Är det en fjäderkompressor som gäller?
Slå en signal när ni är i Morjärv så kommer jag och möter er. Det är jag på en vit hoj, utan hoodie...
Du kan inte flytta hydraulförspännaren utan att först demontera fjädern. För att demontera fjädern använder du en sådan: http://www.youtube.com/watch?v=BLjWj1NgfNU
Du kan säkert lyckas med de klo-liknande fjäderkompressorer som finns till vanliga bilfjädrar, men fjädern brukar inte vara så snygg efteråt...
Jag hade tänkt försöka haka på, får se om jag möter upp på bensinmacken i Rosvik eller där ni ska svänga av i Alvik, beror lite på hur skön sängen känns imorrn.
är hydrauldelen gängad?
Om ni inte har varit där på länge - första biten från Boden mot Morjärv är ganska jävlig. Blir betydligt bättre med hyfsat ny beläggning ungefär halvvägs.
Själva hydraulförspännaren är inte gängad, men den positioneras av två motgående muttrar på cylinderrörets utsida (axiellt såväl som radiellt med hjälp av styrpinnen som syns på bilden). Även om hydraulförspännaren ställs på minimum så har du 8-10 mm förspänning på fjädern. Utan rätt verktyg finns därför inte en chans att demontera fjäderknastret (eller att trycka ner hydraulförspännaren så långt att man kommer åt de motgående muttrarna). Tro mig, jag har sett många försöka och det brukar sluta med blodiga fingrar och skadade delar på stötdämparen...
Det är fortfarande 7mm fjäderförspänning på fjädern när hydraulförspännaren är på minsta. Vem kan hjälpa mig att byta fjäder? Ska till Gelleråsen den 26e aug... Jag har försökt med spännband med livet som insats och gav upp lika fort......
...Själva hydraulförspännaren är inte gängad, men den positioneras av två motgående muttrar på cylinderrörets utsida (axiellt såväl som radiellt med hjälp av styrpinnen som syns på bilden). Även om hydraulförspännaren ställs på minimum så har du 8-10 mm förspänning på fjädern. Utan rätt verktyg finns därför inte en chans att demontera fjäderknastret (eller att trycka ner hydraulförspännaren så långt att man kommer åt de motgående muttrarna). Tro mig, jag har sett många försöka och det brukar sluta med blodiga fingrar och skadade delar på stötdämparen...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|