Sporthoj Piteå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vattenskoter? Luktar som att det blir till att tapetsera i stället. :(

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Någon som har en trottel till en r1a 99-01 liggandes. Bänkning på tisdag så givet ska jag ha sönder en när jag flyttar nålarna...

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Idag får det bli en tur efter att regnstorm, tapetsering och MGP avklarats igår. Jag ska mappa upp lite värden i landsvägsregistret så Fällfors lär bli första anhalten. Är någon mer på G är det bara att ringa eller messa:)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Idag får det bli en tur efter att regnstorm, tapetsering och MGP avklarats igår. Jag ska mappa upp lite värden i landsvägsregistret så Fällfors lär bli första anhalten. Är någon mer på G är det bara att ringa eller messa:)

Här i Tokholm är det 24 grader och sol, synd att jag inte hade hojen i ordning...:)

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Ah, här i Fällfors klart väder och ca 20 skulle jag tro, kan bli Kåge och Skellefteå nu för lite fika:)

Stormcrow313

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2011
Hoj
1994, Yamaha FZR1000
Hej!

Jag börjar väl med en kort presentation:

Jag heter Hans Lönnberg, bor i stockbäcken utanför Piteå, och tog mitt hojkort för snart 3 veckor sedan. Jag har aldrig haft hoj tidigare om man inte räknar en -82 GP125 som aldrig gick som den skulle. Jag har skruvat mkt skoter däremot.

Finns det någon inom rimligt avstånd från Piteå som kan tänka sig hjälpa en novis med förgasarsynkning och ventiljustering av en FZR 1000 -94?

Mvh
Hans L

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Välkommen!

Ptjaa, räcker en "öron- och erfarenhetsinställning" kanske Tommy på Piteå MC&Motor kan hjälpa till, synkning fixar han galant med klockor. Ska Du ha den körd i bänk och kollad med bredbandslambda är det Erik Marklund på MC-Xpress som är närmast, sedan finns även bänk i Boden, Luleå och möjligen Kalix. De jag vet av och som skruvat mycket förgasarhoj är just Erik och EMP Boden. Att bestycka om och bänka är dock en betydligt dyrare process än en vanlig synkning...

Länk till firmorna som jobbar med Dynojet: http://www.motospeed.se/handlare.asp?region=100&kategori=10

Lycka till:)

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hej!

Jag börjar väl med en kort presentation:

Jag heter Hans Lönnberg, bor i stockbäcken utanför Piteå, och tog mitt hojkort för snart 3 veckor sedan. Jag har aldrig haft hoj tidigare om man inte räknar en -82 GP125 som aldrig gick som den skulle. Jag har skruvat mkt skoter däremot.

Finns det någon inom rimligt avstånd från Piteå som kan tänka sig hjälpa en novis med förgasarsynkning och ventiljustering av en FZR 1000 -94?

Mvh
Hans L

Får nog ge samma råd som Roffe. Tommy är bra att ha och göra med och brukar ofta vara hygglig med priser samt att han har meckat med hojar aktivt i över 30 år. Mer erfaren person hittar du nog inte.

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Lördagstur modell grande?

Semestern närmar sig sitt slut och tyvärr har ingen renodlad kul-tur-tur ännu gått av stapeln. Allas vår kul-turminister Gurkis har ett nyväckt intresse för Gotland och Hoppe verkar ha försvunnit in i något kärleksland varför vi övriga ståndaktiga tänkte arrangera en liten semesterfinal.

Enligt vanligtvis välunderrättad källa (Fyrkantens MC) är Mockträskvägen nybelagd och därför kanske vi styr kosan norrut i stället för till Västerbotten (som brukligt är)? Jag åker ju från Jävre och ett förslag till resrutt för oss Pitebor är: (Jävre - Hemmingsmark - Blåsmark - Svensbyn - Älvvägen - ) Piteå - Rosvik - Tröndön - Vallen - Ersnäs - Alvik - Mockträsk - Boden - Morjärv - Kalix. Mer visuell rutt hittar Ni här.

Om Ni inte har något vettigare för Er på lördag är Ni välkomna att hänga med, vi är i alla fall några från Piteå och Luleå som tänkte ta tillfället i akt att lägga några mil till våra räkneverk. Om Ni vill haka på är det bra om Ni skriver en rad om var Ni vill ansluta så får vi göra upp om en preliminär tid och plats. Fika, lunch och andra oväsentliga saker ordnar vi vart efter dagen går och magarna skriker.

Hemresa från Kalix ordnas när vi är där, antingen följer vi våra egna spår eller tar en snabbare sträckning, det beror helt och fullt på tid och väderutsikter.

Vid regn gör vi något annat i stället:)

Last edited:

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Lördagstur modell grande?

Semestern närmar sig sitt slut och tyvärr har ingen renodlad kul-tur-tur ännu ej gått av stapeln. Allas vår kul-turminister Gurkis har ett nyväckt intresse för Gotland och Hoppe verkar ha försvunnit in i något kärleksland varför vi övriga ståndaktiga tänkte arrangera en liten semesterfinal.

Hur kunde du Roffe. Du vet ju att jag är på Gotland.:gråta

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Tsss - kul-turminister som flyttat till långtbortistan och dessutom med taskig planering...?:kiss Du lär väl inte förgås av leda i alla fall, tänk på oss som blir kvar i myggriket:7peta

Njae, funkar sträckningen får vi väl ta en uppföljare när Du väl är hemma i civiliserade trakter igen:)

Hur kunde du Roffe. Du vet ju att jag är på Gotland.:gråta

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag är på! Ledig och förmodligen har jag fått nya fälgarna och klämt på nya däck tills dess så det passar bra. :tummenupp

Preliminär avgång från Jivver runt 10:00 eller lite efter för dom som har längre att åka och vill haka på från början på äventyret?

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Fett:) Blir roligt att beskåda underverket, tid bestämmer vi sedan men avfärd före 09.30 betecknar jag som okristligt...

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Jädrar, roffe! Lördag? Hade det varit till veckan hade jag bedrövligt nog snyltat in på er fest och medverkat. Börjar du jobba på måndag? Ses vi föresten på mittsverige? Jag och Jocke kör ET på söndag, vilket hade varit kul med dig med! :banana

kram från din Tyska Syster! :krama

roffe_s

Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Systra mi! :) Tyvärr börjar jag jobba på måndag och tyvärr måste jag banga Mittsverige i år - annat strul som måste hanteras. Men det lär säkert bli fler möjligheter under Augusti - västerbotten har varit oerhört glest besökt i år... Har Du kört Bastuträskvägen någon gång? Du har en kanonrutt från Umeå, upp till Burträsk, sedan Bastuträsk, Norsö, Boliden, upp mot Jörn, Stavaträsk och Fällfors. Hem kör Du gamla kågevägen till Skellefteå, Medle/Myckle, Norrforsen, Burträsk och därefter i bakspåret hem:)

Du kraschar ingen fest utan är så välkommen:) Halva gycklarsällskapet kör nämligen Bumse numera - så sent som ikväll skruvades det vilt på Jandreas fjädring, med ungefär samma slutresultat som med Din...

Vä håjres:) /R

Jädrar, roffe! Lördag? Hade det varit till veckan hade jag bedrövligt nog snyltat in på er fest och medverkat. Börjar du jobba på måndag? Ses vi föresten på mittsverige? Jag och Jocke kör ET på söndag, vilket hade varit kul med dig med! :banana

kram från din Tyska Syster! :krama

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
jahapp, jobb till veckan alltså. Kanske blir en tur uppöver i allafall, för min del. Om inte till veckan så innan säsongen är över.
/J

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Tyvärr börjar jag jobba på måndag och tyvärr måste jag banga Mittsverige i år /R

Nejje Roffe, jag som ska prata Daytona 675 med dig och bli coachad av dig då...
Tänk om tänk rätt Roffe ;-)

/mr blå sv650 :)

Not sent from an iProduct...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Hör av er om ni hamnar i mina hemtrakter. Kaffe för stort antal personer såväl som guidad rundtur på våra (fåtal) kurviga vägar kan ordnas med ganska kort varsel.

Jag vet inte exakt vilken väg ni tänker åka, men lite varning för väg 383 (Boden-Smedsbyn-E4:an). Normalt en kanonfin väg, men de har haft beläggningsarbeten under sommaren och de har tydligen något strul med att bindemedlet i nylagd asfalt spolats bort vid ett regnväder. Ömsom grusväg ömsom glashalt, typ...

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...