Sporthoj Piteå

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Vi måste ju åka ut och köra nån dag så att man får se din nya hoj.

Jag måste byta blinkers bak på min snart, ska besikta den , tror inte att den går igenom med de blinkers som jag har nu, jag saknar skyltbelysning ocskå.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jo köra en sväng skulle vara trevligt, var ut till mc-express idag men det var kallt att köra. Dessutom ska det bli ännu kallare över helgen.. :gnissla

Passade på att bänka hojjen också, vart riktigt nöjd med resultatet :yoparty

161,81hk på första bänkningen och 165,95 på andra bänkningen.
Sen ett papper med bägge graferna. Har köpt en växelindikator med inbyggd aTRE, så jag försökte se skillnad på kurvorna på 3ans växel. (innan första växlingen) men när jag hade TREN aktiverad fick jag t.o.m lite lägre kurva. Aja kul med växelindikator iaf :rolleyes:

Edit: Tren var avslagen på första körningen och påslagen (simulerade 5ans växel) på andra körningen.
 

Bifogat

  • IMAG2016,55.JPG
    IMAG2016,55.JPG
    95.1 KB · Visningar: 79
  • IMAG2017,55.JPG
    IMAG2017,55.JPG
    92.4 KB · Visningar: 73
  • IMAG2019,55.JPG
    IMAG2019,55.JPG
    95.4 KB · Visningar: 80

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Nu måste jag fila ekrarna på min hornet så att jag får lite mer att åka med,, men jag får nog fila en hel del om jag ska få 160 hk.

Jag har bytt bromshandtag idag som jag har varit så duktig och brytit av,,
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Idag blev jag åter Hayabusaägare:) Har saknat den sen dagen jag sålde den. Hade En Blackbird i fjol, inget fel på den hojen, men den är lite karaktärslös i jämförelse med Busen. Köpte Hondan mycket pga den "snällare" körställningen..
Det roliga med det här är att Busen är den jag hade förut, innan jag köpte Blackbirden:)
Killen som köpte den utav mig hade den ute nu på Blocket, så jag skyndade mig att sälja Birden. När det var gjort så var det bara att handla! Visste ju vad det var för hoj och vad som var gjort på den. Den är i ett mycket bra skick o så tycker jag att färgkombinationen blå-silver är snygg..

Mvh Robert, numera en riktigt lycklig hojägare!

Ps hänger gärna med på hojsvängar i sommar:)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2901892 Idag blev jag åter Hayabusaägare:) Har saknat den sen dagen jag sålde den. Hade En Blackbird i fjol, inget fel på den hojen, men den är lite karaktärslös i jämförelse med Busen. Köpte Hondan mycket pga den "snällare" körställningen..
Det roliga med det här är att Busen är den jag hade förut, innan jag köpte Blackbirden:)
Killen som köpte den utav mig hade den ute nu på Blocket, så jag skyndade mig att sälja Birden. När det var gjort så var det bara att handla! Visste ju vad det var för hoj och vad som var gjort på den. Den är i ett mycket bra skick o så tycker jag att färgkombinationen blå-silver är snygg..

Mvh Robert, numera en riktigt lycklig hojägare!

Ps hänger gärna med på hojsvängar i sommar:)
Grattis!
Nä du får inte följa med, då blir man ju ifrånkörd :p

Skulle vara trevligt med en tur här frammöver när det slutar att blåsa så förbannat..
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Grattis!
Nä du får inte följa med, då blir man ju ifrånkörd :p

Skulle vara trevligt med en tur här frammöver när det slutar att blåsa så förbannat..



Jag kör så lugnt och sansat, så du behöver inte vara rädd för att bli frånkörd:)
Jo, jag hakar gärna med på nån tur framöver, det skulle vara jäkligt kul. Men det får gärna bli lite varmare. Idag var det ändå rätt härligt att köra (körde hem pärlan från Piteå idag), förutom blåsten då. Men solen värmde ändå hyfsat skönt
 

Gudfadern

Sluta bromsa
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha Fs 1 Original 1981
Piteå

Tjenare. flyttade upp till Piteå från sthlm förra sommaren, har äntligen skaffat en hoj igen. Hur är det med åkandet här uppe? Är det samling nån viss dag, tid plats? ( är det som resten av landet onsdagar som gäller?) Åker gärna lite hoj om det passar med arbetet, hör gärna av er.....

Att gasa är en upplevelse, bromsa ett misstag......
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag kör så lugnt och sansat, så du behöver inte vara rädd för att bli frånkörd:)
Jo, jag hakar gärna med på nån tur framöver, det skulle vara jäkligt kul. Men det får gärna bli lite varmare. Idag var det ändå rätt härligt att köra (körde hem pärlan från Piteå idag), förutom blåsten då. Men solen värmde ändå hyfsat skönt


Visst var du med oss och körde förra sommaren med blackbirden?

fan ocskå , här kommer dom med busor och gsxr 1000 .. jag måste fila massor på min hornet för att hänga på..:rolleyes:

Tjenare. flyttade upp till Piteå från sthlm förra sommaren, har äntligen skaffat en hoj igen. Hur är det med åkandet här uppe? Är det samling nån viss dag, tid plats? ( är det som resten av landet onsdagar som gäller?) Åker gärna lite hoj om det passar med arbetet, hör gärna av er.....

Att gasa är en upplevelse, bromsa ett misstag......

VI brukar samlas på Jet, håll utkik här i tråden ska vi ut och köra så är ju själklart att du ska hänga på.
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2905583 Visst var du med oss och körde förra sommaren med blackbirden?

fan ocskå , här kommer dom med busor och gsxr 1000 .. jag måste fila massor på min hornet för att hänga på..:rolleyes:



VI brukar samlas på Jet, håll utkik här i tråden ska vi ut och köra så är ju själklart att du ska hänga på.
Bara plana toppen på garagegolvet så är du med i fighten! :yoparty
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Bara plana toppen på garagegolvet så är du med i fighten! :yoparty


Japp så blir, det går ut och river lös den nu och planar den mot plattorna här ute... det funkade ju på moppen så,,, :tummenupp


Jag kom just in från lite mekande, har satt dit orginal skylthållare med tillhörande jätteblinkers, snyggt som fan blev det inte, ska besikta.

Kanske inte världens snyggaste som jag har med mina blinkers som annars inte syns, me det är fan så mycket snyggare än orginalflärpen där bak, ,
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
Visst var du med oss och körde förra sommaren med blackbirden?

fan ocskå , här kommer dom med busor och gsxr 1000 .. jag måste fila massor på min hornet för att hänga på..:rolleyes:



Jo, det var jag som följde i somras:) Och som sagt så är jag gärna med på fler svängar.
Var ute en sväng i kväll och körde och jag måste erkänna att prestandaskillnaden från Birden är minst sagt kännbar.
Jag kom på mig själv med att le i hjälmen när jag körde, det var länge sen det kändes så här kul med mc.. Tänk att ett hojbyte kan göra så mycket:)
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Ingen som kör motard i pite på detta forumet?

Måste handla mej en nu! Men så köpte man en bil j*vul så man får väll vänta tills man har lite ekonomi igen.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Visst var du med oss och körde förra sommaren med blackbirden?

fan ocskå , här kommer dom med busor och gsxr 1000 .. jag måste fila massor på min hornet för att hänga på..:rolleyes:



Jo, det var jag som följde i somras:) Och som sagt så är jag gärna med på fler svängar.
Var ute en sväng i kväll och körde och jag måste erkänna att prestandaskillnaden från Birden är minst sagt kännbar.
Jag kom på mig själv med att le i hjälmen när jag körde, det var länge sen det kändes så här kul med mc.. Tänk att ett hojbyte kan göra så mycket:)


Det låter ju bra att du är nöjd med din nygamla hoj ,, vädret börjar ju se bättre ut nu så vi får ta och styra upp nåt snart.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Var och besiktade idag, så nu fattas det bara att vi åker ut och gasar lite.

Harry haffa var och besiktade sin BMW också, tyvärr så gick den igenom.
Jag sa åt han att jag hoppas att vi slipper ses i sommar, han sa bara du är nykter och har körkortet med dig så är det lungt,, så alltså är det fri fart som gäller i sommar ,bara man är nykter och har körkortet med sig :tummenupp
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
Var och besiktade idag, så nu fattas det bara att vi åker ut och gasar lite.

Harry haffa var och besiktade sin BMW också, tyvärr så gick den igenom.
Jag sa åt han att jag hoppas att vi slipper ses i sommar, han sa bara du är nykter och har körkortet med dig så är det lungt,, så alltså är det fri fart som gäller i sommar ,bara man är nykter och har körkortet med sig :tummenupp

Fin kommentar av grisen:tummenupp

Var också och besiktade gammel fightern idag. en tumme på den med:tummenupp
hade väl tänkt hänga med ut nån sväng jag med, om det är går för sig?
Blir det nå i helgen?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag kan följa en sväng i helgen

Någon som har tänkt köra 1a maj rundan?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top