Sporthoj Piteå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då var det uppdaterings dags igen.
Har kört bägge kvalen idag, och det har varit torrt till bägge.

Första kvalet gick väldigt dåligt, efter ett varv krashar en kille så vi blir ståendes i depån 15minuter av 20. Efter detta så hinner jag två varv sen går en pinne i växellänkaget sönder. Tänkte jag skulle köra 5 varv iaf så jag körde sista två varven på 5e växeln.. Var ganska trött ut ur ejes! Bästa tid blev 1.14.8 ungefär.

Andra kvalet gick mycket bättre med fungerande växlar, fick till en 7e kvaltid på 1.11.8 men eftersom de blandar r600 och r1000 i två olika kvalgrupper så blev detta en 13e tid totalt. Krister Bohm har även gått ifrån sin trajja 675a och kör numera en 06as r6a, och han kör fort som skräcken! 1.10.9 och en 4e startruta. Dock skrotade han på andra kvalet så nu har vi precis skruvat klart i hans hoj..

Men nu blir det nog sängen så småningom, fler uppdateringar kommer till imorgon.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Andra kvalet gick mycket bättre med fungerande växlar, fick till en 7e kvaltid på 1.11.8 men eftersom de blandar r600 och r1000 i två olika kvalgrupper så blev detta en 13e tid totalt. Krister Bohm har även gått ifrån sin trajja 675a och kör numera en 06as r6a, och han kör fort som skräcken! 1.10.9 och en 4e startruta. Dock skrotade han på andra kvalet så nu har vi precis skruvat klart i hans hoj..

Insåg vad som var på gång efter att ha tittat i Race-forumet:D . Inga nöjestripper för Dig i år inte... Perfekt att Du fick igång hojen igen! Hälsa Krister så mycket från mig och perfekt med alla uppdateringar som Du hinner med.

Det blir till att hålla tummarna i bägge klasserna imorgon då alltså:tummenupp

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Xyron - väntar på rapport om hur det gick.

Såg på mylaps.com att Bohm kom in som 3:a - jättegrattis, men att Du stod som DNF på varv 3 men med 5:e bästa varvtid!

Mekaniskt fel eller vurpa? Är Du OK?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Xyron - väntar på rapport om hur det gick.

Såg på mylaps.com att Bohm kom in som 3:a - jättegrattis, men att Du stod som DNF på varv 3 men med 5:e bästa varvtid!

Mekaniskt fel eller vurpa? Är Du OK?

Yes.. skrotade i första böjjen efter rakan... gick hur bra som helst fram tills det gick mindre bra..

Startade på 13e plats, fick till en klockren start och var 2a hoj in i första böj.
Tyckte han som ledde körde sakta som fan, så efter 2 varv drog jag om han. Trodde han låg riktigt nära inpå så jag tänkte att jag skapar en lucka, efter ett varv var han tydligen halva rakan efter men jag trodde han låg kloss bakom. Så jag laddade på lite till och på 4e varvet var han hela rakan efter..

Det visste dock inte jag, så in i första böjjen gick det för sakta.. så jag genade lite i kurvan.... på insidan i kurvan är det målat ett vitt sträck... dessa är tydligen hala när det är blött ute... Så framdäcket försvann direkt, han inte ens reagera så gled jag brevid hojjen. Är så grymt besviken på mig själv.. hur fan kan man tabba sig så hårt.. fan vita sträck får man lära sig på körskolan att de är hala... helvetes skit..

Men men.. som tur är ingår ju denna tävlingen inte i någon serie.. så en erfarnhet rikare är man förhoppningsvis... :rolleyes:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Yes.. skrotade i första böjjen efter rakan... gick hur bra som helst fram tills det gick mindre bra..

Startade på 13e plats, fick till en klockren start och var 2a hoj in i första böj.
Tyckte han som ledde körde sakta som fan, så efter 2 varv drog jag om han. Trodde han låg riktigt nära inpå så jag tänkte att jag skapar en lucka, efter ett varv var han tydligen halva rakan efter men jag trodde han låg kloss bakom. Så jag laddade på lite till och på 4e varvet var han hela rakan efter..

Det visste dock inte jag, så in i första böjjen gick det för sakta.. så jag genade lite i kurvan.... på insidan i kurvan är det målat ett vitt sträck... dessa är tydligen hala när det är blött ute... Så framdäcket försvann direkt, han inte ens reagera så gled jag brevid hojjen. Är så grymt besviken på mig själv.. hur fan kan man tabba sig så hårt.. fan vita sträck får man lära sig på körskolan att de är hala... helvetes skit..

Men men.. som tur är ingår ju denna tävlingen inte i någon serie.. så en erfarnhet rikare är man förhoppningsvis... :rolleyes:

Du behöver en depåbitch som kan visa depåtavlor med information, det har jag sett på tv!!!

Bifogat

• blowjob after race.jpg
    blowjob after race.jpg
    26.7 KB · Visningar: 83

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Det var jävligt tråkigt att det gick så illa på förra racet Xyron!
Du får tänka positivt, du är bland de snabbaste när det är blött (så länge du inte kör på de vita strecken)... Har ju sett bilder att du ofta kör på/nära dem.

Ska försöka hinna upp till nästa race efter konserten så jag o brorsan kan hjälpa till i depå.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Visst är det så!
Du ställer upp på nästa race då :rolleyes:

Med tanke på tidigare inlägg kanske vi får en liten supporterbuss så småningom:pannkyss :yoparty ...

Mycket skruva till nästa race eller bara kosmetika? DaKo har helt rätt - med en nykter analys så är Du ju de facto något av R1000:s Vermeulen (eller hur han nu stavar namnet).

Viktigast är ju i alla fall att Du är fit for fight och att det inte kostar skjortan att få hojen körklar.

/Fanclub member

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Med tanke på tidigare inlägg kanske vi får en liten supporterbuss så småningom:pannkyss :yoparty ...

Mycket skruva till nästa race eller bara kosmetika? DaKo har helt rätt - med en nykter analys så är Du ju de facto något av R1000:s Vermeulen (eller hur han nu stavar namnet).

Viktigast är ju i alla fall att Du är fit for fight och att det inte kostar skjortan att få hojen körklar.

/Fanclub member
Det kostade ungefär 40cm silvertejp och jag fick lossa ena styrhalvan och flytta om den lite. Så jag är fit for fight, förutom att jag grämer mig så förbannat över att jag klantade bort en duktigt bra placering...

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
... Så jag är fit for fight, förutom att jag grämer mig så förbannat över att jag klantade bort en duktigt bra placering...

Äh, gräma sig är för nybörjare! Fokusera på det Du kan påverka - oftast nuet och framtiden:)

Jag är glad att Du och hojen är OK, och samtidigt övertygad om att de flesta sörlänningar (och finnar) nu vet att akta sig för en Xyron på vått underlag. Koncentrera Dig/fokusera i stället på att injaga samma skräck när banan är torr...

Det, min vän, är en lokal förortsvariant av positivt tänkande:tummenupp . Eller - som en vis människa sa - Stå på Dig, annars gör någon annan det...

/Fancluben i förorten

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Last edited:

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...Ja det måste vi fixa. Vad heter teamet? Tommys käcka gossar eller?:)

Med tanke på teamets frekventa behov av verkstadsbesök kanske Tommys Tomteverkstad eller Tommys Tomtenissar kanske skulle vara ett alternativ? Har Du raffset på befordras Du direkt till Överste Rumpnisse:) . Och får köra bussen...

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Med tanke på teamets frekventa behov av verkstadsbesök kanske Tommys Tomteverkstad eller Tommys Tomtenissar kanske skulle vara ett alternativ? Har Du raffset på befordras Du direkt till Överste Rumpnisse:) . Och får köra bussen...

På ett villkor, alla som inte kör bussen måste moona dom sista fem milen innan vi är framme...:tuttar

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
...till tonerna av "sweet home alabama" på högsta volym i spräckta högtalare! Minnen... Det börjar snart likna en deal, det här!

På ett villkor, alla som inte kör bussen måste moona dom sista fem milen innan vi är framme...:tuttar

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nu börjar vi snacka allvar... jag väntar med spänning på utfallet av eran deal :tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
...till tonerna av "sweet home alabama" på högsta volym i spräckta högtalare! Minnen... Det börjar snart likna en deal, det här!

Har du någon sån här också så blir det ju fulländat...:tuttar

Bifogat

• 347590566BjzDuF_th.jpg
    347590566BjzDuF_th.jpg
    2.8 KB · Visningar: 143
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...