Sporthoj Piteå

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
_________________
Xyron skrev:
2662647 Då var man utan mc.., har jobbat från 21.00 -> 06.00
Sedan hållt på med hojjen och sålt den. Nu ska jag fan gå och lägga mig!
Sa jag att jag började om 18.00 ikväll :huvet

Hej på dig!!

Det är tjejen till en klasskompis till mig som köpt R6:an av dig.
Vad blir det för hoj för dig nu då?
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Xyron skrev:
2662647 Då var man utan mc.., har jobbat från 21.00 -> 06.00
Sedan hållt på med hojjen och sålt den. Nu ska jag fan gå och lägga mig!
Sa jag att jag började om 18.00 ikväll :huvet

Va fan säger du , se till att handla en annan hoj nu innan sommaren.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2wheelsRlife skrev:
2662661 Hej på dig!!

Det är tjejen till en klasskompis till mig som köpt R6:an av dig.
Vad blir det för hoj för dig nu då?

Jo han sa det, hoppas de (hon) trivs bra med hojjen nu bara.

Piteå skrev:
2662795 Va fan säger du , se till att handla en annan hoj nu innan sommaren.

Men jag hade ju tänkt åka bakpå dig! :rolleyes:
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Förresten, passa på att anmäla er: Intresselista Kemora 2007 (12maj-13maj).
Ligger under uppladdning kemora tråden, skulle vara bra om vi blev ett par st som kan sammåka dit!

(Jag har släp med kåpa som rymmer 3-4-5 hojjar, dock bara en sur gammal 740 så gärna någon annans bil.)
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Xyron skrev:
2662647 Då var man utan mc.., har jobbat från 21.00 -> 06.00
Sedan hållt på med hojjen och sålt den. Nu ska jag fan gå och lägga mig!
Sa jag att jag började om 18.00 ikväll :huvet




så mkt som du jobbar så blir det väl en -07a :D köp en till vinterpris!! om du väntar till våren hinner du ju göra av med pengar på annat. vad fick du för den? jag gissar på 40k :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
JohanH skrev:
2664486 så mkt som du jobbar så blir det väl en -07a :D köp en till vinterpris!! om du väntar till våren hinner du ju göra av med pengar på annat. vad fick du för den? jag gissar på 40k :)

Fick bara 41k, men vad kan man vänta sig runt jul..
Njae vette tusan på en 07a, ska och kolla på en 00a till veckan.

Edit: Sa jag att jag är på jobbet nu? :gnissla
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Xyron skrev:
2664489 Fick bara 41k, men vad kan man vänta sig runt jul..
Njae vette tusan på en 07a, ska och kolla på en 00a till veckan.

Edit: Sa jag att jag är på jobbet nu? :gnissla


vad för ngn 00a? hur mkt har du tänkt gå upp i prisklass? komihåg att du ska ha råd att försäkra oxå, :gnissla

jag vill ha pengar så att jag jan börja köpa lite saker till min nya älskling!
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Xyron skrev:
2665073 Jamen då äre ju lugnt, se till att få den besiktigad nu bara. Så det inte blir som sist :D


Den ska besiktas,, ska bara få igång den först, :gnissla så sen är det bara att låna.
 

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Piteå
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Måste ju gratulera till den nya hojen Johan, den såg riktigt trevlig ut!!

Vad har du Xyron skaffat då? Verkar som att man blir jättesist till sommaren..

Har ni sett reportaget i mc nytt om Daniels caferacer?? Daniel är han med den gröna yamaha fightern..

Som sagt ha en god jul...!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
God Jul på er alla!

Angående funderingar på mc så har jag börjat tvivla lite nu. Har varit och kollat på en Gsxr 750 -00a. Den är i mycket bra skick, men det känns som att det inte var någon mening med att byta från r6an då. Som så liten skillnad.., nästan samma årsmod och inte mkt effektskillnad. Så har börjat titta på nyare 750cc men de blir så dyra. 1000cc gixxrarna är nästan billigare. Så vi får väll se vad det blir.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Xyron skrev:
2675884 God Jul på er alla!

Angående funderingar på mc så har jag börjat tvivla lite nu. Har varit och kollat på en Gsxr 750 -00a. Den är i mycket bra skick, men det känns som att det inte var någon mening med att byta från r6an då. Som så liten skillnad.., nästan samma årsmod och inte mkt effektskillnad. Så har börjat titta på nyare 750cc men de blir så dyra. 1000cc gixxrarna är nästan billigare. Så vi får väll se vad det blir.

Köp nu min :tummenupp
Skulle inte effekten räcka så är det jhu bara dit med turbo :yoparty Pirre har säkert nå jul pris.:)
Själv tyckte jag det var stor skillnad mot min och en r6:a iofs en -98 men kanske gick den bara dåligt eller nått.. Men jag är nog fel man att bedöma när man bara snabb testa r6:an.
Hoppas du hittar det du vill ha iaf.
God jul och gott nytt år.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
JOFA skrev:
2677828 Köp nu min :tummenupp ...

Vilken fin hoj Du verkar ha:tummenupp . Xyron - Jag vet inte vad Du testat, men mina intryck från de litersbågar jag provat är att dom blir lite klumpigare än 600 ellr Gixx 750... Störst skillnad i effekt upplevs dessutom i spannet över 180 km/h där sexhundran börjar "ta emot"...

Om jag inte missminner mig är dessutom Gixx 750 begåvad med ca 140 hk, vilket är en viss skillnad det också...

Jaja - lycka till med Ditt val, God fortsättning på Er!

Ha de!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
roffe_s skrev:
2678079 Vilken fin hoj Du verkar ha:tummenupp . Xyron - Jag vet inte vad Du testat, men mina intryck från de litersbågar jag provat är att dom blir lite klumpigare än 600 ellr Gixx 750... Störst skillnad i effekt upplevs dessutom i spannet över 180 km/h där sexhundran börjar "ta emot"...

Om jag inte missminner mig är dessutom Gixx 750 begåvad med ca 140 hk, vilket är en viss skillnad det också...

Jaja - lycka till med Ditt val, God fortsättning på Er!

Ha de!

Lite klumpigare det förstår man, mer roterande massa och mer massa i överlag.
Det är just det, kommer köra ett par bandagar i sommar. Efter det är det ju mest gatkörning, det är då man gärna vill slippa ligga och växla hela tiden som det blir på en 600cc. Händer inget upp till 8k rpm och där exploderar det. Därför jag hade tänkt kliva upp på en 750cc eller större. Frågan är hur mkt "mindre man behöver växla" om ni förstår vad jag menar. Såg en gixxer 1000 -03a med krashkåpor och under 1000mil som man kan få för 65k. Medans en gixxer 750 -00a ligger på 55k. Inte speciellt jättestort kliv upp där mellan(priset). Eftersom hojjarna blir lättare och lättare och mer "lättkörda" desto nyare de blir. Så hur "klumpig" blir ex. en gixxer 1000 -03 jämfört med 750 -00.

Dock vill man inte tala om försäkringen på 03an.. :gnissla

Slutliga frågan är väll egentligen, hur himmla stor skillnad är det mellan gixxern och r6an.. kommer man ångra att man inte köpte en liters maskin eller kommer man bli nöjd.:confused:
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Xyron skrev:
2678211 Lite klumpigare det förstår man, mer roterande massa och mer massa i överlag.
Det är just det, kommer köra ett par bandagar i sommar. Efter det är det ju mest gatkörning, det är då man gärna vill slippa ligga och växla hela tiden som det blir på en 600cc. Händer inget upp till 8k rpm och där exploderar det. Därför jag hade tänkt kliva upp på en 750cc eller större. Frågan är hur mkt "mindre man behöver växla" om ni förstår vad jag menar. Såg en gixxer 1000 -03a med krashkåpor och under 1000mil som man kan få för 65k. Medans en gixxer 750 -00a ligger på 55k. Inte speciellt jättestort kliv upp där mellan(priset). Eftersom hojjarna blir lättare och lättare och mer "lättkörda" desto nyare de blir. Så hur "klumpig" blir ex. en gixxer 1000 -03 jämfört med 750 -00.

Dock vill man inte tala om försäkringen på 03an.. :gnissla

Slutliga frågan är väll egentligen, hur himmla stor skillnad är det mellan gixxern och r6an.. kommer man ångra att man inte köpte en liters maskin eller kommer man bli nöjd.:confused:

Jag själv hade tänkt köpa en 1000 gixxer först men blev avråd av flera som haft både 750 och 1000. Dom tyckte att effektskillnaden var liten och att 1000 blev betydligt klumpigare.
Det jag upplevde mesta skillnaden på r6 till gixxer 750 var just vridet. 600 blir så känslig på låga varv medans 750 drar rätt bra.
Jag skulle alldrig byta om det inte var för att jag fått lite prob med ryggen efter allt cross körande. Sen kör jag bara korta vändor och alldrig längre sträckor och dom lungna turer jag och gumman kör så är det rätt onödigt med en sporthoj som bara vill fortare och fortare.
Bara man inte själv blir besviken när man byter.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
JOFA skrev:
2678337 Jag själv hade tänkt köpa en 1000 gixxer först men blev avråd av flera som haft både 750 och 1000. Dom tyckte att effektskillnaden var liten och att 1000 blev betydligt klumpigare.
Det jag upplevde mesta skillnaden på r6 till gixxer 750 var just vridet. 600 blir så känslig på låga varv medans 750 drar rätt bra.
Jag skulle alldrig byta om det inte var för att jag fått lite prob med ryggen efter allt cross körande. Sen kör jag bara korta vändor och alldrig längre sträckor och dom lungna turer jag och gumman kör så är det rätt onödigt med en sporthoj som bara vill fortare och fortare.
Bara man inte själv blir besviken när man byter.

Jo det är ju det, man kommer ju inte kunna prova innan man köper. För inte orkar jag vänta tills handlarna börjar plocka fram sina hojjar. Sedan hur stor kommer skillnaden bli mellan r6an -> 750in eller 750in -> 1000.

Jag lade iaf upp en tråd under mc-relaterat, får väll se vad man får för tips.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Xyron skrev:
2678343 Jo det är ju det, man kommer ju inte kunna prova innan man köper. För inte orkar jag vänta tills handlarna börjar plocka fram sina hojjar. Sedan hur stor kommer skillnaden bli mellan r6an -> 750in eller 750in -> 1000.

Jag lade iaf upp en tråd under mc-relaterat, får väll se vad man får för tips.

Smart :tummenupp
Är grymt nöjd med den jag har så jag tror inte du kommer bli besviken vilken du än köper!
Men min står kvar än så länge så är du sugen bara slå en pling.

roffe_s skrev:
2678079 Vilken fin hoj Du verkar ha:tummenupp

Glömde jhu säga tack! :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Top