Sporthoj Piteå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Är det nåt i september?
Yepp 5-6e september tror jag datumen är, iaf första helgen i september.

Har tränat lite idag men svårt att få några fria varv, så många i varje grupp..
Ett par tider har det blivit runt 1.11.8 ,1.11.9 ungefär men det går alldeles för långsamt iaf.. Har lagt på nya puckar till imorrn inför första kvalet så hoppas kunna ta mig ner på 10or iaf..

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Var går det rejset?
Gelleråsen det med :tummenupp

Bara hoppas det regnar... :D

Och självklart kör man långsammare när det är kval än träning...
Bara hoppas man kan tagga till i värmen till andra kvalet så man får starta på en vettig placering... För till racen brukar man kunna tagga till rätt bra iaf..

Just nu 11e startruta med en tid på 1.12.3 :huvet

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Just nu 11e startruta med en tid på 1.12.3 :huvet

Äh, Dina kanonstarter är ju legendariska, så jag förväntar mig inget annat än SÄMST sjätte plats in i första böj:tummenupp .

Hitta sedan en trevlig rygg en liten stund, låt adrenalinet stabilisera sig och sedan hornen växa...

Lycka till - vi håller tummarna i bilen på väg till Kemora.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Äh, Dina kanonstarter är ju legendariska, så jag förväntar mig inget annat än SÄMST sjätte plats in i första böj:tummenupp .

Hitta sedan en trevlig rygg en liten stund, låt adrenalinet stabilisera sig och sedan hornen växa...

Lycka till - vi håller tummarna i bilen på väg till Kemora.
Det gick helt okej!
Blev 6a totalt, var riktigt kul men jobbigt race..

Kommer en bättre rapport senare, nu ska jag dricka öl :D
Hampus blev 2a.. den grisen ;P

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Det gick helt okej!
Blev 6a totalt, var riktigt kul men jobbigt race..

Kommer en bättre rapport senare, nu ska jag dricka öl :D
Hampus blev 2a.. den grisen ;P

Liiite svettigt i stället kanske? :tungan

Grattis Tommy - Du går från klarhet till klarhet:tummenupp . Drick några öl, ljug i bastun och börja planera för att nå pallen nästa race. Gärna platsen före Hampus!

Ser fram emot Din rapport! Nu ska jag knyta mig - Kemora, Du vet...

Ha de!

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Någon som kan tipsa om några sköna hojvägar i Piteå. Har bott här hela mitt liv men inte varit så mycket utanför stan. Finns det överhuvudtaget några bra hojvägar?

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Gamla havsbadsvägen förstås, dock lite kort.
Vägen mellan Jävre och Hemmingsmark minns jag som relativt skoj och rätt fin beläggning.
Gamla vägen mellan Rosvik och Ers näs (så roligt att skriva isär det namnet:tungan )
Från Ersnäs till Arnemark är det väl hyfsat skoj beroende på hur illa vintern varit med kälskott osv.
Kör man upp till Antnäs och svänger vänster efter gamla flygrakan och sen höger i Alvik kommer man till Boden på en trevlig väg.
Från Bergnäset via Bälinge till Boden kan man också ha roligt minns jag :rolleyes:
En skön tripp är Stan-G:a Havsbadsvägen-Jävre-Hemmingsmark-Brännland-Ålund-Jakobsfors-Fällfors osv tills man är i Kåge, sen gamla kågevägen till Skeå med räkmacka på Stackrönnan som avslutning ;)

Håll till godo :tummenupp

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Kan inflika att Alvik-boden har haft en hård vinter... Pass opp med tjälskott bara. Annars en trevlig väg. :)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Läser om planerna för Fällfors-basen. Kanske måste flytta "hem" snart igen ;) Någon som sett eller möjligtvis kört där redan?

Jupp, jag har varit där. Vi kör första SMC-kursen den 7 september. Men det blir på taxibanor, flygraka och lite annat jox runtomkring. Mycket tillfälliga lösningar med koner och tejp. Men det skall nog funka. Banan som sådan skall vara hyfsat färdig nästa sommar. Banläggningen finns här:

http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=4531

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Riktigt kul med en bana här uppe, hoppas vi får köra på den fullstora banan så de inte tycker att mcs hör hemma på gokartbanan bara...

Helt plötsligt blev det 5mil till närmsta bana istället för 44...:yoparty

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Men alltså, jag måste nog flytta hem igen :tummenupp Jag som tyckte jag fick nära till bana när jag flyttade söderöver men det är ändå 11 mil till närmsta :p
Det ser ju ut att bli en riktigt fin anläggning. Sen när man inte kör kan man ju rulla bort till Marranäsvälta tvärs över vägen och hoppa i sanden... Eller var det när man var liten man gjorde det kanske :rolleyes:

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Riktigt kul med en bana här uppe, hoppas vi får köra på den fullstora banan så de inte tycker att mcs hör hemma på gokartbanan bara...

Helt plötsligt blev det 5mil till närmsta bana istället för 44...:yoparty

Jo det blir ju kalas!!! Kan man ju hinna med o köra lite bana någon kväll i veckan (om det kommer bli möjlighet till sådant) dessutom blir ju transporterna mkt kortare. Har dock en känsla av att det kommer gå åt lite mer däck...:yoparty

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
På tal om bankörning så är vi ett par stycken från piteå som ska ner till mittsverigebanan den 16e aug och köra med UMCC. Är det någon som känner sig sugen så kan man skriva eller ta kontakt med mig så kan vi ordna sammkörning och transport..

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Tanktömmartur...

... imorgon med ett blandat sällskap med diverse hojar? Vi är några stycken som tänkte tömma någon eller några tankar i makligt tempo om vädret är rimligt bra i morgon Lördag. Startsträckan blir väl Jävre - Hemmingsmark - Fällfors, sedan får vi se. Vi har några intressanta vägar att testa som innefattar Svansele och det är ju ett bra lunchstopp också.

Är det någon som känner för en sådan utflykt kan jag meddela tid för avfärd lite senare...

Ha de!

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
... imorgon med ett blandat sällskap med diverse hojar? Vi är några stycken som tänkte tömma någon eller några tankar i makligt tempo om vädret är rimligt bra i morgon Lördag. Startsträckan blir väl Jävre - Hemmingsmark - Fällfors, sedan får vi se. Vi har några intressanta vägar att testa som innefattar Svansele och det är ju ett bra lunchstopp också.

Är det någon som känner för en sådan utflykt kan jag meddela tid för avfärd lite senare...

Ha de!

När blir nästa repa? :)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Så sjukt störande, hade ingen aning om vart jag låg i serien när jag sålde hojjen direkt efter racet i våler gick...

Hur fan mår man när man säljer hojjen då man ligger 2a i serien? Dvs.. kan inte försvara min placering i de två racen som är kvar...:huvet

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning