Då var man äntligen hemma, lite mör i kroppen och hojjen är nog minst lika mör.
Första kvalet och racet kunde inte gå bättre men andra kvalet har en del att önska.
Mulade hojen i utgången av vänstern i esset, framhjulssläpp precis när jag la över bågen från höger till vänster. Fick ingen förvarning alls utan det bara försvann. Gled så fint på asfalten tills den tog slut, 10m flygtur över kanten(bankad kurva) sen tumla runt i sanden. Han iaf få en tid som gav mig 7e startruta och fick sen panikskruva hela dagen.
1h innan race hade vi fått ihop bågen igen någotsånär, instrumentet var ihoptejpat så jag såg bara mellan 6k och 13k rpm, kåporna var ihoptejpade och vi najjade ihop kåpstaget.
Bommade starten (för första gången) och var kanske 7-10e hoj in i första böj, så då var det bara att ta upp jakten. Efter 3 varv lossnade styrdämparen så hojen blev duktigt fladdrig ur ejes och även genom snabbvänstern in i ejes.
Jagade så gott jag kunde men mitt i racet tappade jag orken, när jag sen såg att jag började ta ikapp på jens och kenny så ökade jag takten men jag hade inte riktigt fästet baktill för att slå på allt för mkt. Sista två varven var det gulflagg i ejes och det var där jag hade största chansen att köra om då jag inte hade samma fart ut ur depåkurvan. Låg precis bakom jens inför depåkurvan men jag var helt säker på att det var ett varv kvar när vi kom ut på rakan.
Svor i hjälmen hela rakan men fanns inget mer att ge, så jag blev 0,2sec efter över linjen
Nu blir det att gå igenom hela cykeln och se till att den är i samma skick som den var i början av sommaren och sen jaga sponsorer för att köra en hel serie nästa sommar! Så känner ni någon som känner någon som har ett företag som kan sponsra med 10L soppa eller en lunch på en bandag så tipsa dem om mig
God natt, en utförlig rapportering från helgen kommer imorgon (läs senare idag) // Tommy
Första kvalet och racet kunde inte gå bättre men andra kvalet har en del att önska.
Mulade hojen i utgången av vänstern i esset, framhjulssläpp precis när jag la över bågen från höger till vänster. Fick ingen förvarning alls utan det bara försvann. Gled så fint på asfalten tills den tog slut, 10m flygtur över kanten(bankad kurva) sen tumla runt i sanden. Han iaf få en tid som gav mig 7e startruta och fick sen panikskruva hela dagen.
1h innan race hade vi fått ihop bågen igen någotsånär, instrumentet var ihoptejpat så jag såg bara mellan 6k och 13k rpm, kåporna var ihoptejpade och vi najjade ihop kåpstaget.
Bommade starten (för första gången) och var kanske 7-10e hoj in i första böj, så då var det bara att ta upp jakten. Efter 3 varv lossnade styrdämparen så hojen blev duktigt fladdrig ur ejes och även genom snabbvänstern in i ejes.
Jagade så gott jag kunde men mitt i racet tappade jag orken, när jag sen såg att jag började ta ikapp på jens och kenny så ökade jag takten men jag hade inte riktigt fästet baktill för att slå på allt för mkt. Sista två varven var det gulflagg i ejes och det var där jag hade största chansen att köra om då jag inte hade samma fart ut ur depåkurvan. Låg precis bakom jens inför depåkurvan men jag var helt säker på att det var ett varv kvar när vi kom ut på rakan.
Svor i hjälmen hela rakan men fanns inget mer att ge, så jag blev 0,2sec efter över linjen
Nu blir det att gå igenom hela cykeln och se till att den är i samma skick som den var i början av sommaren och sen jaga sponsorer för att köra en hel serie nästa sommar! Så känner ni någon som känner någon som har ett företag som kan sponsra med 10L soppa eller en lunch på en bandag så tipsa dem om mig
God natt, en utförlig rapportering från helgen kommer imorgon (läs senare idag) // Tommy