Sporthoj Piteå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag är definitivt på, om än det bara blir en kort sväng och en kaffekopp. Skulle vara riktigt kul att få ett vettigt avslut på denna sommaren :tummenupp

Jag kunde betala reda pengar för en högupplöst bild på Dig i den sadeln:D . Det blev över 36 mil idag - mjukglass i Piteå, Fällfors, fika i Boliden, Bastuträsk, Skellefteå, gamla Kågevägen, allt det där som är rätt skönt en solig höstdag.

Det blev jag och Hoppe som nötte asfalt idag - jag SMS:ar om det blir noen tur imorgon. I värsta fall får vi väl kastbyta en stund om glidaren känns alltför bekväm:)

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Idag blev det en tur för mig, Xyron & John. Jag fotar och John på 4-hjulingen då kan ni ju räkna ut vem som sitter på glidaren...:D Men hellre en tur på lånad hoj än ingen tur alls! :)

p1030207vx1.jpg

p1030208js5.jpg

Får se om det hinns med någon mer tur innan kylan kommer, ryktas om kallt väder till helgen.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Aaah - en räserputte på en glidare på min ära:tummenupp

Roligt att se att Ni fick härligt väder på utflykten! Det råkar väl inte vara vägen mellan Koler och Långträsk Ni befinner Er på?

Gubben får väl larma om det rycker i körtarmen till helgen. Det vore ju roligt att testa den vägen som chaffis i stället för som passagerare i en lgf-buss...:näsblod

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Var en skön liten sväng, synd att det händer så extremt lite när man vrider på gasrullen bara. För att inte tala om hur hojjen beter sig såfort man försöker svänga :huvet

Fick iaf busa av mig litegranna med dannes hoj på vägen hem då sjönk abstinensen en del. Får se om man hinner få hem någon hoj innan det kommer frost och snö på vägarna, då kanske det blir någon mer sväng.

Det blev aldrig någon längre sväng utan bilderna är tagna från gammla havsbadsvägen. Efter det for vi och åt och körde sedan öjebyn -> böle -> arnemark -> sjulsmark -> norrfjärden -> piteå. Blev en lämplig sväng på ca 8mil..

Edit: Notera att jag försöker ta livet av mig på andra bilden pga uttråkning..

Aaah - en räserputte på en glidare på min ära:tummenupp

Roligt att se att Ni fick härligt väder på utflykten! Det råkar väl inte vara vägen mellan Koler och Långträsk Ni befinner Er på?

Gubben får väl larma om det rycker i körtarmen till helgen. Det vore ju roligt att testa den vägen som chaffis i stället för som passagerare i en lgf-buss...:näsblod

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Var en skön liten sväng, synd att det händer så extremt lite när man vrider på gasrullen bara. För att inte tala om hur hojjen beter sig såfort man försöker svänga :huvet

Fick iaf busa av mig litegranna med dannes hoj på vägen hem då sjönk abstinensen en del. Får se om man hinner få hem någon hoj innan det kommer frost och snö på vägarna, då kanske det blir någon mer sväng.

Det blev aldrig någon längre sväng utan bilderna är tagna från gammla havsbadsvägen. Efter det for vi och åt och körde sedan öjebyn -> böle -> arnemark -> sjulsmark -> norrfjärden -> piteå. Blev en lämplig sväng på ca 8mil..

Edit: Notera att jag försöker ta livet av mig på andra bilden pga uttråkning..

Då såg jag er på MAX, körde förbi på min vita R1:a. Trodde dom flesta utom jag gett upp.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då såg jag er på MAX, körde förbi på min vita R1:a. Trodde dom flesta utom jag gett upp.
Vi stog och funderade vem fasen som körde en vit r1a i stan men vi kom inte på någon... men då vet man bättre till nästa gång.

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
...bilderna är tagna från gammla havsbadsvägen. Efter det for vi och åt och körde sedan öjebyn -> böle -> arnemark -> sjulsmark -> norrfjärden -> piteå. ..

Shit vilken hemlängtan jag fick :gråta
Får man hänga med på en tur någon gång under nästa sommar?

//Jonas (uppvuxen i Öjebyn, härjat med moppen på varje stig mellan Bonäset och Bölebom)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nämen se här en kille som har hittat helt rätt! :D Fasen du blir giftig på den där i R1000 nästa år, finns nog ingen som kommer att ha vassare depåmoppe. :tungan
Jag måste ge resten av fältet en chans nästa år, blir perfekt med den i BOTT :)

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Kan bara meddela att det nu har snöat för första gången denna vinter. Iof inte i Pite men väl i Vidsel... Snart dags att börja ta fram skotertalangen. :yoparty

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kan bara meddela att det nu har snöat för första gången denna vinter. Iof inte i Pite men väl i Vidsel... Snart dags att börja ta fram skotertalangen. :yoparty
Det har snöat två nätter irad här i piteå, dock aldrig så det lagt sig på backen. Nu har jag gjort 53h denna veckan, bara 7,3h kvar! :yoparty

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Har precis varit på en liten kort provtur, nu ligger ni risigt till nästa år :)

Bilder kommer i eftermiddag :tummenupp

Låter bra det! Hur mkt fortare än din förra honda tror du denna kommer ta dig runt banan?

Nu är det kväll men inga bilder... :tungan

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men nu är man tillbaka på rätt sida igen, ny och fin racer står i garaget :tuttar

Äh, och inte kunde jag hänga med och valla Dig runt traktens kostigar:huvet

Grattis! Du låter ju rätt nöjd så...:tummenupp Stå nu inte på öronen bara, vi vill besikta finåkat innan Du lägger gummit i vädret:mad:

Ser fram emot bilderna:)

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Är det inte eftermiddag nu så säg?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Enda gången jag varit utan internet, och det var självklart igår eftermiddag.
Bredbandsbolaget fick något fel på deras fiber nod och självklart var jag kopplad till den...:huvet

Men nu kommer det bilder, dock bara med mobilkameran riktiga bilder kommer i slutet av veckan :tummenupp

Bifogat

• DSC00195.JPG
    DSC00195.JPG
    69.5 KB · Visningar: 91
  • DSC00188-60.jpg
    DSC00188-60.jpg
    92.5 KB · Visningar: 111
  • DSC00189-60.jpg
    DSC00189-60.jpg
    113.9 KB · Visningar: 94
  • DSC00190-60.jpg
    DSC00190-60.jpg