2678211 Lite klumpigare det förstår man, mer roterande massa och mer massa i överlag.
Det är just det, kommer köra ett par bandagar i sommar. Efter det är det ju mest gatkörning, det är då man gärna vill slippa ligga och växla hela tiden som det blir på en 600cc. Händer inget upp till 8k rpm och där exploderar det. Därför jag hade tänkt kliva upp på en 750cc eller större. Frågan är hur mkt "mindre man behöver växla" om ni förstår vad jag menar. Såg en gixxer 1000 -03a med krashkåpor och under 1000mil som man kan få för 65k. Medans en gixxer 750 -00a ligger på 55k. Inte speciellt jättestort kliv upp där mellan(priset). Eftersom hojjarna blir lättare och lättare och mer "lättkörda" desto nyare de blir. Så hur "klumpig" blir ex. en gixxer 1000 -03 jämfört med 750 -00.
Dock vill man inte tala om försäkringen på 03an..
Slutliga frågan är väll egentligen, hur himmla stor skillnad är det mellan gixxern och r6an.. kommer man ångra att man inte köpte en liters maskin eller kommer man bli nöjd.