Sporthoj Skellefteå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ja, jag förstår precis vad du menar man riktigt hör det där metalliska skramlet när Kawaägare vrider på rullen fy vad det låter otäckt! Man vill helst inte vara i närheten det är därför som man aldrig blir efter man bör alltid köra ifrån Kawor, som tur är så vet ju alla nu levande människor att Gsxr äter Zx10:eek:r när somhelst!:yoparty

Men det viktiga är ju ändå hälsan och även om man får skylla sig själv när man väljer märke på hoj så hoppas jag ändå att ni Kawaägare klarar er från Parkinson problem som kan uppstå om man utsätts för kraftiga vibrationer under lång tid!!!:D

Har inte du nåt jobb att sköta eftersom du kan vara och prata strunt här på forumet i tid och otid?:va

Detta låter som en utmaning, jag är på närsomelst:tummenupp

Sedan så är det ju att alla vildjur har så mycket kraft att dom vibrerar av iver att få släppa lös armageddon. Din suskruti vill bara hålla det inom sej vilket kommer att straffa sej i längden, du måste nog ta kontakt med en hojterapeut som kan lösa din hojs problem. Iofs en ganska enkel lösning, det är bara att sätta Kawadekaler på den så skall du se att den sjunger igen:D

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Hej på er...inflyttad sörlänning som äntligen har en mc i garaget igen efter många års frånvaro av mcåkande ,åker gärna med nån gång

Välkommen!

Vi i Skellefteå kör som vanligt Onsdagar, samlingpå klubben (Torsgatan, huset i berget vid Beijers) kl 18 och avfärd vid 18.30.. gärna tankat och klart..

Tveksamt att jag själv kan vara med å köra.. mest troligt så smeker man dom sköna norge-vägarna.. :yoparty

Bifogat

• norgesväng -07.JPG
    norgesväng -07.JPG
    137.1 KB · Visningar: 110

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Välkommen!

Vi i Skellefteå kör som vanligt Onsdagar, samlingpå klubben (Torsgatan, huset i berget vid Beijers) kl 18 och avfärd vid 18.30.. gärna tankat och klart..

Tveksamt att jag själv kan vara med å köra.. mest troligt så smeker man dom sköna norge-vägarna.. :yoparty

Jasså, du dra nu din jäkel. Hur många dagar har ni tänkt vara borta?

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Jasså, du dra nu din jäkel. Hur många dagar har ni tänkt vara borta?

Jajjamänsan!

300 mil och av dom 300 är ca 150 mil i Norge..
Så snabbt räknat så blir det väl 5-6 dagar.. om man inte sträckkör så klarar man det ju på 3-4 dagar om man vill.. men vi kommer nog att stanna till lite här och var efter vägen..
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nån som är sugen att samla upp och dra till Fällfors imorrn..?

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nån som är sugen att samla upp och dra till Fällfors imorrn..?

Låter som en bra idé. Tid och plats för avfärd?

Hänger troligen på om skinnstället har torkat upp från dagens övningar i regnovädret... :gnissla

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Låter som en bra idé. Tid och plats för avfärd?

Hänger troligen på om skinnstället har torkat upp från dagens övningar i regnovädret... :gnissla

10.00-13.00 - Kvalificering
13.00-13.45 - Lunch
13.45-18.00 - Kvalificering

så ser schemat ut för Lördagen..

Så ska vi säga avfärd från klubben kl 12.30?.. Då kan man ta sig en hamburgare då man kommer dit om man vill.

Edit: Skål! ses ute! :jäs

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
3063639 Detta låter som en utmaning, jag är på närsomelst:tummenupp

Sedan så är det ju att alla vildjur har så mycket kraft att dom vibrerar av iver att få släppa lös armageddon. Din suskruti vill bara hålla det inom sej vilket kommer att straffa sej i längden, du måste nog ta kontakt med en hojterapeut som kan lösa din hojs problem. Iofs en ganska enkel lösning, det är bara att sätta Kawadekaler på den så skall du se att den sjunger igen:D
Sluta giddra börja trolla!
Bara följa med till kemora v.34 och visa vart skåpet ska stå.
Ska bli intressant att se hur mkt man kan sänka varvtiden på kemora sen sist.. för man har väll hunnit lära sig lite. Måste bara skryta att man äntligen kommit under 1 minut sträcket på mittsverigebanan också :yoparty

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Sluta giddra börja trolla!
Bara följa med till kemora v.34 och visa vart skåpet ska stå.
Ska bli intressant att se hur mkt man kan sänka varvtiden på kemora sen sist.. för man har väll hunnit lära sig lite. Måste bara skryta att man äntligen kommit under 1 minut sträcket på mittsverigebanan också :yoparty

1 min på mittsverige är en bra tid, då kan du vara med i Rookiemittfältet och slåss. Kemora kan du säkert också sänka rejält men den kräver mer jeflar anamma eftersom det går så fort där.

Själv åker jag två dagar på Kinnekulle och sex dagar på Gelleråsen i början på augusti, om jag dessutom åker till Kemora så kommer "någon" att ha bytt lås när jag kommer hem...:gnissla

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Långstyrning på Lördag?? finns det något intresse..

Är deltaträffen nere i Sundsvall i helgen så många eller några av oss är nog där alla fall.

Jag kör för övrigt ner till Sundsvall på fredag vid lunch och tänkte höra om det är någon mer slavjävel som börjat jobba redan och är sugen på haka på då.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Deltaträffen 2007.

Jag och Katta kommer att haka på med Svedin vid lunch på fredag.
Lät som att Ubbe och Cissi skulle köra folkabussen ner också.
Hur många fler blir vi då?
Det ska ju vara en av sveriges bästa blandträffar.
Typ 900 hojar ifjol.
Två liveband varje kväll, 250kr i träffavgift men då får man ju en stor stark i inträdet också.:tummenupp
Dom tog 20kr för en stor öl där samt att mat/öl/kiosk finns tillgänglig dygnet runt.
Avfärd från klubben?

För övrigt ska vi ha en liten träff på klubben i slutet av augusti med liveband och hela faderullan så börja ladda upp.:yoparty :tuttar

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Justfan glömde skriva det :)

Onsdag 25/7 alltså i övermorrn så kör vi en kort träff på klubben före körningen så vi träffas väl där vid 17:30 för att planera festen i augusti, är inte så mkt att gå igenom mest bara spika datum och snacka igenom men vi vill ha dit MASSOR med folk till barerna och entre etc etc.

Anmälan för att jobba den kvällen går även bra över SMS till mig på 070 5684718 fruar, äkta makar, barn över 18år kan jobba likväl som oss andra om ni har någon som kan ställa upp. Dom som har mekbås är självskrivna på jobbschemat med undantag för barnafödande och plötsligt dödsfall av personen i fråga.

Vi måste få dit folk som kan jobba då detta är ett litet vara eller icke vara. För i nuläget behöver vi cash att betala räkningarna med (sms har lagt ut förskott åt oss) dvs får vi inte nog med folk som kan engagera sig så är det inte säkert att vi har en klubblokal så länge till.

Tror inte jag har glömt något men men jag är inte riktigt hemma därnauup så kan nog hända jag lägger till något.

Last edited:

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
Jag och Katta kommer att haka på med Svedin vid lunch på fredag.
Lät som att Ubbe och Cissi skulle köra folkabussen ner också.
Hur många fler blir vi då?
Typ 900 hojar ifjol.
Två liveband varje kväll, 250kr i träffavgift men då får man ju en stor stark i inträdet också.:tummenupp
Dom tog 20kr för en stor öl där samt att mat/öl/kiosk finns tillgänglig dygnet runt.
Avfärd från klubben?

För övrigt ska vi ha en liten träff på klubben i slutet av augusti med liveband och hela faderullan så börja ladda upp.:yoparty :tuttar

Kan åka tidigast 14:00 på fredag. Jobbar till 13:15
Hur ser det ut med boende, Är det ta med tält som gäller

Edit: ?
Fuck... Lill-Brorsan har loggat in på min dator.. Det är alltså Mr.Rackel och inte Lill-Bagarn

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02

Önskar jag kunde följa.. men det blir Norge i helgen.. Vi far på Onsdag morgon.. så jag hinner inte med på Onsdag-svängen heller.. :va

Fest i Augusti låter skitbra! :tuttar

Mr. Brasse

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
GSXR 600
Är turisterna välkomna!?

tja,
jag och brosan har kört upp från Göteborg för att hälsa på släkten har uppe.
kan vi hänga med på onsdagsturen!? var träffas ni nånstans?
mvh
sergio o david

:tummenupp

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
tja,
jag och brosan har kört upp från Göteborg för att hälsa på släkten har uppe.
kan vi hänga med på onsdagsturen!? var träffas ni nånstans?
mvh
sergio o david

:tummenupp

Självklart ska ni med.
Vi träffas på mc-klubben som ligger efter torsgatan bortanför bejer bygg.
Altså huset som är byggt mot bergväggen.
18.00 träffas vi avfärd ca 18.30..... kom i tid så hiner vi bekanta oss lite. :tummenupp

Munchausen

kämpar hela tiden...
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
VFR 800
Hmm....alltså:confused: , Onsdagar ska man vara full... Varför väljer man att ha Onsdagar som körningsdagar då?
Kan det var så att folket har promille kvar ända till Onsdag morgon efter helgens.. Å sen på onsdagskvällen så brakar det loss igen:va således är det bara onsdag em som funkar?:näsblod Hjälp, jag slits mellan två saker.... MC vs. :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati