Sporthoj Piteå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2848150 Xyron , gick gixxern bra då?...

Det dumma med det här är att jag redan nu vill ha en annan hoj ,, med mera motor. men jag gillar min , det skulle ha varit mera drag i den bara.

Sen så börjar det blir tråkigt att försäkra skiten ocskå.
Jo den gick riktigt bra, ska köra en ordentlig sväng imorrn.
Fick ditt mms, blev lite avundsjuk.. satt hemma och degade i soffan.
 

crille32

Livet börjar vid 200km/h
Gick med
14 Mar 2007
Ort
piteå
Hoj
Yamaha R1 (Såld)
Hjälpte precis polaren att lyfta i sin motor i sin r1a efter genomgång, det är kul var murphy kan ställa till med. Allt gick klockrent, till och med installerat turbo koppling på den. Fram tills vi var nästan klara och skulle provstarta den, neutral lampan lös inte. Tog 3h där vi slitit vårat hår och svurit och provat oss fram tills vi hittade en liten jordkabel som hade lossnat... :mad:
Men nu funkar det iaf! :tungan Vi var även förbi marklund och köpte de hårdare kopplingsfjädrarna och hande hade precis varit ute och provat en busa turbo med 315hk..:yoparty

Imorgon blir det att fara och skruva ihop sin egen betta för en provtur :tummenupp

Hej alla :) jag är ny hära och polaren som xyron pratar om med lite svårigheter att komma överens med murphy :huvet . Trode jag skulle ge upp innan jag hittade jord kabeln.
Men nu funkar den så det är bara tuta å köra. Ska bli kul att kunna ta en sväng bara vägarna torka upp nu så man får börja med körkortet oxå :) men först blir det testbänken för rettan :p så man vet vad man har att leka med.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jo den gick riktigt bra, ska köra en ordentlig sväng imorrn.
Fick ditt mms, blev lite avundsjuk.. satt hemma och degade i soffan.

Hehe,, det förstår jag att du blev.. jag var bara tvungen att köra en sväng, jag fick slita den igenom lite snö och över en massa is för att få fram den , men det var det värt.

Sitter och kollar på hojar på blocket,, det finns ju några man skulle kunna tänka sig.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2849760 Hehe,, det förstår jag att du blev.. jag var bara tvungen att köra en sväng, jag fick slita den igenom lite snö och över en massa is för att få fram den , men det var det värt.

Sitter och kollar på hojar på blocket,, det finns ju några man skulle kunna tänka sig.
Då är det bara att vänta tills det blir onsdag så tar vi en onsdagskörning :D

Har kört nästan 10mil idag, hojjen har nu passerat 800mil :)
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Då är det bara att vänta tills det blir onsdag så tar vi en onsdagskörning :D

Har kört nästan 10mil idag, hojjen har nu passerat 800mil :)


Fyyy säg inte så , 10 mil,, jag vill ocskå ut och köra.

Jag sittero och glor på blocket för att se vad man kan få för runt 50k .
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Så här i kalla och blåsiga vårtider känns det lite långt till säsongen drar igång på allvar men man måste ju tänka framåt. Ett mål jag har för sommaren är att åka ner till Nürburgring i mitten av Juli (går på långledigt 7 Juli). Nån som vill haka på?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2864043 Så här i kalla och blåsiga vårtider känns det lite långt till säsongen drar igång på allvar men man måste ju tänka framåt. Ett mål jag har för sommaren är att åka ner till Nürburgring i mitten av Juli (går på långledigt 7 Juli). Nån som vill haka på?
Fan vad sugen jag blev.. Ska kolla upp hur jag jobbar.
Hur länge blir det i så fall?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som är sugen på att köra en sväng till helgen, ser lovande ut enligt väderleksrapporterna.. 15 grader varmt både lördag och söndag.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
12 grader varmt dock lite blåsigt, ingen som är sugen på en kortare sväng?
Såg en r1a på vägen hem med bilen, så nu ska jag ut och köra en sväng jag också. Ring om ni vill haka på 070 - 263 87 90
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Den tid det tar, dock max 15 dagar eftersom jag har ledigt 16.5 ;) Men det tar väl minst tre dagar att köra ner och väl på plats vill jag nog vara åtminstone tre dagar.

Jag har ett restips åk till Göteborg på 1 dag sedan färja till Kiel över natten sedan är det en snabb tripp till Ringen det är ca 50 mil från Kiel ner till Nurburgring!!!! Jag gjorde den trippen för 2 år sedan perfekt att åka färja över natten och man slipper stor del av Sverige också!!!! Det är en höjdartripp!!!!!!!!
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
12 grader varmt dock lite blåsigt, ingen som är sugen på en kortare sväng?
Såg en r1a på vägen hem med bilen, så nu ska jag ut och köra en sväng jag också. Ring om ni vill haka på 070 - 263 87 90

hade gärna hakat på. men hojen är inte besiktad:huvet
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Jag hade gärna hakat på , men jag är bakis som f-n och så har jag min dotter här ocskå,, och hon är lite för liten för att hänga med ut och åka än, men till veckan kan jag haka på.
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Om någon ska ut imorrn så är jag på, vid 12-13 tiden.

jag ställde på idag och körde ca 7mil. jag är nog på att ta en liten sväng imorrn, 13 tiden skulle passa bra. nya hojen är betydligt härligare att köra än gammeln. :) inte helt oväntat iofs.
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Har varit ut en liten sväng idag,, men fy faan va sand det är överallt, dags att dom böjar sopa nu, fast det är väl besparingar med det ocskå.

Sen så har jag klantat mig och brytit av bromshandtaget,,:huvet
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Pust.. då var man hemkommen från garaget efter lite modifikationer.
Vart inbyggda blinkers fram och miniblinkers bak.
Bytte tillbaka till bolt-on röret jag hade så nu låter det som en motorcykel igen! Hade monterat original röret för besiktningen, och med det på låter den som en symaskin..
Vart lite brottom på slutet men fick dit växelindikatorn med inbyggd aTRE, får testa senar i veckan om det vart någon skillnad...

Så nu när man äntligen har hunnit sätta sig ner... är det bara att fara iväg på jobbet. Börjar om 30min :huvet
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top