Sporthoj Piteå

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Olycksfallsförsäkring

Kolla över era Personförsäkringar innan ni åker bana. Ej säkert att trafikförsäkringen gäller på bana, alt kolla med ert Försäkringsbolag.

Bankörningen sker helt på egen risk.
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Nu har jag skaffat ny ljudämpare, blev ett Jardine RT-One Oval i titan. snyggt och det kommer säkert låta bra oxå. skulle sitta fint med krashpuckar på hojjen men det finns tydligen inga bra ställen att skruva fast dem på, så det verkar inte finnas färdiga till min årsmodell. kanske får investera i krashkåpor...
 

Bifogat

  • 18-3103-443-02.jpg
    18-3103-443-02.jpg
    59.6 KB · Visningar: 69

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ser mkt fint ut!
Börjar längta nått till sommaren?... jag har abstinens så det heter duga.
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Ser mkt fint ut!
Börjar längta nått till sommaren?... jag har abstinens så det heter duga.

men tror du... jag har kollat till hojen 2ggr på en vecka nu. :D längtar efter premiären! har henne i ett kallföråd och det har ju varit ganska kallt i veckan. kommer att ta in hojjarna (min&farsans) i varmgarage i mars då blir det att pyssla om henne.:tummenupp har anmält mig till en av SMC kurserna på mittsverigebanan oxå, hoppas på att kunna få premiereduktion. den 26/5 tror jag att det var. då får man ju känna på banan innan 4e juni körningen
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
men tror du... jag har kollat till hojen 2ggr på en vecka nu. :D längtar efter premiären! har henne i ett kallföråd och det har ju varit ganska kallt i veckan. kommer att ta in hojjarna (min&farsans) i varmgarage i mars då blir det att pyssla om henne.:tummenupp har anmält mig till en av SMC kurserna på mittsverigebanan oxå, hoppas på att kunna få premiereduktion. den 26/5 tror jag att det var. då får man ju känna på banan innan 4e juni körningen

Blir det att stanna där nere då till den 4e juni körningen? Det är väll bara helgen innan SMC körningen är? Tror jag ska ta det lugnt med SMC körningarna iår, de kommer gnälla på att jag inte har reggat om mcn till 25kw. Så det blir att "övningsköra" på tung i sommar sen mer bankörning till nästa sommar, får tung i augusti..

Kom precis från garaget nu, har bråkat med racebakdelen. Lutar åt att jag skiter i den, och kör med original. Kanske inte blir det snyggaste men det fungerar iaf..
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som hunnit köra än?, är torrt på vägarna.. Om det inte vore för att jag skulle jobba i helgen så skulle jag nog tagit en sväng..:)
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Någon som hunnit köra än?, är torrt på vägarna.. Om det inte vore för att jag skulle jobba i helgen så skulle jag nog tagit en sväng..:)

nej inte ännu.. men e gode sugen, tog in den och starta upp med nya dämparn på. lät gött som faen. det ska vara mkt bra väder om jag ska ställa på före 1a maj. vill inte betala försäkringspremie för att kanske ha bra körväder.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2835195 nej inte ännu.. men e gode sugen, tog in den och starta upp med nya dämparn på. lät gött som faen. det ska vara mkt bra väder om jag ska ställa på före 1a maj. vill inte betala försäkringspremie för att kanske ha bra körväder.
1a MAJ??? Förra året körde jag från mitten av april... jag hade planerat att ta premiären den 1a april sen får jag se om man fortsätter att köra. Men ½ april ska gå att köra iaf..
 

maximumspeed

Medlem
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Ingen för tillfället
1a MAJ??? Förra året körde jag från mitten av april... jag hade planerat att ta premiären den 1a april sen får jag se om man fortsätter att köra. Men ½ april ska gå att köra iaf..

jo du har nog rätt! :tuttar
jag såg faktiskt en hoj i går vid 17 tiden vid jet korsningen
men så kåt e inte jag, ingen ide att ställa på föränn vägarna är fri från grus
men som sagt snart e de dags....
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Nu börjar det vara dags för årets premiär. ska i med batteriet imorgon , så nu är det nära.

Men det är nog än ett tag kvar innan man kan börja köra på riktigt, men en och annan hoj har tinat fram så smått.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Hjälpte precis polaren att lyfta i sin motor i sin r1a efter genomgång, det är kul var murphy kan ställa till med. Allt gick klockrent, till och med installerat turbo koppling på den. Fram tills vi var nästan klara och skulle provstarta den, neutral lampan lös inte. Tog 3h där vi slitit vårat hår och svurit och provat oss fram tills vi hittade en liten jordkabel som hade lossnat... :mad:
Men nu funkar det iaf! :tungan Vi var även förbi marklund och köpte de hårdare kopplingsfjädrarna och hande hade precis varit ute och provat en busa turbo med 315hk..:yoparty

Imorgon blir det att fara och skruva ihop sin egen betta för en provtur :tummenupp
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Det börjar tina fram en och annan testförare nu.

Jag har gjort premiärtur idag, blev en mil ungefär,, roligt var det,, men det var lite slirigt..
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Det börjar tina fram en och annan testförare nu.

Jag har gjort premiärtur idag, blev en mil ungefär,, roligt var det,, men det var lite slirigt..
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det börjar tina fram en och annan testförare nu.

Jag har gjort premiärtur idag, blev en mil ungefär,, roligt var det,, men det var lite slirigt..

Var ut en sväng nyss, blev bara någon km..
Men satan i gatan.. när man har kört 740 hela vintern så var det ett sjuuuukt drag i gixxern. Snudd på att man blir rädd när man krämar på :yoparty
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Var ut en sväng nyss, blev bara någon km..
Men satan i gatan.. när man har kört 740 hela vintern så var det ett sjuuuukt drag i gixxern. Snudd på att man blir rädd när man krämar på :yoparty

låter härligt, själv så kan man inte ta en provtur ännu, då vägarna där hojen står är det fortfarande is och slask :mad: men nästa vecka borde det inte vara ngt problem. om vädret håller i sig så blir det nog att ställa på tidigare än jag först tänkt mig.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Xyron , gick gixxern bra då?...

Det dumma med det här är att jag redan nu vill ha en annan hoj ,, med mera motor. men jag gillar min , det skulle ha varit mera drag i den bara.

Sen så börjar det blir tråkigt att försäkra skiten ocskå.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top