Sporthoj Piteå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hoppe i röda speedos?!?!!?

Jag fick en vision jag inte ville ha...:skrämd
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Nu ska vi inte vara såna...:krama

Hoppe i röda speedos?!?!!?

Jag fick en vision jag inte ville ha...:skrämd

Vädret inför lördagens planerade irrfärd i grannlänet se ju riktigt lovande ut! :tummenupp

http://www.yr.no/place/Sweden/Norrbotten/Piteå/weekend.html

Nu vet jag! Du vill att de ska vara orangea istället :banana
Eller kanske du har en fullt utvecklad Speedofobi? För det kan väl inte vara så att det har något med mitt utseende att göra :confused::mad:

Hoppas vi syns på lördag! :tummenupp

Hoppe i röda speedos?!?!!?

Jag fick en vision jag inte ville ha...:skrämd
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ska ni komma förbi Skellefteå så säg till i Skellefteå-tråden så kanske några härifrån hakar på en sväng!

Visst gör vi det:tummenupp

...Vädret inför lördagens planerade irrfärd i grannlänet se ju riktigt lovande ut! :tummenupp ...

Tittar ut genom fönstret och det smattrar på altantaket. Vilken knapp tryckte Du nu på, egentligen?

Ut och dansa i alla regnbågens färgade speedos nu:mad:

:)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Verkar väl kul om ett gäng från Luleå skulle leta sig ner och sen möter vi upp ett gäng från Skellefteå med omnejd åxå! Frågan är bara om "hojfiken" här uppe klarar av såna anstormningar!?:D Jag räknar mej som utsocknes i detta fall och frånsäger mig samordningsansvar, men har Ni nummer och så till varandra, så Ni kan ringa/sms:a om tider och mötesplatser... (Nu är jag där och petar iaf...:huvet)

Verkar ju hoppfullt det som kunnat uttydas ur väderkristallkulorna såhär långt...:Bugar
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Ja, du räknas till de förtappade själarna p.g.a. både val av bostadsort och hoj så du får inget samordningsansvar :tungan

Och då ålder alltid går före skönhet så är ju färdledaren självskriven: Roffe S is the reiseleiter!

Dock har undertecknad ett förslag: Samling på Shell i centralorten Jävre vid 09.45-tiden för avfärd 10.00.

Jag är rädd för att vi kommer att skrämma slag på några stackars sommarjobbande ungdomar på fiken i inlandet. Deras uppfattning av rusning är ju två vuxna och tre barn...

Ska du låta Njurpajsdoktorn se över fjädringen på din giftgröna fara bör vi väl träffas hos honom något tidigare. Han lär säkert skriva ett svar i tråden med uppskattad tidsåtgång till ovan nämnda översyn.

/Den unge knapptryckar´n


Verkar väl kul om ett gäng från Luleå skulle leta sig ner och sen möter vi upp ett gäng från Skellefteå med omnejd åxå! Frågan är bara om "hojfiken" här uppe klarar av såna anstormningar!?:D Jag räknar mej som utsocknes i detta fall och frånsäger mig samordningsansvar, men har Ni nummer och så till varandra, så Ni kan ringa/sms:a om tider och mötesplatser... (Nu är jag där och petar iaf...:huvet)

Verkar ju hoppfullt det som kunnat uttydas ur väderkristallkulorna såhär långt...:Bugar
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Dock har undertecknad ett förslag: Samling på Shell i centralorten Jävre vid 09.45-tiden för avfärd 10.00.
n

Finns det någon grov färdplan? Vi som kör lite sportigare hojar måste ju ta hänsyn till tankställen och sånt...:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har Du bytt igen och skaffat Dig en 1098 med fingerborg som tank? Du börjar ju nästan vara i Gurkis klass. Nästan. :)

Usch, färdplan och sånt känns så... organiserat på något sätt:D Dessutom är ju ett antal av oss 40+, prospects till PRO och med kroppsbehåringen något mer centrerad så tillfällen till in- och uttag av vätska både för hoj och chaufför bör medges...

Nej, men låt oss nu se - Shooter må ju få se en del krokväg i alla fall. Vad sägs om:
- ICA/Shell Jivver
- Hemmingsmark
- Ålund
- Fällfors (tank)
- Drängsmark
- Kåge
- Skellefteå (tank + fika)
- Myckle/Medle
- Finnfors
- Bastuträsk
- (skumpa upp till) Norsjö (tank + fika)
- Jörn (tank)
- (nylagd väg till?) Långträsk (alternativt Stavaträsk)
- Nya "vindsnurrevägen" mor Koler
- Skumpa ned till Roknäs/Lillpite (tank)
- Älvvägen Böle/Piteå

Har Du touringmaskinen kvar borde Du ju kunna le åtskilligt åt Daytonans hopp och lek under en sådan irrfärd?

Synpunkter?

Finns det någon grov färdplan? Vi som kör lite sportigare hojar måste ju ta hänsyn till tankställen och sånt...:)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har Du bytt igen och skaffat Dig en 1098 med fingerborg som tank? Du börjar ju nästan vara i Gurkis klass. Nästan. :)

Usch, färdplan och sånt känns så... organiserat på något sätt:D Dessutom är ju ett antal av oss 40+, prospects till PRO och med kroppsbehåringen något mer centrerad så tillfällen till in- och uttag av vätska både för hoj och chaufför bör medges...

Nej, men låt oss nu se - Shooter må ju få se en del krokväg i alla fall. Vad sägs om:
- ICA/Shell Jivver
- Hemmingsmark
- Ålund
- Fällfors (tank)
- Drängsmark
- Kåge
- Skellefteå (tank + fika)
- Myckle/Medle
- Finnfors
- Bastuträsk
- (skumpa upp till) Norsjö (tank + fika)
- Jörn (tank)
- (nylagd väg till?) Långträsk (alternativt Stavaträsk)
- Nya "vindsnurrevägen" mor Koler
- Skumpa ned till Roknäs/Lillpite (tank)
- Älvvägen Böle/Piteå

Har Du touringmaskinen kvar borde Du ju kunna le åtskilligt åt Daytonans hopp och lek under en sådan irrfärd?

Synpunkter?

Är det imorn vid Shell i Jävre som gäller då? Jag och farsgubben kanske dyker upp, ska höra mig för om han är sugen (och vaken nog). :)

Hoppas vädret håller i sig, var inge roligt att köra hem från Älvsbyn (efter en tur på 15 mil) i regn med varierande intensitet. Rätt blött när man var hemma, men det gick det också. Man är ju inte gjord av socker. :tummenupp
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Då Roffe är till åren kommen har han inte kommit ihåg att ange tid för samling och avfärd. Mitt förslag var ju samling vid 09.45-tiden och avfärd 10.00. Och det är ju så att den som tiger samtycker :tungan.

Skämt å sido, vi kommer att anslå officiell tid i denna tråd. Imorgon lördag vid ICA/Shell Jävre är då helt klart.

Välkomna!


Är det imorn vid Shell i Jävre som gäller då? Jag och farsgubben kanske dyker upp, ska höra mig för om han är sugen (och vaken nog). :)

Hoppas vädret håller i sig, var inge roligt att köra hem från Älvsbyn (efter en tur på 15 mil) i regn med varierande intensitet. Rätt blött när man var hemma, men det gick det också. Man är ju inte gjord av socker. :tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Frågade farsgubben om vi inte skulle åka iväg på lite touring istället för att spendera dagen ute på Långnäs (nog för att det har sin charm) och han nappade direkt.

Ser ni två lurviga typer vika av E4:an imorn där kring 8:30 på en vit, gammal sur-sukka och en pimpad XJR1300 så är det vi. :)
 
Last edited:

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Härligt! Ser fram emot att se XJR:n, har följt byggtråden.


Frågade farsgubben om vi inte skulle åka iväg på lite touring istället för att spendera dagen ute på Långnäs (nog för att det har sin charm) och han nappade direkt.

Ser ni två lurviga typer vika av E4:an imorn på en vit, gammal sur-sukka och en pimpad XJR1300 så är det vi. :)
 

larsjos

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Rosvik
Hoj
KTM 950Sm
vägen melln jörn och Långträsk är ny asfalterad men ta det lite lugnt ca 6 km norr om jörn efter en lång seg högersväng kommer ett litet kort parti grus ca 25m....
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Imorrn mellan kl 08.00 och 17.00 finns möjligheten att leka av sig lite på Åmselebanan.
Jag kommer vara där och leka lite med stunthoj, men man kan säkert hitta på nåt mer om man vill.. :)
200:- / hoj för hela dan.
jag tänkte försöka få med däckkrängare och lite verktyg för dom som vill använda, även en liten 12v kompressor för dom som vill testa olika däcktryck.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ska du låta Njurpajsdoktorn se över fjädringen på din giftgröna fara bör vi väl träffas hos honom något tidigare. Han lär säkert skriva ett svar i tråden med uppskattad tidsåtgång till ovan nämnda översyn.

Been there, done that... Det där fixade vi idag!:) Grymt vilken skillnad!:tummenupp Inser att man åkt runt på Svamp-Bobs hoj innan lixom...:näsblod

Ev. kollar vi lite mappning imorgon bitti istället, om Roffe fått ordning på datorn...

Kul att det verkar bli ett gäng som åker!:tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det ser då ut att bli rent ut sagt kanonväder imorn. 19-23 grader och lite moln enligt SMHI. Kan nog inte bli bättre förutsättningar. :)

8:45 (eller lite tidigare) syns vi!
 

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
När ni ska köra mot skellefteå se till att inte köra gamla kågevägen för den är grusad nu håller på att läggas om. Hänger gärna med er en stund från skellefteå skriv bara var ni vill träffas så kan vi nog bli några från skellefteå som hakar på:)
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
08.45...hmm...då får ni vänta minst en timme på oss andra...:D



Det ser då ut att bli rent ut sagt kanonväder imorn. 19-23 grader och lite moln enligt SMHI. Kan nog inte bli bättre förutsättningar. :)

8:45 (eller lite tidigare) syns vi!

Han är en rackarnas Truimph-guru han Roffe..:tummenupp

Hörs senare ikväll!


Been there, done that... Det där fixade vi idag!:) Grymt vilken skillnad!:tummenupp Inser att man åkt runt på Svamp-Bobs hoj innan lixom...:näsblod

Ev. kollar vi lite mappning imorgon bitti istället, om Roffe fått ordning på datorn...

Kul att det verkar bli ett gäng som åker!:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top