Sporthoj Piteå

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Se bild
Som fd pitebo måste man självklart upp o kolla läget i sommar, stora frågan är om det blir med el utan hoj;), har ni några (ons) körningar och brukar det isf vara nå folk med?

/F

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
puh äntligen hemkommen från första r-1000 racet samt massa bandagar i finland. 7 dagars konstant hojkörning tär på kroppen...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
puh äntligen hemkommen från första r-1000 racet samt massa bandagar i finland. 7 dagars konstant hojkörning tär på kroppen...

Har det gått bra då, både i rejset och den "vanliga" körningen, inga skandaler?:)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har det gått bra då, både i rejset och den "vanliga" körningen, inga skandaler?:)
Ptja det gick helt klart över förväntan iaf!

En lång historia kort:
Onsdag: Packade upp och började träna, var sugna på att packa ihop och fara hem för vi blev helt slaktade av finnarna.

Torsdag: Körde två pass sen strulade quickshiftern och hojjen gick på tre burkar.

Fredag: Träning och det började släppa, fick hyffsade tider.

Lördag: Kval, körde första kvalet och kapade en sekund direkt. Hade 18e plats av 31 efter kvalet. Andra kvalet regnade bort och eftersom jag inte har extrafälgar med regndäck så sket jag i det kvalet.

Söndag: Racedag och spöregn. Lade om till regndäck och körde varm-up, tyckte finnarna körde sjukt sakta men tänkte att de sparade sig till racet. Regndäcken som jag körde på var från 2003 och 2002 så jag köpte "nya" eller bättre begagnade av tosse och lade om igen. Drog ut och var nervös som satan, men direkt lampan slocknade släppte allt. Fick till en klockren start och tog 7 placeringar direkt, efter det började jag jaga och köra om en efter en. När målflaggan kom låg jag på andra plats 2 sec efter ledaren, körde snabbaste varvtiden i racet och tog ikapp 0,5sec / varv på ledaren. Så man får väll vara nöjd iaf :p

Nu ska jag ner och köra på gelleråsen 19-20 och 27-28 juli, och där har man dessutom kört tidigare :tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Ptja det gick helt klart över förväntan iaf!

Grymt bra kört Tommy, jag är så stolt över dej:tummenupp

Jag var på Gelleråsen i söndags. Dom har lagt lite ny asfalt så banan är bättre än på länge. Tyvärr var det några breda limränder men man får anpassa spåret och korsa dom, då går det bra.

I fredags körde jag på Anderstorp, inte mer att säja om det än att den är STOOOOR och ganska trist, märks att den är byggd för F1

I lördags var jag på Falkenberg. DET var en FEEEET bana. Upp och ner och sväng hela tiden. Som en snabb Kinnekulle, grymt skoj. Kan rekommenderas!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Grymt bra kört Tommy, jag är så stolt över dej:tummenupp

Jag var på Gelleråsen i söndags. Dom har lagt lite ny asfalt så banan är bättre än på länge. Tyvärr var det några breda limränder men man får anpassa spåret och korsa dom, då går det bra.

I fredags körde jag på Anderstorp, inte mer att säja om det än att den är STOOOOR och ganska trist, märks att den är byggd för F1

I lördags var jag på Falkenberg. DET var en FEEEET bana. Upp och ner och sväng hela tiden. Som en snabb Kinnekulle, grymt skoj. Kan rekommenderas!
Hm låter lite spännande med limränder över banan.. aja vi får se hur det går. Har anmält mig till NO och EM den 19-20 och 27-28 juli på gelleråsen.

Har inte haft changsen att prova anderstorp eller falkenberg, man får se hur det går i SO serien om det blir till att köra våler och falkenberg också. Fast det lär nog inte pengarna räcka till :S

Nu har även en längre version av race helgen dykt upp kolla under min blogg eller under raceforumet och race rapporter.

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Tjena,

Ny här på SH. Hoppas att man platsar trots kardandrift, RDC och ABS... Någon som ska till Kemora och SMC´s kurs? Jag ska köra hoj dit. Vore trevligt med resesällskap.

/Hans Olof

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Fällforskursen den 7 september

Anmälan sker på

smcvasterbotten@hotmail.com

Ange namn och antal personer och telefonnr så blir ni anmälda.
Betalning på plats på banan. 300 kr för SMC medlem, 400 kr för icke SMC-medlem.

Klart som gyttja:tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Sluta att ha en massa kurser för bara registerade hojjar :mad:

Vi har kurser för oreggade hojar också. På Sviestad körs det flera roadracingkurser med SMC-instruktörer. Vi är dessutom med i projektet Roadracingfabriken där några få ungdomar får chansen att bli morgondagens RR-stjärnor.

Men, våra vanliga kurser är kurser för trafiksäkerhet. Hela kursverksamheten startade pga så många sporthojsförare körde ihjäl sej så kursen är upplagd för trafiksäkerhet i förta hand. Sen att man inte kan köra hoj på så många fler sätt än det vi lär ut är en annan sak. En hoj kan man bara gasa, svänga och bromsa med. Och vi kan antingen ta kommandot eller åka med. Så skillnaden mellan RR och trafik är ju inte stor egentligen. Men eftersom kurserna är trafiksäkerthetskurser så har oreggade fordon ingenting där att göra:)

Visst skulle vi kunna köra en ren RR-kurs, inga problem. Men att få ihop så många oreggade fordon och förare att det betalar för en banhyra, käk och instruktörernas reseräkningar hit upp lär bli svårt...

Men om du kan ragga ihop deltagare och hyra en bana så skall jag fixa instruktörer, no problemos:tummenupp

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Kom just på att jag slipper eftersom det är tävling på karlskoga då, men det var ju riktigt synd...:D

Sitter just nu på max i sundsvall på väg ner till karlskoga, ser enligt vädret att det kommer regna på söndag. Kan inte bli dubbelt så bra... bara det inte blir upptorkande, glömde de dåliga regndäcken hemma...

Edit: Xyron på fel konto... :)

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tja, Du har väl en stående beställning på regn:tummenupp . Är det banåkning.nu eller träningsweekend som hägrar denna roadtrip?

Kom just på att jag slipper eftersom det är tävling på karlskoga då, men det var ju riktigt synd...:D

Sitter just nu på max i sundsvall på väg ner till karlskoga, ser enligt vädret att det kommer regna på söndag. Kan inte bli dubbelt så bra... bara det inte blir upptorkande, glömde de dåliga regndäcken hemma...

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tja, Du har väl en stående beställning på regn:tummenupp . Är det banåkning.nu eller träningsweekend som hägrar denna roadtrip?
Det var jag som var inloggad på fel användare...
Är körning med banåkning.nu tors-fre 28-29 aug. Så exact 7 dagar senare är det en r-1000 tävling som både jag och johan ska köra på gelleråsen.

För denna svängen är det tävlingar. Är Stor Debutant i NO serien i helgen (lördag-söndag). Sen är det bikeweek hela veckan med kvällsträningar, samt till nästa helg är det R-1000 i EM serien.

Just nu sitter jag i depån på gelleråsen och väntar på att besiktningen ska öppna så jag vet om jag får sova inatt eller skruva... Kommer en uppdatering efter 17.00 då jag besiktigat :p

Då var klockan läggdags.. efter besiktningen som hojjen gick igenom utan anmärkning gick jag runt och hälsade på alla som anlänt till banan. Även dennis vilje är på g igen efter sin krash på midlanda. Så det är ju riktigt sokj att få träffa han igen.

Hojjen klar för morgondagen och transiten börjar få upp lagom temperatur av kupevärmaren.. detta är riktig racing :D Har precis kollat vädret och det verkar som min beställning kommit fram. Ska vara torrt imorrn för kvalen men regna hela söndagen! Kan inte bli dubbelt så bra, bara hoppas smhi har rätt för en gångs skull... Såg även att greven kränger däck för en liten slant.. Kan man kanske spara lite blod svett och tårar när man ska försöka sig på samma bedrift som sist.. fast ensammen...

Nåja.. kommer mer imorrn. Förarmöte 08.30, så dags att sova.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...