera den här svängen, den är dock inte så kort, räknade ut att vi hade kört 76 mil. Man känner sig lite mör idag, men det var det värt.

Ha det bra och kör försiktigt! /Robert
Härlig tripp, själv har man spenderat dagen på mittsverigebanan samt 45mil hem i bil. Riktigt skoj, synd att man skulle göra ett pingvinglid på slutet bara.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som har nummret till staffan?, han hade clip-ons till salu.
Tänkte se om de passar, eller om du läser detta själv staffan. Ring mig!

070 263 87 90


----Edit-----


Någon som är sugen på en onsdagskörning?
Bara jag får tag på staffan och nya clip-on´s så är jag på :tummenupp
 
Last edited:

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Någon som har nummret till staffan?, han hade clip-ons till salu.
Tänkte se om de passar, eller om du läser detta själv staffan. Ring mig!

070 263 87 90


----Edit-----


Någon som är sugen på en onsdagskörning?
Bara jag får tag på staffan och nya clip-on´s så är jag på :tummenupp

Hinner du få ihop hojen?

Med tanke på hur hojen uppför sig med dig på så kanske strypningarna skulle vara bra, eller en tankväska med 50 kg i :D :D
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2988163 Aj då, gick det bra med dig och hojen eller?
Jodå, bägge är i körbart skick igen. Enda som är kvar att göra är att skruva dit backspeglarna. Jobbar idag (fredag) och imorgon lördag. Men sedan är jag ledig hela veckan och mycket sugen på att köra hoj!

Edit: Jag funderar på att dra till mo-i-rana den 10-13e juli. Någon som är sugen att följa med?
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Jodå, bägge är i körbart skick igen. Enda som är kvar att göra är att skruva dit backspeglarna. Jobbar idag (fredag) och imorgon lördag. Men sedan är jag ledig hela veckan och mycket sugen på att köra hoj!





Det var ju bra att ni båda är ok:tummenupp Hämtade min son idag, så det blir nog inte så mycket mc för egen del den kommande veckan. Men veckan efter är i alla fall jag på, får semester då:)
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Dags för er att boka in körning ner till Ske-å Tisdag den 19/6 blir en långväng och vi kommer att starta från klubben vid 18:00 så se till o får ihop lite folk nu. :tummenupp
 
Last edited:

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
R1 touring

Jaha, då har man tourat runt på R1an och det har gått riktigt bra. Visst blir man lite mör och speciellt när det går långsamt genom städer bakom bilar som inte hittar gaspedalen vid rödljus blir det tröttsamt. Snål är cykeln också, lite drygt 0.52 vid "lagom" landsvägstempo.

Jag har alltså kört till Göteborg fram och tillbaka och det har väl blivit ca 230 mil efter bankörningen på Mittsverigebanan i måndags. En liten uppladdning inför Tyskland om en månad.

Touringbutiken samt Bike i Trollhättan fick sig varsitt besök också vilket var trevligt. Inhandlade glass och dricka i touringbutiken :) Sen att man fick se lite Electric Banana Band live på Liseberg var ju en jättebonus :tungan

Hej hopp!
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
:) :)
Jaha, då har man tourat runt på R1an och det har gått riktigt bra. Visst blir man lite mör och speciellt när det går långsamt genom städer bakom bilar som inte hittar gaspedalen vid rödljus blir det tröttsamt. Snål är cykeln också, lite drygt 0.52 vid "lagom" landsvägstempo.

Jag har alltså kört till Göteborg fram och tillbaka och det har väl blivit ca 230 mil efter bankörningen på Mittsverigebanan i måndags. En liten uppladdning inför Tyskland om en månad.

Touringbutiken samt Bike i Trollhättan fick sig varsitt besök också vilket var trevligt. Inhandlade glass och dricka i touringbutiken :) Sen att man fick se lite Electric Banana Band live på Liseberg var ju en jättebonus :tungan

Hej hopp!



Oj då, och jag som tyckte min norgesväng var lång:D Det måste ju ha varit rätt tufft med en R1:a, kör ju Busa själv o det är ju mer touring än vad din är.
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Bänkning av Ninjan

svängde förbi turbovägen idag och bänkade ninjan, kul att se vad den ger på slangen samt att jag fick lamdamätning för att kolla blandningen. 101.8 hk och 63Nm är jag mkt nöjd med, det e ju "bara" 110hk i motorn enl pappret. :tummenupp
 

Bifogat

  • bänkning.JPG
    bänkning.JPG
    90.7 KB · Visningar: 86

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2997852 svängde förbi turbovägen idag och bänkade ninjan, kul att se vad den ger på slangen samt att jag fick lamdamätning för att kolla blandningen. 101.8 hk och 63Nm är jag mkt nöjd med, det e ju "bara" 110hk i motorn enl pappret. :tummenupp
Och inte hörde du av dig när du skulle dit? Fast du kanske var upptagen med att baka kubbar :D

102hk på hjulet när du har 110 ur motorn är riktigt fint :tummenupp
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Och inte hörde du av dig när du skulle dit? Fast du kanske var upptagen med att baka kubbar :D

102hk på hjulet när du har 110 ur motorn är riktigt fint :tummenupp

Sorry! men jag slutade jobbet 15 och de stänger 16 på mcxpress så jag ringde och frågade om de hade tid innan de stängde och han sa att om jag snabbade mig dit så, det gjorde jag :D
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som är sugen på att köra lite båge i eftermiddag?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top